Ga naar inhoud


[Satelliet] Nieuwe firmware Philips HD-ontvangers 31/8 beschikbaar.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Al reeds vooraangekondigd, maar nu eindelijk beschikbaar met een beknopt overzicht hieronder.

 

Vanaf vandaag is voor de Philips HD-Ontvangers via de satelliet een nieuwe firmware beschikbaar.

 

Met betrekking tot de Philips tuners gaat dit om de DSR 7121, DSR 7141 en DSR 8121 PVR.

 

De problemen (bugs) die zijn verholpen zijn.....

Probleem dat EPG soms vastloopt

Probleem met de timeshift voor de 8121

Probleem dat de klok wel eens blijft stil staan

Probleem met een tuner die opeens herstart

 

Verder wat extra'tjes......

Menu's gaan alleen weg middels de "exit" knop

Informatie CD-klantenservice in het menu van Service-Info

Meer mogelijkheden voor HDMI/DVI apparatuur

Weergave van gekozen zender op het display van de 8121

Nieuwe HD-Fastscan beschikbaar

 

Ook is er een 3D demokanaal van SES Astra op Astra 3, maar dient men hiervoor wel een 3D televisie te bezitten.

 

Door wat kanalen te verplaatsen op de Astra2 icm een DUO-LNB is het probleem met de HD-Fastscan en de niet te ontvangen kanalen ook aangepast.

 

Themakanalen zijn meer gegroepeerd, zodat niet abonnees hierdoor geen irritaties hebben van kanalen die gecodeerd zijn en door moeten zappen.

 

Ook zijn er voor DisecQ een aantal satellieten toegevoegd, zijnde;

 

Bad op 26 grd East

Eutelsat op 16 grd East

Nilesat op 7 grd West

Turksat op 42 grd East

 

 

Bron: uitreksel/samenvatting van CD, Nieuwsbrieven, fora's

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoe ziet die nieuwe fastscanlijst er dan uit?

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123
Origineel bericht van: ton2207
Belangrijk is na het laden van de nieuwe firmware een fabrieksreset uit te voeren. Anders werkt de nieuwe update niet.


Dit is alleen nodig als je een bepaalde fastscan (SD of HD) lijst wilt kunnen kiezen.
Let op je raakt dan alle instellingen kwijt (favorieten/Disceq)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Overigens in de laatste firmware geen optie voor de 4 extra satellieten! Alleen de opties 'leeg', 'Astra 19', 'Astra 23', 'Astra 28' en 'HotBird'. Uiteraard na een fabrieksreset..

 

Het betreft hier de 7141HD van Pace

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
Overigens in de laatste firmware geen optie voor de 4 extra satellieten! Alleen de opties 'leeg', 'Astra 19', 'Astra 23', 'Astra 28' en 'HotBird'. Uiteraard na een fabrieksreset..

Het betreft hier de 7141HD van Pace


Volgens het nieuws die her en der terug te vinden is, zou het ook voor de Pace 7141HD moeten zijn. Heb niet zo'n
HD-tuner voorhanden, dus kan het niet nagaan.

Kan helaas alleen afgaan op de berichtgevingen. Ga ik nu Google'n dan zie ik her en der wel wat problemen.

Kan alleen zeggen bij CD problemen contact opnemen met hen en bevindingen/oplossingen gaarne posten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een probleem met mijn 8121 met de nieuwe software want hij start niet meer op en je kunt de tuner alleen maar uit krijgen door de stekker eruit te doen. Ook geen beeld op de tv of tijd op de tuner alleen --/--

Heb eerst een fabrieksreset gedaan omdat er geen uodate kwam. later ging hij updaten en gaf de in % aan 0 t/m 100 % en daarna ging hij saven ook t/m 100 % daarna opstart en bleef erin zoals boven beschreven. Is de tuner anders te resetten? Stekker eruit al wel 10 x geprobeerd , gaat in init en daarna --.-- en is niet uit te krijgen of aan zoals gebruikelijk.

 

Wie weet raad (is er een knoppen combinatie? o.i.d.)

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, lees even dat stukje van Mereltje bij: 7121 kapot, na software update. Een stukje hieronder in dit forum

 

Daarin staat omschreven hoe je in een "Hidden Menu" komt en een fabriekreset doet.

 

Suc6, groeten Dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
Overigens in de laatste firmware geen optie voor de 4 extra satellieten! Alleen de opties 'leeg', 'Astra 19', 'Astra 23', 'Astra 28' en 'HotBird'. Uiteraard na een fabrieksreset..

Het betreft hier de 7141HD van Pace


In een reactie van canaldigitaal op een ander forum is aangegeven dat dit in een volgende firmware release komt. Wanneer deze release komt wil/kan men nog niet zeggen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost met de 8121

 

@dunhans Bedankt voor je antwoord.

 

Toch werkte dit niet, had geen klok, geen beeld en het is een ander model.

 

Wat wel werkte was dat ik de hdmi kabel eruit heb getrokken en na een reset en init en na de --:-- kwam (zonder klok in beeld) dat ik daarna zo'n 10-20 sec de aan uit knop op de tuner ingedrukt heb vastgehouden en warempel een zender verscheen in het display en ook de tijd. Daarna heb ik de hdmi kabel weer aangesloten en had weeer beeld. Voor de zekerheid weer een fabrieksreset gedaan en alles opnieuw gedaan en de zenderlijst weer ingeladen. Werkt nu perfect en meteen beeld!

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik merk is, dat als ik met mijn DSR 7121 in de TV-gids ga en informatie opvraag over een programma op de zender waar ik naar kijk, ik niet meer uit de Guide raak. De knopjes Back en Exit werken dan niet meer. Dan moet ik eerst op Menu drukken en dan exit om terug beeld te zien.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...