Ga naar inhoud


Loopt André Rieux ons voor dom te verkopen?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Het genre André Vieux is niet echt mijn muziekrichting, vooral zijn vrouwelijke musici zijn als hoogwaardige poppen verkleed en doen het geheel optisch wel wat op-leuken.

Maar goed, ieder zijn smaak.

 

Wat mij iedere keer weer opvalt is dat zijn (life) optredens op televisie van een absolute perfekte geluidskwaliteit zijn. Dit is zó goed dat het gewoon niet kan.

De acoustiek bij buitenonames is namelijk heel slecht, van galm kan geen sprake zijn, maar horen doe ik het wel.

Ik zit me iedere keer weer af te vragen of er niet gewoon een CD-tje ergens loopt en dat horen we, terwijl het life geluid van het orkest helemaal weggedraaid is.

Het is volgens mij helemaal niet life maar jereinste playback en het zou me niet verbazen dat de mensen die deze optredens bijwonen ook de gewone geluidsband via de luidsprekers te horen krijgen in plaats van de werkelijke sound van het orkest.

Ik vind het pure vern**kerij.

Meneer Vieux met zijn brede grijns kan mij niet voor de gek houden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. De bron van het geluid kan prima gelijk zijn aan de bron van de PA, alleen gaat het vervolgens naar tv en niet naar de PA. Galmpje erbij is natuurlijk niet zo heel moeilijk te regelen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vijand slaapt niet.

 

Ik denk dat een persoon die in het orkest van Rieu gespeeld heeft en met ruzie is weggegaan wel het e.e.a. naar de pers zou hebben gelekt. Tot nu toe is het echter muisstil.

 

Ook ik ben er geen fan van maar hij bezorgt duizenden mensen een leuke avond.

 

 

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

de techniek staat niet stil

 

ieder instrument heeft zijn eigen geluid opnemer.

 

 

alle instrumenten komen in een mengpaneel waar automatisch

via digitale processing de foutjes eruit gehaald worden.

en als ze willen een galmple of iets erbij gemengt wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens een concert bijwonen (achter de coulissen) en trek er de stekker eens even uit en je weet het.

 

P.S. als, ik schrijf ALS hij het op deze manier zou doen en de CD blijft een keer hangen dan hangt hij ook, want ik denk dat het dan helemaal is afgelopen met de man uit Mastrieg.

 

Gr, R@oul.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er eigenlijk zeker van dat dat André Vieux gewoon zit te playbacken.

Kijk je bijvoorbeeld naar het nieuwjaarskoncert vanuit Wenen dan is dat wel degelijk life muziek en niet een CD die je hoort.

Ik gun iedereen die er van houd de André Rieux lol, maar zo te playbacken zoals hij dat doet, daar is geen kunst aan.

In werkelijkheid is het geen CD maar het zal wel een server zijn. Dus van blijven hangen zijn we ook al weer ver weg.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
alle instrumenten komen in een mengpaneel waar automatisch
via digitale processing de foutjes eruit gehaald worden.
en als ze willen een galmple of iets erbij gemengt wordt.


Het gebeurt niet automatisch maar ze kunnen er wel bijmengen wat ze willen.

Zelf heb ik een aantal opnames van Metallica concerten, legaal overigens, oude nummers klinken dan ineens beduidend beter dan op de oude platen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik ben er eigenlijk zeker van dat dat André Vieux gewoon zit te playbacken.
Kijk je bijvoorbeeld naar het nieuwjaarskoncert vanuit Wenen dan is dat wel degelijk life muziek en niet een CD die je hoort.
Ik gun iedereen die er van houd de André Rieux lol, maar zo te playbacken zoals hij dat doet, daar is geen kunst aan.


Maar waar baseer je dat op? Het galmpje en de goede kwaliteit zijn het niet. Het kan zijn dat je de man een omhooggevallen braderieartiest vindt (en daar geef ik je gelijk in) maar als hij zou playbacken dan zou dat al lang een keer uitgelekt zijn. Al was het maar omdat de hele klassieke wereld de man niet mag.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is ook niet mijn favoriete artiest. Maar wat mij opvalt is dat beeld en geluid niet past.

Daarmee bedoel ik dat het geluid gewoon te perfekt klinkt voor een life opname die dan buiten plaats vind.

Geen Tonmeister krijgt die klank tijdens een life (buiten) concert zo perfekt klinkend.

Dat kan alleen binnen de muren van een concertgebouw en/of opname studio.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, die Australische Hollandse mag bij mij (in de slaapkamer) ook wel even een aria'tje komen zingen hoor, live of niet live, maakt mij niet uit! blush

 

Zonder gekheid: ik kan me niet voorstellen dat het niet live is, dat merkt het publiek toch?

 

en het is ook niet mijn muziek maar ik heb een deel zitten kijken en daar zaten wel wat ontroerende momenten in.

625145.jpg

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een aantal shows gezien waarbij er technische defecten optraden,

zoals het niet werken van een microfoon voor een zangeres.

 

Hoe moet je zoiets playbacken? confused

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

André Rieux heeft voor een kapitaal aan techniek op het podium staan en alle instrumenten zijn apart van één of meerdere (hele dure) microfoons voorzien.

 

In de zaal klinkt het ook wat meer live, maar vervolgens worden alle instrumenten zorgvuldig gemixed, van reverb, delay, gate, chorus of ander passed effect voorzien en apart uitgemixed voor TV/DVD registratie.

 

Dat kan als je maar geld genoeg uitgeeft heel erg goed klinken en aangezien meneer Rieux ook daadwerkelijk het beste van het beste heeft staan, klinkt het dus ook zo goed.

 

Geloof het maar, Het is live!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Kan iemand die vent aan de rechterkant even wegpoetsen? :D

U vraagt, wij draaien :D
Hier zonder die klier smile

post-1101-1318260963,4623_thumb.jpg

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...