Gast fopman Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Ik ontvang, sinds ik de König ontvanger bij Hotbird op DiseqC 1 heb gezet, helemaal geen signaal meer. Ik heb ergens gelezen dat je, als je zowel Hotbird als Astra wilt ontvangen, je Hotbird als hoofd sateliet moet kiezen. Misschien helpt het als ik de schotel nu opnieuw probeer te richten??
Gast fopman Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Hallo Aart, dank je voor je hulp. Ik ben nu zover dat ik op de König ontvanger alleen Hotbird kan ontvangen. Alle Astra satelieten hebben nu 0% ontvangst. Ik probeer nu vanalles om ook Astra te kunnen ontvangen. Ik ga er van uit dat de LNB die recht in het midden in de houder hangt nu op Hotbird afgesteld staan, maar dat weet ik niet zeker. Enig idee hoe ik daar achter kom?
vGnp Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Even afdekken met b.v. een natte doek. Als het beeld wegvalt: Bingo. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast fopman Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Hallo vGnp, Dat was een hele goede tip. Verklaart waarom ik geen Astra ontvang. Ik ontvang Hotbird op de linker kop, die niet in het midden in de houder zit. Op de tuner staat de ontvangst nu heel goed bij committed 2 en 4. Maar niet bij Committed 1 of 3. Heeft dat te maken met de kop? Groet, Foppe
vGnp Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Het was even zoeken, maar hier staat een mooie duidelijke tekening van ons aller Gerdy. Edit: En ik zie dat het ook om een MBT-22 gaat, wel een ander merk, maar toch. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast fopman Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Hallo vGnp (Van Gennip?), Dank je. Ik kan nu mijn eigen Nederlandse zenders zien via Astra 1. Mijn vriendin kan nu haar eigen zenders uit Dubai zien via Hotbird. Astra 2A en 3A zijn weggevallen, maar die zenders vinden wij niet zo belangrijk. Aan iedereen mijn hartelijke dank voor alle hulp, echt super!!! Foppe
Alex1970 Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Niet om je vriendin TV-verslaafd te maken maar heb je al eens op het overzicht van de Nilesat of Badr gekeken wat daar te ontvangen is? Gaat je echter alleen niet lukken met 78cm... Overzicht alle uitzendingen uit Dubai. Een overzicht van alle Arabische FTA-zenders gaf 1064 resultaten en dat was te veel voor King of sat. Satelliet geeft toch ongekende mogelijkheden. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Gast fopman Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Allemachtig!! 1064 Arabische zenders is mij teveel. Maar dan moet ik zeker een grote schotel hebben en een hele reeks twin LNB's. Eén twin LNB per sateliet. De kabels laten samenkomen in twee DiSEqC-switches (één per ontvanger). Dan vanaf iedere DiSEqC-switch één kabel naar de ontvanger. Klopt dat ongeveer? Ik had tot vandaag totaal geen verstand van schotels, maar begin het nu een beetje te begrijpen geloof ik. Voorlopig houd ik het nog maar bij mijn Monoblock twin, maar uitbreiden lijkt me wel leuk toe.
vGnp Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Origineel bericht van: fopman Ik had tot vandaag totaal geen verstand van schotels, maar begin het nu een beetje te begrijpen geloof ik. Voorlopig houd ik het nog maar bij mijn Monoblock twin, maar uitbreiden lijkt me wel leuk toe. Laten we het eerst maar eens op een feestje gooien dat je daar waar nodig beeld hebt, en niet per direct vooruit lopen op allerlei hoopvolle zaken vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast fopman Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Je hebt helemaal gelijk, het is echt een feestje. Ik ben ontzettend blij dat alles werkt. Bedankt voor alle hulp!!
Alex1970 Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Origineel bericht van: fopman Allemachtig!! 1064 Arabische zenders is mij teveel. Maar dan moet ik zeker een grote schotel hebben en een hele reeks twin LNB's. Eén twin LNB per sateliet. De kabels laten samenkomen in twee DiSEqC-switches (één per ontvanger). Dan vanaf iedere DiSEqC-switch één kabel naar de ontvanger. Klopt dat ongeveer? Ik had tot vandaag totaal geen verstand van schotels, maar begin het nu een beetje te begrijpen geloof ik. Voorlopig houd ik het nog maar bij mijn Monoblock twin, maar uitbreiden lijkt me wel leuk toe. LOL Welkom in de fascinerende wereld die satelliet-tv (en radio) heet. By the way: Je aanname over een grotere schotel (erbij) en de switches klopt idd. Maar geniet (eerst) maar eens van de Arabische zenders op Hotbird, zijn er toch ook een niet onaardige 145 waarvan weer 124 FTA. Of heb je toch liever het arabisch-zenderpakket van de kabel voor "maar" €10 extra (bovenop het basisbedrag van "slechts" €21,30 die je dan al minimaal kwijt ben) met wel zes (!) Arabische zenders! (ART Movies, Art Variety, LBC Europe, TVM Europe (= Al Aoula Europe), MBC en Al Jazeera) ?? (Ik denk het niet...) Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
wolverine Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Nog juist even bij vermelden dat dit arabisch zenderpakket niet meer actief is op hotbird (wij hebben een officiele kaart die nog 8 maanden loopt maar nu enkel zwart beeld geeft). Je moet maar eens het topic lezen HIER VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen