roymar Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Om de haverklap verbaas ik mij dat sporza, diverse sport evenementen in hd uitzend en de nederlandse zenders niet. Neem bijvoorbeeld europa league en Roland Garros zijn allemaal in had bij sporza en bij de nos en rtl niet, nu snap ik dat dit een kosten kwestie is, maar is sporza zoveel rijker dan?? Gr.Roymar Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s, Skystar2 en Wavefield WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy
Alfons Verbiest Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Ik zag dit ook. Bij Eurosport en Canvas is Roland Garros in HD en op Ned1 HD ......, ach, breek me de bek niet open. Het enige zou kunnen zijn dat bij de partij met Thiemo de Bakker bij die baan geen HD camera's staan. Maar gezien het verleden van de NOS bij dit soort zaken, zal de HD stream wel weer "te duur" zijn.
Gast patje7of9 Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Op Canvas HD werd zelf vermeld dat Rolland Garos in native HD te zien is. Terwijl op Ned 1HD geen native HD te zien is bij het tennis,zo kan HD nooit doorbreken. Het zal wel weer met hun budget te maken hebben. Gelukkig heb je nog Canvas HD en Eurosport HD.
edbe Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 snap niet waarom dan HD er is ??? er zijn vele tv zenders met HD maar wel niet in native ?? 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Amager95 Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 De Nederlandse Publieke Omroep, de NOS dus is te conservatief. Zij houden ook zaken tegen als PDC, teletekst, 16:9 en zelfs in de invoering van de televisie vond men destijds erg en heeft men vertraagd. Dankzij het bedrijf uit Eindhoven is het uiteindelijk ingevoerd. Dus wacht nog maar een aantal jaartjes voordat Nederland op een fatsoenlijke wijze HD heeft ingevoerd. En kijk eens met de PDC is het nog steeds slecht gesteld. Teletekst is nagenoeg uitgekleed. Vergelijk eens met de ARD, dan schrik je van de slechte en geringe aanbod van de Nederlandse teletekst. 16:9 Er worden nog zoveel zaken uitgezonden met logo's half buiten beeld. Om groen en geel aan te ergeren. Maar misschien kan je dit alles ook wel brengen van het ontbreken van een visie. Of al zou die bestaan om deze visie om te zetten uitvoering.
matthew_be_wvl Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Het is natuurlijk wel stom dat de PO er niet aan meedoet, massaal naar Canvas HD kijken voor sport in HD dus. Wel niet leuk voor wie Canvas HD niet kan ontvangen. Het voordeel hier in Vlaanderen is blijkbaar wel, dat je weet waar het op staat. 16/9 is al jaren standaard, ik heb een breedbeeld-TV gekocht in de maand dat zelfs de omroepster op één in 16/9 ging en da's een jaar of 12 geleden en toen waren al bijna alle eigen producties in 16/9 en bijna alle televisies in de toonzaal 16/9. En de HD-versies van de 3 grote zenders zijn tegen de zomer overal beschikbaar. Of de VRT (Sporza) rijker is dan de PO betwijfel ik, maar ze krijgen budget om nieuwe technologieën te lanceren van de Vlaamse regering. (HD, themakanalen, etc) Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
matthew_be_wvl Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Hmm, maar voor het voetbal gaat die redenering toch niet vaak op hoor! Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Neptunus Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Ook Sport 1 zendt RG helaas niet in HD uit, terwijl tennis bij uitstek geschikt is voor HD. En dan zenden op het HD kanaal herhalingen van het voetbal uit, bah! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
roymar Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Geplaatst: 24 mei 2010 Inderdaad was mij ook opgevallen, maar Eurosport doet het gelukkig wel in HD. Schijnbaar denken ze in nederland dat we achtelijk zijn. Gr.Roymar Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s, Skystar2 en Wavefield WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy
Neptunus Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Nou ja, ons valt het op maar het merendeel van HD kijkers zal het wel niet in de gaten hebben. Maar het is inderdaad wel weer minachting van de kijker van de NOS, is niet de eerste keer! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast patje7of9 Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Origineel bericht van: Neptunus Nou ja, ons valt het op maar het merendeel van HD kijkers zal het wel niet in de gaten hebben. Men zou verplicht moeten vermelden als men een programma in native HD uitzendt. De meesten denken nu dat ze bijna alles in HD zien op de Nederlandse HD-zenders.
Pjotrb Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Ik zou nog verder willen gaan: als het in HD beschikbaar is, en dat is Rolland Garros, zendt het dan in HD uit! De zender waarnaar ik kijk heet ten slotte Nederland 1 HD!!!! 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Apple740 Geplaatst: 25 mei 2010 Geplaatst: 25 mei 2010 De trend is helaas zo dat als een bepaalde stream in zowel HD als SD te verkrijgen is bij de leverancier, de NPO (en ook RTL/SBS) gewoon voor de goedkoopste optie gaat. SD dus. Het EK-/WK voetbal, de Tour, Champion's League, de OS e.d. worden alleen in HD aangeboden/gedistribueerd, dus kan men hier niet anders dan de HD stream afnemen (gelukkig maar ).
Aanbevolen berichten