Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hetvolgende probleem

ik heb een Dlink airplus 2.4Ghz wireless access point waarmee ik het draadloos internet van de caming mee wil ontvangen en wil doorlussen naar eventueel vaste pc, andere router voor eigen draadloos netwerk en/of aansluiting van dreambox. Op zich doenbaar lijkt mij, maar ik krijg hier zelfs geen toegang tot access point en router. Internet via skybites. Iemand een idee wat ik verkeerd doe???

Groetjes

Sunny Sat

Geplaatst:

Dit dlink airplus is een accespoint. Maar het toestel zelf kan geen wireless ontvangen en die doorgeven naar andere pc's.

Je moet een wan in hebben en die komt binnen via een kabel op de wan poort en niet via draadloos.

Wat je wel kan doen is een pc met 2 netwerkkaarten erin (één die wireless kan ontvangen van de camping en één vaste) als router laten werken.

De wireless kaart ontvangt dan het signaal van de camping en via de tweede netwerkkaart met een kabel naar de dlink. Op die manier kan je opnieuw een netwerk maken met pc's/laptops die kunnen verbinden naar de dlink. Zowel wireless als bekabeld.

Succes

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:
Origineel bericht van: Puch
Je moet een wan in hebben en die komt binnen via een kabel op de wan poort en niet via draadloos.

Eehm? Het Wide Area Network (WAN) ook wel gewoon internet komt in dit geval bij de campingbeheerder binnen en wordt verder verspreid via het LAN. Dat kun je zonder problemen verder routeren.

Niet ieder AP is echter ook als bridge in te stellen, de meer uitgebreide apparaten wel maar met deze D-Link betwijfel ik dat. Dat betekent dus dat je op zoek moet gaan naar een AP dat dat wel kan (een oude Linksys WRT54G met alternatieve software werkt al) of gewoon een wireless bridge aanschaffen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Mocht het een DWL2100-AP zijn, deze kent een aantal modes.

In de webbeheer schermen zou je eens mode: AP Client moeten kiezen. Mogelijk werkt dat wel.

Ik zie verder dat deze router alleen WPA doet. Mogelijk dat de wireless router op de camping WPA2 spreekt. Je zult in dat laatste geval geen werkende connectie krijgen.

Ik sluit me aan bij de tip van el piño: Koop een tweede hands linksys wrt54g en zet er dd-wrt software op. Deze is dan als wireless client te programmeren, waarbij je op de ethernet LAN poortjes computers kunt aansluiten. Werkt ook met WPA2.

Succes

Geplaatst:

heeft de camping router vrij toegang ?

werkt dit niet via een ticket systeem met een password en zo

anders kun je het vergeten.

anders gewoon een fritsbox zien te krijgen en deze als repeater

instellen

ik instaleer namelijk wifi op campings maar deze zijn alleen toegankelijk door midel van een ticket met een inlog code en wisselen dus ook van ip adres als je tijd om is vadaar de vraag is het vrij toegankelijk

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen