Ga naar inhoud


Kwaliteit SD kanalen


Haenzel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Ook ik kan het niet onderbouwen, maar heb ook al een tijdje het idee dat de kwaliteit aan het teruglopen is.

 

Wellicht willen ze hiermee een prikkel afgeven om toch over te stappen naar HD ??

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou ook kunnen dat we aan het SD+ danwel HD beeld steeds meer gewend raken. Ik heb dat in ieder geval wel. Waar ik eerst mijn ogen uitkeek begin ik het nu normaal te vinden.

 

Dat wordt straks weer wennen met Eredivisielive.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
ik denk dat Bigbro wel een punt heeft.
Je raakt er echt aan gewend,ook al is 't upscaled.


Kennelijk worden we (door het aanbod van HD zenders) een stukje kritischer naar de nog bestaande SD zenders en zien nu ieder korreltje op het scherm als ´slechte kwaliteit´. Dat is natuurlijk wel zo, maar die slechtere kwaliteit hadden we daarvoor ook al, alleen valt het nu veel meer op. Ook ik kijk nu nog kritischer naar de matige beeldkwaliteit van Eredivisie Live.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het gevoel ook met de champions league finale, ik zat te zappen tussen nederland 3 en sport 1. En als het beeld niet was ingezoomd vond ik het wazig kon geen rugnummers lezen. ( ik heb geen hd ( 7025)

 

ik denk dat ze iedereen over willen hebben op hd.

 

Dreambox 7000: 7025 : 8000 120 cm jonsa schotel met mti highline en een Stab hh 120 moter .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satmarc
Ook ik kan het niet onderbouwen, maar heb ook al een tijdje het idee dat de kwaliteit aan het teruglopen is.

Wellicht willen ze hiermee een prikkel afgeven om toch over te stappen naar HD ??


Ook ik heb het idee dat de SD kanalen slechter zij geworden. Ik heb zelf wel een HD pakket maar het zou toch van de zotte zijn als CD probeert op deze manier een HD pakket bij iedereen door de strot te duwen. kan em goed voorstellen dat lang niet iedereen hierin geinteresseerd is. Dat is toch iets wat op deze manier niet mag lijkt me....

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op het Ziggo forum gelezen hoe het komt.

 

De uitzendstraten van de aanbieders zijn nu helemaal in HD. Alles gebeurt dus in HD en voor de SD signalen wordt het HD signaal geconverteerd naar SD (waar vroeger alles in SD gebeurde). Ik denk dat het kwaliteitsverschil door deze conversie komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in principe is iets downscalen veel makkelijker dan upscalen smile

 

maar goed mischien moeten ze de scalers nog aanpassen? smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

net even gekeken,, en de kanalen die in MPEG2 uitgezonden worden zijn idd een stuk beroerder dan de kanalen die in MPEG4 gedraait worden shocked

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M.i. duidelijk een probleem bij C-anaal met het coderen van de SD kanalen.

De hardware die daarvoor staat opgesteld loopt m.i regelmatig tegen een limiet.

 

Erg slordig dat dit al zo lang duurt(nl. al weken)!

En voor minder kwaliteit zou je toch minder behoeven te betalen ?

 

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denk je dat het aan de hardware ligt?

 

Het probleem is gewoon teveel zenders op een transponder. Kijk op Kingofsat, op Astra1 12343H zijn bijvoorbeeld 11 VPID's actief terwijl de bandbreedte van de transponder 38,8 megabps is. Dat is maar net iets meer dan 3 megabps per transponder.

 

Op 12515H zijn dan weer maar 8 VPID's actief, en je ziet het gevolg ook duidelijk; de Publieke Omroep heeft veel minder last van MPEG-arctefacten dan de RTL-zenders. Ik heb wel het idee dat Nickelodeon op die transponder sterk afgeknepen wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...