Ga naar inhoud


Welk aantal Hz. is nodig om diverse dieren uit mijn tuin te verjagen?


Miauw

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sjattuh
Fijn zeg, dus mijn buurman zou in principe een apparatus mogen aanschaffen waardoor mijn kat gek word als hij in mijn tuin loopt?


Goed punt, al draagt geluid op die hoge frequenties niet zo ver is het goed te bedenken dat dieren uit de buurt waar ze ook zijn stapelgek worden. Een hard geluid op die voor ons onhoorbare toonhoogten kan daarnaast blijvend schadelijk zijn. Bedenk maar eens wat voor suis je zelf in je oren krijgt als je even naar een toon van 17 kHz luistert en bedenk wat er met die suis gebeurt als dat geluid non-stop doorgaat.

Als je je tuin vrij wilt waren van dieren dan neem je schrikdraad met een laag vermogen (~1,5 joule). Dat is niet schadelijk maar zorgt wel dat katten wegblijven uit je tuin. Een stuk humaner dan de gedachte van 220 volt op 16 ampère dacht ik zo.

Origineel bericht van: Sjattuh
Er zijn vast wel andere oplossingen te bedenken dan zoiets... toch?


Ja, een goed gesprek bijvoorbeeld maar dat lijkt tegenwoordig voor veel mensen geen optie meer.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wortellica
Wat een gezeur weer. mad


Je kan ook mensen verjagen hoor

Citaat:


Gemeenten verjagen jeugd 'stiekem' met hoog geluid

VEENENDAAL/NIJMEGEN - Gemeenten hangen liever niet aan de grote klok dat ze hangjongeren verjagen met een apparaat dat een hoog zoemgeluid produceert.

Onlangs trok minister Rouvoet (Jeugd en Gezin) na Kamervragen van de SP het gebruik van de zogenoemde Mosquito in twijfel. Het apparaat zou mogelijk strijdig zijn met het recht op de persoonlijke levenssfeer en de onaantastbaarheid van het lichaam. De frequentie van het irritante zoemgeluid is alleen te horen voor jongeren tot circa 25 jaar.

Onder meer Nijmegen heeft recent een Mosquito aangeschaft, maar daar geen ruchtbaarheid aan gegeven. "We waren bang dat we het effect minder goed zouden kunnen meten als iedereen weet dat ie er hangt", zegt een gemeentewoordvoerder. "We wilden ook niet dat het apparaat vernield zou worden."

Op de website van de leverancier van de Mosquito, Rhine Consulting uit Woerden, stond tot voor kort een lijst met alle afnemers. Die is inmiddels verwijderd, maar via een eenvoudige truc nog wel te achterhalen. Uit de gegevens van de website blijkt dat er inmiddels 250 zoemapparaten in Nederland hangen in ongeveer 60 gemeenten. "We hebben de lijst inderdaad recent verwijderd", zegt Donald van der Laan van Rhine Group. Na de maatregel van Rouvoet werd het bedrijf overstelpt met vragen. "Van media en particulieren die onze mening over de discussie wilden." Gemeenten die een apparaat hadden aangeschaft, werden benaderd. Van der Laan: "Niet iedereen is daar even open over en sommige gemeenten waren daar niet van gediend, vandaar dat we de lijst hebben verwijderd. Ook bleek dat soms het adres van de installateur was vermeld en dat de Mosquito elders was geïnstalleerd." Dat blijkt het geval in Veenendaal. "We hebben geen Mosquito gekocht en weten ook niet wie in Veenendaal dat wel heeft gedaan", zegt een woordvoerder van de gemeente. "Dit is volgens ons niet de manier om met overlast van jongeren om te gaan."

Nu Nijmegen heeft toegegeven een Mosquito te hebben aangeschaft – het hangt sinds eind november bij winkelcentrum Meijhorst – wil de gemeentewoordvoerster best zeggen dat het middel 'effect lijkt te hebben'. "Bij het winkelcentrum komen nu nog nauwelijks hangjongeren."


Categorie: "Oud Nieuws"
Bron : De Gelderlander
Auteurs : Harm Graat en Harold Schuil
Datum :zaterdag 16 februari 2008
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel wandig is die wel niet zeg..... Lijkt me niet voor katten, maar meer voor Pitt Bulls.

 

Een electronic fence met een uitgangshoek die instelbaar is zoals bv 180 grd en die 90 grd in de hoek van je tuin zetten.

 

Twee van die piezo gevallen op een 22 KHZ met aardig wat Db's en je bent af van het meeste gedierte. Ze overlappen elkaar in de dekking van de tuin en je hinderd de poezenbeesten en ander gedierte niet in de tuin van de buren.

 

Schroef er een zonnecelletje op en pak ipv een batterij een accu.

 

Probleem opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto
En als het poezebeest gevangen is,wat is dan de volgende stap ?


Dwangvoederen, waterboarding, nek breken. Je kan het zo gek niet bedenken maar volgens mij ging het niet om het vangen van dieren. Dat mag overigens ook helemaal niet, iets dat op jouw terrein loopt is niet je bezit; het betekent niet dat je daarmee mag doen wat je wilt.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless

Of iets maken wat dit automatisch doet. Een lichtsluis aangesloten aan een sprinkler ofzo (gat in de markt? ). Geluid kan ook maar dan heb je weer een probleem met je buren.



Dat bestaat al. Google eens op "Bird & Cat Scare". Dit is een IR-sensor met een sprinkler eraan. Werkt enorm goed. Wij hebben deze 1 week aangehad en geen probleem meer. Geen geluid dus geen probleem met vrouw en buren ...

En het is nog leukte zien als je ziet hoe het werkt.

PS. ook leuk te zien hoe de vrouw er af en toe ook intuint ...

Snopper

http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=%22Bird+%26+Cat+Scare%22&aq=f&aqi=&aql=f&oq=&gs_rfai=&fp=c822e6b289a739c6

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Of je zet een kattenval op

Wel verdekt opzetten zodat niemand het ziet :D

Gerard76, kattevallen opzetten is een strafbaar feit,dat jij dat als moderator aanbeveeld,vind ik niet kunnen.
en ik denk dat er wel meer mensen zijn die er zo over denken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
Origineel bericht van: Gerard 76
Of je zet een kattenval op

Wel verdekt opzetten zodat niemand het ziet :D

Gerard76, kattevallen opzetten is een strafbaar feit,dat jij dat als moderator aanbeveeld,vind ik niet kunnen.
en ik denk dat er wel meer mensen zijn die er zo over denken.

heb je de :D ook gezien smile
dat zegt genoeg dunkt mij.
PS: ik heb zelf ook een kat.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...