Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Xilence
Origineel bericht van: winwiz

Waar staat dat het een stop fout is? Het blauwe scherm kwam pas na een aanpassing aangegeven door iemand.

Het probleem bestond al voor de aanpassing en blauwe scherm. Laat hem eerst maar aangeven welke buildnummer hij heeft.

Je kan idd wel eens gelijk hebben,

Citaat:
01 Mar 2010 – Your system will begin to reboot or blue screen every 2 hours. Whether it reboots or blue screens will depend on your restart setting upon a system failure. Automatically Restart checked will reboot your machine; unchecked will cause a blue screen.

Neemt niet weg dat TS zelf aangeeft dat er geen regelmatige frequentie is + het gehannes met de audio drivers wat gemakkelijk een systeemfout veroorzaakt als de vorige versie niet goed is verwijderd. Daarom vroeg ik de herstart uit te schakelen zodat je kunt zien wat er gebeurd.

Maar mijn excuses dat ik probeerde mee te denken. we.gif

Alle input is altijd welkom smile

Nu is het wachten op de TS hoe of het nu werkt......

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Als ik doe wat winwiz zegt krijg ik alleen te zien dat de windows geactiveerd is, product id en het Windows 7 Ultimate en daaronder coywright en dergelijke.

Het probleem duurt voort.

Ik heb twee harddisks op de pc en ik heb de ene (vroegere XP) laten staan met wat oude gegevens van XP. Ik kon ze handmatig niet meer verwijderen. De Windows 7 heb ik op de andere hd geinstalleerd. Zou het probleem daaraan kunnen liggen?

Ik ga morgen wat veranderingen in de pc brengen, zoals de audio drivers opnieuw installeren. Desnoods systeemherstel middels de Windows 7 dvd.

DM 800-Gemini 5

Rotor 45-30 draaibaar

Geplaatst:
Origineel bericht van: satmania
Als ik doe wat winwiz zegt krijg ik alleen te zien dat de windows geactiveerd is, product id en het Windows 7 Ultimate en daaronder coywright en dergelijke.
Het probleem duurt voort.

Ik heb twee harddisks op de pc en ik heb de ene (vroegere XP) laten staan met wat oude gegevens van XP. Ik kon ze handmatig niet meer verwijderen. De Windows 7 heb ik op de andere hd geinstalleerd. Zou het probleem daaraan kunnen liggen?

Ik ga morgen wat veranderingen in de pc brengen, zoals de audio drivers opnieuw installeren. Desnoods systeemherstel middels de Windows 7 dvd.

Maar er staat ook een build nummer... wat is die?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Sorry maar er staat geen build nummer. Ik kon het niet vinden. Is er misschien een andere manier om het te vinden?

DM 800-Gemini 5

Rotor 45-30 draaibaar

Geplaatst:

Dat lijkt me toch heel vreemd...

Linksonderin op het logo klikken

In het vakje bij de knipperende cursor invullen winver en dan enter.

Dan krijg je zo'n venster:

winver.jpg

Geplaatst:

Hallo

Ik ben er achter gekomen dat mijn Windows 7 een probeer versie is. Vandaar wilde ik terug naar XP. Ik probeerde XP te installeren. Nee, hoor. Het ging niet. Op een gegeven moment gaat de pc uit en bij opnieuw starten begint hij weer opnieuw te installeren. Zo gaat het konstant.

k heb inmiddels gelezen dat op Windows 7 een en ander bestand vervangen moest worden voordat men terug naar de Xp kan. Wat ben ik een oen.

Ik weet niet nu hoe ik Windows XP kan installeren.

Weet iemand hier raad mee? Ik hoor het graag, want ik wordt er hopeloos van.

DM 800-Gemini 5

Rotor 45-30 draaibaar

Geplaatst:

Ik zal niet zeggen "zie je wel" wink

Als je vanaf de xp cd opstart kun je de disk + partitie opgeven waar je wilt installeren. Diezelfde partitie, waar nu win7 op staat, kun je er ook mee formateren. Desnoods de hele schijf. Dan zou het weer moeten lukken.

Kun je niet aan een goede versie van Win7 komen?

Geplaatst:

Het is inderdaad gelukt. Ik heb nu XP Prof erop, maar het kostte wel wat moeite.

Om de XP erop te kunnen zetten, moest ik eerst vanaf de XP cd het windows herstel kiezen en dan bij volgende keer

gewoon installeren kiezen

Ik heb nu een mooie XP. Geen gezeik, alle drivers werken nu perfect. Geen opstart gedoe.

Het probleem werd waarschijnlijk veroorzaakt, omdat ik de Windows 7 op mijn laptop heb draaien. Windows geeft geen toestemming voor de tweede pc. Dat wist ik niet.

Op de laptop heb ik Windows 7 en op de desktop een XP.

Heel erg bedankt allemaal.

Fijn weekend.

DM 800-Gemini 5

Rotor 45-30 draaibaar

Geplaatst:
Het is inderdaad gelukt. Ik heb nu XP Prof erop, maar het kostte wel wat moeite.
Om de XP erop te kunnen zetten, moest ik eerst vanaf de XP cd het windows herstel kiezen en dan bij volgende keer
gewoon installeren kiezen
Ik heb nu een mooie XP. Geen gezeik, alle drivers werken nu perfect. Geen opstart gedoe.

Het probleem werd waarschijnlijk veroorzaakt, omdat ik de Windows 7 op mijn laptop heb draaien. Windows geeft geen toestemming voor de tweede pc. Dat wist ik niet.
Op de laptop heb ik Windows 7 en op de desktop een XP.
Heel erg bedankt allemaal.
Fijn weekend.

Kijk als je die informatie nu meteen had gegeven was het allemaal een stuk eenvoudiger geweest... Uiteraard is elke licentie maar geldig voor 1 pc (of je moet in een zakelijke omgeving werken) hij kon/mocht zich dus niet activeren en dan krijg je dus ook deze verschijnselen.

Geplaatst:

Zal XP-prof ook niet geheel legaal zijn ??? cool

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Tja dat weet ik niet.... Ook voor Win7 zijn er heel makkelijke tooltjes... wink

Geplaatst:

De Windows 7 en de XP pro zijn beide legaal. Ik heb zelf fout gemaakt door de 7 op de tweede computer te installeren. Ik stond er helaas niet bij stil dat het niet kan. Vroeger kon ik het wel met Windows 98 of zo. Daarom vond ik allemaal een beetje vreemd.

Ik ben ondertussen er achter gekomen dat men van Windows 7 niet zomaar naar XP terug kan. Voordat je de cd in de pc stopt moet je goed geinformeerd zijn hoe het wel mogelijk is.

Groetjes Satmania

DM 800-Gemini 5

Rotor 45-30 draaibaar

Geplaatst:
De Windows 7 en de XP pro zijn beide legaal. Ik heb zelf fout gemaakt door de 7 op de tweede computer te installeren. Ik stond er helaas niet bij stil dat het niet kan. Vroeger kon ik het wel met Windows 98 of zo. Daarom vond ik allemaal een beetje vreemd.

Ik ben ondertussen er achter gekomen dat men van Windows 7 niet zomaar naar XP terug kan. Voordat je de cd in de pc stopt moet je goed geinformeerd zijn hoe het wel mogelijk is.
Groetjes Satmania

Dat laatste klopt...Je zult vanaf "scratch" moeten beginnen.

Overigens kun je win7 3 x 30 dagen legaal proberen... (geen serienummer invoeren tijdens installatie en dan om de 30 dagen een paar handelingen). Om het langer werkend te houden is er ook wel iets.

Geplaatst:
De Windows 7 en de XP pro zijn beide legaal. Ik heb zelf fout gemaakt door de 7 op de tweede computer te installeren. Ik stond er helaas niet bij stil dat het niet kan.

Het kan wel, maar je moet na installatie de updates uitschakelen.
Op het laptoppie van m,n vrouw draait mijn Win7 , zonder updates, ook prima.

"That's another fine mess you've got me into"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen