Ga naar inhoud


Kwaliteit SD kanalen


Haenzel

Aanbevolen berichten

zit nu, 22:00 zaterdag nederland 3 pinkpop te kijken in sd kwaliteit...word echt helemaal bibberig van het beeld. Als dit de toekomst wordt voor sd, cd weg ermee.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: vincent1971
zit nu, 22:00 zaterdag nederland 3 pinkpop te kijken in sd kwaliteit...word echt helemaal bibberig van het beeld. Als dit de toekomst wordt voor sd, cd weg ermee.


Heb 't even nagelopen voor je.
Maar ik ben 't zeker niet met je eens.
Ook de bitrate is dik in orde op de PO.

Net als ik al eerder aangaf
raken we gewend aan het ge-upscaalde beeld
(hoe schrijf je dat) blush
wat simpelweg veel mooier en zuiverder is dan SD.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Natrium
Citaat:
de mensen elke 5 jaar een nieuwe tv en ontvanger laten kopen naast nu abbo van 15 euro per maand


Maak een vreugde dans als me tv 5 jaar mee gaat, 2 kistjes bier kost meer als het abbo in de maand wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76

raken we gewend aan het ge-upscaalde beeld
(hoe schrijf je dat) blush


In principe zijn Engelse woorden niets bijzonders, zo ook in dit geval. Gewoon je niet van de wijs laten brengen en consequent de werkwoordregels toepassen.

Stam van het werkwoord is: upscale

Je krijgt dan:

TT:
Ik upscale
Hij upscalet
Wij upscalen

OVT:
Ik upscalede
Wij upscaleden

VVT:
Wij hebben geüpscaled

Het kan er soms wat raar uitzien, maar daar moet je je niet te veel van aantrekken. De Witte Spelling staat je trouwens toe soms een slot-e weg te laten, bijvoorbeeld "hij least een auto" i.p.v. "hij leaset een auto", dat ziet er net wat gewoner uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975
De bitrate op de kabel is een stuk hoger voor SD kanalen (ik heb Ziggo->CBR en CDS->VBR), maar ik moet eerlijk zeggen het beeld van CDS is merkbaar slechter is.


De SD zenders van a.o. ARD, ZDF zien er ook nog steeds prima uit. Ok je went aan geupscaled of HD beeld maar ik zie nog steeds en dat was ook al zo voor het HD tijdperk verschil tussen CD en sommige buitenlandse aanbieders.

Ook geven veel (mogelijk) goedkopere LCD tv's of Nep LED TV's het SD vaak veel slechter weer dan de CRT TV's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwaliteit van de BBC SD kanalen is uitstekend. Schijnt dat de BBC wat werk heeft gestoken in het optimaliseren van de SD kwaliteit en dat is te zien. Bij close-up's van gezichten b.v. moet ik soms goed kijken of ik naar een SD of een HD kanaal zit te kijken.

 

Verder kunnen de RTL's en de NPO zoveel HD kanalen aanschaffen wat ze willen maar ze hebben toch niets om uit te zenden. Blijft arme troef. Over een jaar zien daar vast de hele Planet Earth reeks voorbij komen die op BBC HD al een jaar geleden te zien was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de bitrate op de bbc's wel eens gezien, die overstijgen ned 1 echt niet

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Complicerende factor is dat commerciële omroepen meer geld vangen voor HD-kijkers, en dus niet geneigd zijn een betere beeldkwaliteit uit te onderhandelen voor SD. De NPO heeft een speciale overeenkomst, waardoor we zonder abbo kunnen kijken, maar de NPO aan CDS betaalt en zal wel waar voor zijn geld willen. Ik heb zo'n vermoeden dat dat de achterliggende reden is dat de NPO-zenders wat meer bandbreedte krijgen.

 

Het V.K, Italië en Duitsland zijn de televisiegrootmachten van Europa. Niet alleen hebben ze rijke omroepen, satelliet is ook een primair medium om op uit te zenden, en dus zorgt men voor uitstekend beeld. In Nederland is, of we het leuk vinden of niet, de kabel nog altijd het primaire medium, en dat betekent dat zenders het wat minder erg vinden als de kwaliteit via satelliet wat minder is.

 

Daarentegen, alleen de satelliet is toegerust om grote hoeveelheden HD-zenders in de huiskamer af te leveren. En CDS begint die kaart uit te spelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roymar
Heb je de bitrate op de bbc's wel eens gezien, die overstijgen ned 1 echt niet


Ja, 5 megabps gemiddeld zo'n beetje. NPO blijft zo rond de 4 steken.

Op Astra2 10773H zijn slechts 6 VPID's actief op een transponder van 34,4 megabps. Dat is meer bandbreedte dan de NPO ter beschikking heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is 100% waar, maar ook 100% irrelevant. De Nederlandse omroepen leveren op de Mediagateway in Hilversum behoorlijk goede signalen af; de beperkende factor bij de beeldkwaliteit bij CDS is de compressie en niet de bron.

 

Er zijn een aantal zenders die CDS via satelliet ontvangt en zelf weer opstraalt, bijvoorbeeld Discovery, alleen bij die zenders heeft CDS de beeldkwaliteit minder in eigen hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Het moet betaald worden. Wij zijn geen land met 50-60 miljoen inwoners.


@Eduard07,

Blijft de vraag wie er betaalt en hoeveel er betaald wordt?

Betaalt de NPO (wij allen als belastingbetaler dus) of betalen alleen de klanten van CanalDigitaal?

En zijn/worden daarbij concrete afspraken gemaakt over de beeldkwaliteit?

Zie ook Zijn er tussen CDS en Publieke Omroep afspraken over beeldkwaliteit? cool


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...