Ga naar inhoud


wat voor zomer krijgen wij


pukje

Aanbevolen berichten

wat is de mening erover wat voor zomer we krijgen

persoonlijk vind ik het te koud dus wordt het een

slechte zomer terwijl een paar weer profeten voorspellen

dat we de warmste zomer aller tijden krijgen.

 

hoe denken jullie erover ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Verwachting t/m Juli 2010 is onder het gemiddelde. Augustus t/m Oktober zullen naar verwachting hoger liggen.

 

Dit jaar valt weer onder de omkeerdagen tussen de 52e en 54e breedtegraad.

 

Een amateur uit Voorschoten genaamd Nell heeft dit na analyseren van allerlei voorhanden gegevens in 1920 bepaald.

 

Een heel bekend boekje uit Enkhuizen, put ook hier zijn gegevens nog steeds uit.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De weersvoorspellingen in de tegenwoordige almanak zijn gebaseerd op onderzoek van weeramateur Nell uit de eerste helft van de vorige eeuw. Hij was geen onbekende bij het KNMI en heeft diverse publicaties op zijn naam. Nell was weerkundig medewerker van de krant Het Vaderland. Hij maakte weerregels voor kampeerder, stedeling, boer- en buitenman, zoals hij zijn lezers noemde. Hij introduceerde de omkeerdagen, data waarop het weer grote kans maakt te veranderen of om te slaan.

 

Duitse meteorologen hebben daar later onderzoek naar gedaan. Zij introduceerden de singulariteiten. Dat zijn karakteristieke weersituaties die vrijwel ieder jaar rond een bepaalde datum optreden. Voorbeelden zijn de IJsheiligen rond 12 mei, de oudewijvenzomer rond 22 september en de kerstdepressie. Het doorgaans wisselvallige weer kent door het jaar heen inderdaad een bepaald verloop dat in de statistieken tot uiting komt. De soms abrupte veranderingen zijn echter niet aan vaste data gebonden. Opvallend is ook dat singulariteiten soms tientallen jaren bestaan om daarna geheel te verdwijnen of in een andere tijd van het jaar opduiken.

 

Bron: KNMI

 

Nu weet ik waar die naam vandaan komt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble

Een amateur uit Voorschoten genaamd Nell heeft dit na analyseren van allerlei voorhanden gegevens in 1920 bepaald.



@Kimble,

Is ook bekend/onderzocht in hoeverre Nell het tot dusverre (in de afgelopen jaren) bij het rechte eind heeft gehad?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik zou dat echt niet weten. Maar als die almanak nog steeds gretig aftrek heeft in de huidige kritische maatschappij zal er wel iets van kloppen naar mag ik aannemen.

 

Wil niks zeggen over het weer natuurlijk, want er staat veel meer in.

 

Jan Pelleboer zat er met zijn dagelijks weerpraatje niet zo ver vandaan. In de winter was het 't Kan vriezen 't Kan dooien en "Kijk nooit langer dan je neus lang is... en je neus is maar drie dagen lang."

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee op 35+ zit ik niet te wachten terwijl geleerden

voorspellen dat we hitte krijgen zo erg dat ze die

hoge temperaturen nog nooit gemeten hebben.

 

De almanak is mooi maar in onze tijd is zoveel veranderd

dat daar weinig waarde aan gehecht kan worden denk maar b.v.

aan de ijsbergen die er veel minder zijn om de golf stroom

af te koelen en dat de zon nog nooit zo actief geweest is en

veel maar warmte af afgeeft dan normaal en dat door het smelten

van de ijsbergen het zeewater zoeter wordt waardoor de golfstroom

afremt enz enz enz.

 

Er speelt nu zoveel dat niemand meer iets weet of ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens nell zouden we een warme winter moeten hebben gehad, dus dat gaat niet op.

Vraag het me in oktober dan weet ik wel wat voor zomer hetr was.

En niet te vergeten de weerspreuken.

Als het regent in september valt kerstmis in december. cry

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Verwachting t/m Juli 2010 is onder het gemiddelde. Augustus t/m Oktober zullen naar verwachting hoger liggen.
Dit jaar valt weer onder de omkeerdagen tussen de 52e en 54e breedtegraad.
Een amateur uit Voorschoten genaamd Nell heeft dit na analyseren van allerlei voorhanden gegevens in 1920 bepaald.

Origineel bericht van: sattaz

@Kimble,

Is ook bekend/onderzocht in hoeverre Nell het tot dusverre (in de afgelopen jaren) bij het rechte eind heeft gehad?

Origineel bericht van: clemens2
Volgens nell zouden we een warme winter moeten hebben gehad, dus dat gaat niet op.



Het lijkt erop dat we aan de bevindingen van Nell niet te veel waarde moeten toekennen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op mijn bestemming voor volgende week is het vanmiddag 44,2 graden.

Celcius!

Ik geniet nog even van de 10 graden, die het hier vanmiddag was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop van harte dat het een erg koele zomer wordt... ik tel in principe af tot 15 september, dan is het ergste weer voorbij. Als het boven de 22 graden wordt, is het te warm, dan krijg ik makkelijk hoofdpijn, en voel me vreselijk loom en moe...

ik las laatst in een Noorse krant (VG) dat we gelukkig een koele zomer zouden krijgen in west-europa. Het verhaal zou vaqn een engelse meteoroloog komen.... tja, ik hoop dat de goede man gelijk krijgt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We krijgen een typisch Nederlandse zomer:

 

3 dagen mooi weer gevolgd door 2 weken slecht weer, en dit herhalen we gewoon de hele zomer.

 

Bron:

 

Zie weer pinkster weekend blush

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...