Ga naar inhoud


Gezamenlijke ontvangst in appartementcomplex


rvweert

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Ik ben sinds kort verhuisd naar een nieuw appartementcomplex. Eerst had ik mijn eigen schotel ophangen voor ontvangst van Canal Digitaal. Nu delen we echter de schotel(s) en ontvang ik geen Nederlandse zenders meer. Als ik mijn ontvanger (Philips DSR 2210) nieuwe kanalen laat zoeken vind hij er wel zo'n 400 maar echter niet die van Canal Digitaal. Ik denk dat er hier meerdere satellieten worden doorgegeven. Hoe kan ik nu zorgen dat ik Canal Digitaal weer doorkrijg? Ik kan bij de ontvangst instellingen van mijn decoder enkele frequenties instellen maar ik zou niet weten welke dit dan moeten zijn.

 

Gr,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ton2207
Je zult als eerste moeten weten waar de gemeeenschappelijke schotel op gericht is. voor CanalDigitaal moet dat Astra 19,2 Oost en Astra 23,5 Oost zijn.


het zal toch gek voor woorden zijn als deze schotel(s) niet op astra1/3 zouden staan ???
denk dat je in je menu van je box iets moet instellen...

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hier niet echt veel over vinden en weet niet wie ik hiervoor moet benaderen. Ik weet wel dat veel buren Sky paytv hebben via de satelliet, in Italie overigens.

 

Weet je dan ook welke satelliet er gebruikt wordt?

 

Gr,Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je Sky Italia ?? of Sky Germany ??

 

Sky Italia zit op 13 oost (Hotbird) en

Sky Germany zit op 19 oost (astra1)

 

komt er een coax kabel binnen van je satelliet ??

 

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt aan deze ontvanger weinig in stelen wat je kunt veranderen is in overige satellieten

daar heb je niet zo veel aan

wat je even moet weten dat deze ontvanger wel geschikt is voor het systeem waar je nu op

aangesloten zit en waar de schotels op uit gericht staan

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets te snel getypt... of ik zat aan andere dingen te denken. De copropriëteit is de vereniging van eigenaren van een appartementengebouw. Zo wordt dit bijvoorbeeld in Frankrijk genoemd en waarschijnlijk ook in Italië.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de woning huurt is het een woningcorporatie.

 

Als de woning gekocht is, dan heb je te maken met een vereniging van eigenaren. (VVE)

 

Als de satelliet er niet tussen zit, dan zou je een "Big Bisat" kunnen voorstellen, die kan maximaal 8 posities aan, de vraag is of het GCO systeem er op past of verandert moet worden. Ook moet duidelijk zijn of de schotel voor alle gewenste posities groot genoeg is.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...