CB1 Geplaatst: 22 mei 2010 Geplaatst: 22 mei 2010 Hoi, Ik heb hier een alphacrypt ic (let op geen ci) module. Het type is dus ic. Ziet er bijna hetzelfde uit als een alphacrypt tc module. Die gebruik ik in een niet gecertificeerde lg lcd tc. Een Ci+ werkt niet dus moet ik op deze modules terug vallen. Nu zijn er dus verschillende versies en ik heb het werkend gezien. Maar hier blijft het beeld zwart. Het kaartje in een losse ziggo ontvanger werkt 100%. Ik kan in de info van de module de kaart zien incl serienr. Nu heb ik al geprobeert om andere software er in te doen maar krijg de melding op de laptop dat de module voor deze software niet geschikt is. Ik heb software voor de light , tc , classic e.d. geprobeert maar dezelfde melding. In apparaatbeheer staat de module er gewoon in dus dat is ook goed. Info over de module: Alphacrypt IC 1.19 in aplycation is de versie 3.19 Dit zou dus moeten werken. Wie heeft een idee. Gr Cb1
Nobody2050 Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Bekend is dat je een Alphacrypt Classic nodig hebt. Mascom kan diverse cams omproggen naar een Classic, als jij die software ook hebt dan moet het kunnen. Iets anders, zit de kaart er wel op de juiste manier erin gestoken? Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
CB1 Geplaatst: 23 mei 2010 Auteur Geplaatst: 23 mei 2010 Yep de kaart kan ik ook in de ci zelf uitlezen he. Dat gaat niet als hij verkeerd om zit. Ik zie het serienummer in de kaartinfo. Hij geeft ook NLD aan dus de kaart zit goed. Ik heb van de site van Mascom diverse software gedownload (ook die van de classic) maar deze is niet in de cam te krijgen. Ik heb op de site wel een easy tv versie gezien en een cryptoworks versie. Nu heb ik deze ook gedownload en in de versie info gekeken en zie het volgende, Van de easytv vesie ondersteund geen irdeto 1 en 2. De cryptoworks versie ondersteund ook irdeto 1 en 2. Dus ik vermoed dat ik een easytv versie er in heb zitten. Maar ook de andere versie laat zich niet programmeren. Ik heb de cam in mijn laptop geinstalleerd en hij ziet hem ook staan en heeft in apparaatbeheer geen foutmelding. Als ik nu het upgrade programma start van Mascom komt de melding dat mijn cam versie niet overeen komt met de software en ik andere software moet hebben. Nu heb ik alle versies geprobeert maar krijg bij allemaal zo`n melding. Dus houd het voor mij op. Gr Cb1
CB1 Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Geplaatst: 24 mei 2010 Ik denk dat ik voor een tc module ga. Hier staat duidelijk wel irdeto 1 , 2 inn de specificaties. Deze gaat in de p.b. , ben er zat van. Gr Cb1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen