Moderator Matchless Geplaatst: 22 mei 2010 Moderator Geplaatst: 22 mei 2010 Ik ben een DM7020 aan het repareren en heb het vermoeden dat IC62 of de frontprocessor kapot is. Alleen kan ik het typenummer van IC62 niet vinden. Op het onderdeel staat " 19 2Y" . Volgens een SMD codeboek zou dit een DTA115EUA pnp dtr 100k+100k 50V 100ma DTA115EKA pnp dtr 100k+100k 50V 100ma of een : PDTA143ZK pnp dtr 4k7+47k moeten zijn. Maar wat is dan die "2Y" op het SMD onderdeel? IS er een vervanger voor die "19 2Y" ? De verlichting op de box gaat langzaam aan, langzaam uit. Dit doet hij 2 of 3x en dan knippert de verlichting aan en uit. Die IC62 wordt dan heet. Voeding is in orde (ik heb ook met een goede voeding geprobeert). Ook meet ik over de middelste en linker pin van IC62 een weerstand van 2,8 ohm. Maar dat meet ik ook als die chip eruit is. Ook meet ik die waarde als ik de pin van de frontprocessor die op de IC62 losmaak. Verder meet ik alleen maar 9,8 volt uit de voeding. de rest is er niet.Maar die kunnen ook komen als de frontprocessor de box opstart. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Moderator Matchless Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Moderator Geplaatst: 24 mei 2010 Ik heb de fout gevonden. De frontprocesor is kapot. Heeft iemand een flashdump van deze forntprocessor voor me? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
metropar Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 wat voor een is het een atmega8 ? macaco heeft geloof ik nog een flashdump van een atmega8 maar denk niet dat je er met een flash dump alleen zal komen hoop het voor je gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Moderator Matchless Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Moderator Geplaatst: 24 mei 2010 die flashdump van een atmega heb ik idd ook. Maar hier zit een atmega8535 in. Het moet wel kunnen. Op internet heb ik dit nl gevonden. Maar dat is voor een dm7025. Uitlezen enzo zal hetzelfde zijn maar de firmware lijkt mij anders. Maar wat zijn je twijfels over het proggen? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
metropar Geplaatst: 25 mei 2010 Geplaatst: 25 mei 2010 ik heb namelijk al eens bezig geweest met de atmega8 en er een nieuwe dump ingezet maar werkte dus niet nu kan ik natuurlijk iets fout gedaan hebben maar kreeg geen error meldingen en ook een nieuwe atmega gaf geen resultaat na proggen en zit ook nog een eeprom en sram in deze chip in ieder geval hier was de oplossing een gebruikte chip erin (om dat dream geen nieuwe wilde leveren kon alleen maar complete box opsturen) uit een andere box en draaide weer super gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Moderator Matchless Geplaatst: 25 mei 2010 Auteur Moderator Geplaatst: 25 mei 2010 dat zou balen zijn Maar had je de fuses goed gezet? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
metropar Geplaatst: 25 mei 2010 Geplaatst: 25 mei 2010 uiteraard had ik die goed gezet maar zoals ik al zei hier toen geen positief resultaat met proggen enkel een andere atmega8 uit een sloop box loste het probleem op hopelijk lukt het bij jou wel gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Moderator Matchless Geplaatst: 27 mei 2010 Auteur Moderator Geplaatst: 27 mei 2010 Ik heb de JTAG pins van de DM7020 gevonden waar de atmel mee uitgelezen of geprogged kan worden zonder dat deze uit de box gesoldeert hoeft te worden. Dat is jp1 (naast de atmel). Is er iemand die de atmel wilt uitlezen voor me? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen