Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] tuner1 stuurt de lnb niet meer aan


John B

Aanbevolen berichten

Van mijn IDL7000 stuurt tuner 1 de LNB niet meer aan, tuner 2 heeft geen problemen. ik heb een twin tuner met 2 disecq met diode en 4 twin LNB's voor A1+A2+A3+HB.

Op de disecq kan ik de diode van tuner 2 zien veranderen en van tuner 1 blijft hij staan op pos A.

Ik heb de kabels al omgewisseld de disecq's al omgewisseld en dat gaf geen verandering. Ook de LNB rechtstreeks aangesloten en dan doet alles het wel goed.

Kan de voeding van tuner 1 stuk zijn?? Zoja hoe kan ik dat zien of meten??

Wet iemand hier raad mee??

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijk even naar de instellingen van de lnb's en diseqc instellingen in het menu

vergelijk tuner 1 met die van 2 hoe alles ingesteld staat

het heeft te maken met de diseqc instellingen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien zou je kunnen proberen uit te vissen of de tuner defect is of de lnb door een paar testen te doen.

 

Aangezien je bij deze ontvanger heel moeilijk kunt zeggen welke tuner actief is, moet je wel redelijk veel testen doen voor je kan zeggen wat het probleem eigenlijk is.

 

Toen ik wou testen wat het "kleine" probleem was met mijn tuners heb ik een aantal testen gedaan als volgt :

 

coax lnb aanlsuit1 verbinden met tuner 1 en dan kiezen in menu op doorlussen t1-T2. (en vice versa ook testen)

 

daarna coax lnbaansluit2 verbinden met tuner1 etc...

 

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor meedenken, maar.

Ik heb 2 disecqs met diode lichtjes, en dus elke tuner een eigen coaxkabel. Disecq's in de ontvanger precies het zelfde ingesteld, is al dan een jaar zo.

Van tuner 2 alles losgekoppeld en toen gaan zappen, dan gebeurt er niets, het diode lichtje blijft op positie A staan (astra 1).

Toen tuner 1 losgekoppeld en tuner 2 weer aangekoppeld, dan tijdens het zappen zie je de diode lichtjes verspringen van positie naar positie en gewoon beeld (A1+A2+a3+HB=.

 

ik weet het niet meer, Iemand????

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als je nu eens de aansluiting die van disecq2 komt (degene die je volgens wat je zegt aangesloten had op tuner2) eens aansluit op tuner1 en omgekeerde ook (disecq1 aansluiten op tuner2) heb je dan nog altijd hetzelfde resultaat?

dit om uit te sluiten dat het de disecq is die defect is.

 

PS. gewoon loskoppel van tuner 1 kan er voor zorgen dat je geen beeld hebt want bij deze ontvanger iniden je voor dubbel in je menu gekozen hebt. Je kan zelf niet kiezen welke tuner de ontvanger moet aansturen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...