Ga naar inhoud


sateliet doos in de meterkast


Gast figo1122

Aanbevolen berichten

Gast figo1122

Beste forumgenoten,

 

Ik ben sindskort eigenaar van een appartement die aangesloten is op de GSO.

Deze is als het goed door hertzinger geplaatst.

Nou hebben ze ivm kostenbesparting de sateliet antennedoos in de meterkast gemonteerd.

 

Ik ben zelf op het gebied van het sateliet gebeuren een leek en vroeg mij af of er een draadloze mogelijkheid is om sateliet in de woonkamer te ontvangen.

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je de kabel tv aan sluiting ook in de meter kast die zou je kunnen gebruiken

voor de satelliet ontvanger ,oude kabel er even uit treken die naar de kamer loopt, nieuwe kabel er in die geschikt is voor satellietontvangst

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
heb je de kabel tv aan sluiting ook in de meter kast die zou je kunnen gebruiken
voor de satelliet ontvanger ,oude kabel er even uit treken die naar de kamer loopt, nieuwe kabel er in die geschikt is voor satellietontvangst


Goede tip. Zou alleen niet de eerste kabel eruit trekken en dan de nieuwe erin doen. Een verrekt bochtje en je kan naar de bouwmarkt om een trek-veer/kabel te halen.

Ontmantel (strip) het uiteinde van de bestaande kabel en de nieuwe satkabel over een 3 cm en soldeer ze met binnenmantel en buitenmantel in elkaar verweven goed vast. Dan goed intapen, zodat je ongeveer de dikte hebt van de coax op zich. (ook een stukje over de coaxmantel heen tapen).

Dan trek je in de meterkast voorzichtig de kabel terug en gaat de nieuwe kabel er vanaf de (slaap)kamer er zonder al te veel problemen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: satencom
heb je de kabel tv aan sluiting ook in de meter kast die zou je kunnen gebruiken
voor de satelliet ontvanger ,oude kabel er even uit treken die naar de kamer loopt, nieuwe kabel er in die geschikt is voor satellietontvangst


Goede tip. Zou alleen niet de eerste kabel eruit trekken en dan de nieuwe erin doen. Een verrekt bochtje en je kan naar de bouwmarkt om een trek-veer/kabel te halen.

Ontmantel (strip) het uiteinde van de bestaande kabel en de nieuwe satkabel over een 3 cm en soldeer ze met binnenmantel en buitenmantel in elkaar verweven goed vast. Dan goed intapen, zodat je ongeveer de dikte hebt van de coax op zich. (ook een stukje over de coaxmantel heen tapen).

Dan trek je in de meterkast voorzichtig de kabel terug en gaat de nieuwe kabel er vanaf de (slaap)kamer er zonder al te veel problemen in.



deze problemen heb ik vaker mee gemaakt maar de oude aan nieuwe vast zetten had ik zo
snel niet aan gedacht,goed dat je het even zegt ,en nu maar hopen dat het lukt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast figo1122
Origineel bericht van: vGnp
Dan zou je een tuner in de meterkast moeten inbouwen.
En dan met een draadloos systeem beeld/geluid overbrengen.

vGnp


Dit lijkt mij wel interessant. Heb je misschien meer informatie hierover? wat er bijv. nodig is en hoe ik dit kan realiseren. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast figo1122
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Nou hebben ze ivm kostenbesparting de sateliet antennedoos in de meterkast gemonteerd.

Huh...?

Zit de waterkraan van de keuken en douche soms ook in de meterkast?


smile gelukkig zit het daarmee wel goed.
Ik heb begrepen van Hertzinger dat de wooncorporatie voor hun eigen huurwoningen de kabel/sat doos wel in de woonkamer laat monteren. Maar bij koopwoningen laat de woningcorporatie deze in de meterkast monteren. Ik nam aan dat het ging kostenbesparing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast figo1122
Origineel bericht van: Herco M.
Zit er geen loze leiding vanaf de meterkast naar de (slaap)kamer?


Hier heb ik ook aan gedacht om een van de stopcontacten die niet gebruikt wordt te annuleren en deze te gebruiken om satkabels te trekken. Maar het probleem is dat wij bij de verbouwing van onze appartement alle stopcontacten verlaagd hebben. Waardoor het niet mogelijk is om de kabels door te trekken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast figo1122
Origineel bericht van: satencom
heb je de kabel tv aan sluiting ook in de meter kast die zou je kunnen gebruiken
voor de satelliet ontvanger ,oude kabel er even uit treken die naar de kamer loopt, nieuwe kabel er in die geschikt is voor satellietontvangst


Helaas is ook de kabel tv aansluiting in de meterkast gemonteerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

mocht je een antenne kabel hebben lopen van de meterkast, dan kan je ook eens kijken naar de bedraade oplossingen van marmitek. Ik heb twee decoders, waar 1 decoder in mijn huiskamer en de andere decoder de tv's aanstuurt voor de overige tv's in het huis. Dit werkt goed..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast figo1122
Origineel bericht van: RVP
Nou, dan trek je de kabel van de meterkast toch door naar je woonkamer ?
Dan kan je daar je satelliettuner plaatsen.


Heb je enig idee hoe ik dit dan kan realiseren?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...