Ga naar inhoud


Nederland 1 viel weg rond 19 uur


rolandroland

Aanbevolen berichten

Toen ik keek naar Kassa en vervolgens naar Kinderen geen bezwaar viel Nederland 1 kort een aantal keren weg. Signaal was er wel maar het beeld was beneden groenachtige strepen. Vorige keer viel Kassa ook al eventjes weg. Volgens mij ligt dit meer in de studio? Of is er iets anders aan de hand?

 

 

Even iets anders: Mijn TV schakelt de satelliet tuner via de scart weg. Je hoort een licht piepje vervolgens zie je sneeuw. De TV gaat dan van extern naar UHF/VHF (voorkeuze kanaal 1) toe. Als ik dan weer extern knop in druk gaat die weer terug naar het satelliet kanaal toe. Ik heb geprobeerd om alle kanalen van het VHF/UHF band te verwijderen maar er moet verplicht 1 voorkeuze kanaal staan. Dit overkomt me ook met Digitenne. Erg irritant dat de TV zo nu en dan van Extern afgaat. Hij gaat er ook automatisch naar toe zodra je het apparaat inschakelt. Er word denk ik een signaaltje meegegeven op het moment dat een apparaat zich inschakelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat verbinding met Kassa viel niet want met Digitenne was er ook geen beeld. Vorige keer werd er zo in een keer bij Kassa een reclame spot gestart.... Kassa is een live programma. Dat de TV van extern afgaat ligt wel aan de TV of juist aan de decoder. Maar dan zou het erg toevallig zijn dat die dit ook doet bij Digitenne en schotel. Digitenne kan ik ook aansluiten via de coax (UHF) maar dan heb je geen stereo geluid meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je tv word naar av geschakeld door een stuur spanning naar je tv te sturen pin 8

valt deze weg gaat het beeld weer terug naar tv

dus ik denk dat de scart module in de tv stuks is slechte soldeerverbinding of ic

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik maar Digitenne via de coax verbinding ga aansluiten mocht de TV weer raar doen. Helaas heeft de Strong (satelliet) geen uitgang via de coax. Wel apart is dat je een geluidje hoort (pingeltje) en dan zie je sneeuw en dan schakelt die over naar UHF/VHF. Wel netjes van de Erres dat je gewaarschuwd wordt. Van een kennis van mij hoorde ik dat er etiket Erres op kwam te staan op het moment dat onderdelen ietsjes scheef stonden? Als alles in orde was dan Philips? Klopt dat verhaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...