Ga naar inhoud


[Satelliet] Nieuwe firmware Philips HD-ontvangers 31/8 beschikbaar.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Wat ik een beetje vervelend vind bij de 8121, is dat je de ontvangstblokjes en disecq instellingen niet meer kan zien, eenmaal de ontvanger is ingesteld. Indien je iets wilt wijzigen, dien je terug naar fabrieksinstellingen te gaan.

Zelf heb ik de ontvanger niet maar een aantal vrienden van me wel.

Weet er iemand trouwens hoeveel groene blokjes je max. kan krijgen bij gebruik van het standaardpakket (Triax 64 met duo LNB en 20m coax)? M'n excuses voor de laatste vraag, is misschien wat off-topic.

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Da's vreemd, bij mij werkt de Exit-knop zoals gezegd niet altijd... Enkel als ik het info-balkje staan heb of uit het menu wil. Bij de Guide doet het knopje niks.

Even nog een fabrieksreset proberen dan maar...


hier het zelfde probleem 2x op oké drukken dan lukt het wel

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik dacht dat er in het menu de mogelijkheid bestond de disecq-instellingen aan te passen. Als je in dat menu gaat, krijg je volgens mij de blokjes met het signaalniveau.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het bestond maar sinds de laatste update niet meer.

Je dient terug te gaan naar de fabrieksinstellingen en dan pas kan je de disecq instellingen en de ontvangstblokjes bekijken. Aangezien ik die ontvanger niet zelf heb (maar een aantal vrienden wel), kan ik het nu direct meer testen.

 

Ik lees net in een ander onderwerp dat M_Z dit bevestigt voor de 7121.

Zie hier.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Even duidelijk voorop gesteld dat ik de Philips gebruikers natuurlijk een prima firmware toewens is het wel heel erg treurig dat CDS nu dezelfde richting opgaat als bij de PC software.. Nu mag de klant de boel gaan beta-testen omdat CDS technici daar dus geen zin meer in hebben! We verschuiven de taak maar naar de eindgebruiker terwijl CDS de certificaathouder en licentiehouder is en daar alle plichten aan heeft. Zíj zijn en blijven degenen die de apparatuur werkend dienen te houden.. Misschien ben ik dan een zeikerd, maar ik vind het een hele slechte zaak...

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS zou natuurlijk van in het begin een degelijke software moeten geïnstalleerd hebben, maar het is nu al een paar keer met de updates grondig fout gelopen.

 

Om één of andere reden slagen de alfa-testers van CDS er blijkbaar niet in om de bugs te ontdekken.

 

Vandaar naar ik veronderstel deze oproep naar beta-testers.

 

Alles bij mekaar niet zo'n slecht idee, maar ik vind wel dat deze testers minstens een vergoeding zouden mogen krijgen en de verzekering dat als hun ontvanger in de lucht vliegt door de nieuwe software, ze kosteloos een vervangingstoestel ontvangen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De nieuwe firmware zou alleen zijn binnen te halen gisteravond en vanavond (10-8) tussen 22u00 en 23u00. Zij zouden enkel de firmware laten binnenkomen bij de kaartnummers die zich hebben opgegeven. Het lijkt me vreemd dat ze dat kunnen sturen aangezien de ontvanger bij inschakelen al direct ziet of er nieuwe firmware beschikbaar is, en of hij dan al een check van het kaartje gedaan heeft?

 

Maar voor de mensen die zich dus niet hebben ingeschreven, de meeste kans van slagen dus vanavond tussen 10 en 11. Laat iets weten of dat gewerkt heeft en natuurlijk de bevindingen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zij zouden enkel de firmware laten binnenkomen bij de kaartnummers die zich hebben opgegeven. Het lijkt me vreemd dat ze dat kunnen sturen aangezien de ontvanger bij inschakelen al direct ziet of er nieuwe firmware beschikbaar is, en of hij dan al een check van het kaartje gedaan heeft?

Maar voor de mensen die zich dus niet hebben ingeschreven, de meeste kans van slagen dus vanavond tussen 10 en 11. Laat iets weten of dat gewerkt heeft en natuurlijk de bevindingen.


Iedereen kan hem binnenhalen en installeren. De ingeschreven beta-testers krijgen op het einde van de week een vragenlijst van CDS om hun ervaringen door te geven. Dat is het enige verschil tussen de beta-testers en de anderen.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...