Ga naar inhoud


[Premium HD] streamen azbox schrokkend beeld


papieta

Aanbevolen berichten

IK probeer films te streamen van Mijn PC naar de azbox premium

dus ik ga in mijn azbox naar film dan naar netwerk dan naar de map van de film vink hem aan

dat is allemaal goed

nu krijg ik alleen schrokkend beeld

hoe los ik dit op?

ik heb het zo wel bedraad als draadloos geprobeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast delange

Misschien een intern netwerkprobleem met je router? Draadloos kan het wel een probleem geven maar bedraad werkt het als een speer? Heb je al eens verschillende formaten getest? vob,divx etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: papieta
ik heb op een forum gelezen dat ik een poort moet open zetten
weet iemand welke poort er word gebruik

Voor interne streaming (dus binnen jouw eigen netwerk) hoef je geen poort open te zetten.

Wat voor bestand probeer je af te spelen? Heb je het "schokkende" effect bij alle films die je afspeelt vanaf jouw PC?

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een poort openzetten is alleen maar van toepassing als je dingen wil streamen via je het internet. Aangezien je het hebt over het streamen van films, ga ik er gemakshalve vanuit dat dit streamen verloopt via je eigen netwerk.

 

Schokkend beeld is in 9 van de 10 gevallen het resultaat van een slechte verbinding. Het streamen van HDTV films (in MKV formaat) via de draadloze verbinding is sowieso vragen om problemen. 54Mbit (circa 6,75 Mbyte/seconde) is de theoretische maximum, maar nooit haalbaar. Dus als je HDTV/X264 films aan het streamen bent via je WLAN, dan zou ik je willen adviseren om gebruik te maken van een bedraad netwerk. In de meeste gevallen zal het streamen van DivX, XviD, MP3, VOB, ISO's, MPG, etc wel via het draadloze netwerk kunnen, mits de verbinding sterk genoeg is.

 

Moraal van het verhaal is, probeer gebruik te maken van een kabel (via een bedraad netwerk dus). Als alternatief zou je de film op een externe harddisk kunnen zetten en die vervolgens in je Azbox kunnen prikken. Of wellicht eerst de film uploaden naar de interne harddisk van je Azbox.

 

Oh, ik ga er ook even vanuit dat je natuurlijk gebruik maakt van de laatste firmware...

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...