Ga naar inhoud


Loopt André Rieux ons voor dom te verkopen?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Meneer Vieux met zijn brede grijns kan mij niet voor de gek houden.


Hoeft hij ook niet.
en doet hij ook niet.

Om jezelf te overtuigen kan ik alleen maar aanraden om eens een concert achter de coulissen proberen bij te wonen.

Om iemand met bijna het perfecte gehoor (bron kno-arts AZM) te betichten van playback,
(dat is een van de redenen waarom dat het zo goed klinkt)
omdat het te mooi om waar te zijn is, kan men niet met feiten weerleggen.

Maar om zoiets geheim te houden, met zoveel betrokkenen, chapeau. shocked

ps
ieder optreden is anders, wil je nu beweren dat hij deze naspeelt in zijn studio?
Begrijp ik meteen waarom hij verleden jaar een verlies van meerdere miljoenen € heeft gehad.


nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik niet iig.

 

Maar ik heb wel de documentaire/special gezien over de opbouw en de techniek van het concert in Australie en aangezien ik behoorlijk goed op de hooogte ben op het gebied van studio en live (audio)techniek, weet ik dat dit 100% live is.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd hem te strikken voor een concert in Luxemburg in de stad en moest heel snel dat plan weer vergeten. Dit was ongeveer 2 jaar geleden en hij zou inderdaad toen met ongeveer 150 vrachtwagens komen. Er was zoveel materieel (techniek) dat er gewoon geen plaats was om het allemaal te plaatsen. Voor de insiders, we wilden dit of op de Place d'Arme of de Knoedler doen. Zijn zoon is productieleider en hij had inderdaad toen gezegd dat de locatie enorm goed was maar gewoon te klein.

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een schoolkamaraad van mij is de audio-video techneut bij Rieux

al jaaaaaaaaaren

en ik kan je vertellen dat er niks 'geplaybacked' wordt.

 

overigens mijn zwager zingt vaker met de Maastrichter Staar voor Rieux bij optredens en ook die zingen 'Live'

 

dus heresay and gossip beste Drs Ijzerbout...

ciao

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd. wel een beetje raar om met 150 vrachtwagens vol spul en apparatuur te komen opdrafen om vervolgens een cd´tje te draaien.

 

Ik geloof ook nooit dat het fake is. En de goede geluids kwaliteit is te danken aan de zeer goede en ver ontwikkelde apparatuur die de beste man gebruikt.

 

Ik vind dat die andre, ondanks dat het ook niet helemaal mijn muziek is op sommige stukken na, het wel heel leuk en op een vriendelijke manier weet te brengen allemaal. Wat is daar mis mee?

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat anders laten klinken helemaal niet zo van toepassing is. Als ze microfoons rechtstreeks op de instrumenten zetten ben je, voor cd/dvd en tv registratie, bijna onafhankelijk van akoestische invloeden en kun je een redelijk goede basis instelling maken. Deze kun je bij moderne digitale mengpanelen gewoon als voorkeur opslaan. Doordat je basis redelijk onafhankelijk is van akoestische invloeden kun je deze effecten achteraf toevoegen naar je eigen wens.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En toegeven dat hij ernaast zit ,, VERGEET HET MAAR.

Nee..in dit geval blijf ik stoer. :D

Het geluid dat op de TV te horen is is niet het geluid uit wat daar in werkelijkheid gemaakt wordt.

Trouwens dat van die 150 vrachtwagen (laatst hoorde ik dat het er 200 waren) dat geloof ik onmiddelijk.
Dat zijn alle luidsprekers die nodig zijn om het publiek zo te overdonderen dat ze geloven dat het echt is. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...