Gast fopman Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Hallo, Ik ben nog een leek op het gebied van schotels. Ik heb een maand geleden via Marktplaats een Triax TDS 78 schotel aangeschaft met een König AstraQuad LNB. Er zaten twee ontvangers bij, een Philips DSR 2211 (woonkamer) en een König SDCR10 (slaapkamer). Ik heb ook meteen de smartcards van Canal Digital overgenomen. Met meer geluk dan wijsheid kreeg ik dit alles vrij snel werkend. Ik heb de kabels netjes door de muren en kruipruimte weggewerkt en klaar was ik. Het was een verrassing voor mijn vriendin, die graag Arabische zenders wilde kijken. Toen mijn vriendin thuis kwam was ze wel heel blij, maar kwam ik er ook achter dat de meeste Arabische zenders op de Hotbird satelliet zitten. Die kon ik niet ontvangen met de AstraQuad kop. Ik ben met Google gaan zoeken en kwam er achter dat ik een Monoblock twin nodig had. Die vond en kocht ik ook al snel via Marktplaats: Een Humax Monoblock twin. Ik heb geprobeerd de schotel opnieuw uit te richten, maar ik krijg steeds óf een zender van Hotbird, bijvoorbeeld Rai Uno, in beeld, maar dan geen Astra zenders. Of de Astra zenders staan goed, maar dan geen Hotbird. Nooit beide tegelijk. Ik heb van alles geprobeerd, het Monoblock zit met de rechterkant in de houder. De linkerkant staat wat hoger dan de rechter kant. Ik heb alle combinaties geprobeerd, maar niets helpt. Wie weet een oplossing? Is een schotel met een diameter van 78cm te klein? Moet het minimaal 80cm zijn? Ik heb nog een vraag. Ik kan een Visiosat 70cm schotel met 4 lnb's overnemen. Kan ik daarop wel hotbird ontvangen? Kan ik op een Visiosat schotel ook een Monoblock plaatsen of moet ik per houder één LNB plaatsen? Op de beide satelliet ontvangers die ik heb zit maar één aansluiting. Hoe kan ik dan meerdere LNB's aansluiten? Is daar een switch voor nodig? En wat is eigenlijk een switch? Dat kan ik maar nergens duidelijk terugvinden. Graag advies/hulp!?! Met vriendelijke groet, Foppe
Moderator ceesv Geplaatst: 23 mei 2010 Moderator Geplaatst: 23 mei 2010 Welkom fopman, Er zijn monoblocs voor Astra 1 - Astra 3 en monoblocs voor Astra 1 - Hotbird. Het verschil is, dat in het eerste geval er 4,5 en in het 2e geval 6 graden verschil tussen de sat. posities zit. Weet je zeker, dat jij de Astra1 - Horbird versie hebt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
vGnp Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Je hebt niet toevallig een monoblock voor 19,2E/23,5E gekocht? Linkje Edit: ceesv is me net voor vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast fopman Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Hallo Cees en vGnp, Bedankt voor je reactie. Er staat HUMAX MBT-22 monoblock twin lnb-f astra & hotbird op de sticker. Ik ga er vanuit dat ik dan de juiste heb gekocht? Ik had er nog wel speciaal naar gevraagd. M.vr.gr. Foppe
vGnp Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Hmmm. Dat is een 6° monoblock, dus dat zou moeten werken. Kun je een foto van de opstelling maken? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast sattaz Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Origineel bericht van: fopman Er staat HUMAX MBT-22 monoblock twin lnb-f astra & hotbird op de sticker. Ik ga er vanuit dat ik dan de juiste heb gekocht? Ik had er nog wel speciaal naar gevraagd. @fopman, Ik heb ook ooit zo'n Humax twin monoblock gehad. Dat model bleek bij mijn receiver (en enkele andere receivers) niet te werken. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast fopman Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Dank je. Misschien dat het Monoblock dan niet werkt met de Philips en König ontvanger. Ik krijg wel de gewone Astra zenders. Ook de provinciale zenders. Dat is ook vreemd, omdat Hotbird ten koste zou moeten gaan van de Astra satelliet met de lokale zenders.
Gast aart44 Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Het kan ook aan de gebruikte ontvangers liggen het zijn alle twee goedgekeurde CDS ontvangers en die staan niet bekend om het makkelijk instellen voor meerdere satellieten. De Philips DSR 2211 kan die eigenlijk wel iets anders aan als Astra1 19.2 oost en Astra3 23.5 oost?? De König SDCR10 ken ik niet zo goed maar heb je die wel ingesteld voor de ontvangst van meerdere satellieten dus disqC 1.0 gebruikt?? Edit: zie net het bericht boven mij het spul staat ingesteld op Astra1 en Astra3.
Gast fopman Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Hoe zit het eigenlijk met de LNB's voor de Visiosat schotel. Passen hier gewone LNB's op? Kan er ook een monoblock op zo'n schotel? Hoe kun je verschillende LNB's naar één sateliet ontvanger leiden? Moet je dan een sateliet ontvanger met meerdere ingangen hebben of kan dat met zo'n switch?
vGnp Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Op die foto, waar staat de LNB in de houder op uitgericht? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast sattaz Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Origineel bericht van: fopman Ik krijg wel de gewone Astra zenders. Ook de provinciale zenders. @fopman, Kennelijk ontvang je 19,2 Oost en 23,5 Oost in plaats van 13 Oost en 19,2 Oost. Dat wil zeggen dat in principe het monoblock gewoon goed werkt. Dat wordt dan een kwestie van juist afstellen/uitrichten. Met vriendelijke groeten sattaz
ferrarisat Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 als je de foto bekijk zou je zeggen dat je alleen 19.2 en 23.5 kunt ontvangen? DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
Gast fopman Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Hallo Aart, Ik heb inderdaad het idee dat de Philips ontvanger wat eenvoudiger is dan de König. Bij die van König heb ik net gezien dat de Astra op DisqC 1.0 stond. Maar Hotbird stond daar niet op. Ik hoop niet dat ik nu een erg domme vraag stel, maar kan het daar aan liggen? Groet, Foppe
Gast aart44 Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Ja Hotbird op disqc 1.0 op 1 of A en Astra1 dan op 1.0 en op 2 of B er zijn enkele monoblocks die Astra precies anders willen dan moet je maar even kijken. Als hij dan uitgericht is op Astra-Hotbird moet het goed zijn op de Hotbird moet je dan uitrichten op de lnb die recht in het midden van de schotel hangt de Astra zou dan vanzelf goed moeten zijn er naast.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen