Ga naar inhoud


[DM800HD] Interne share over LAN DM800HD naar 2e unit


dave326

Aanbevolen berichten

Hehe, die C had je gewoon kunnen laten staan als het hier je eigen interne netwerkadres van de server/kaart betreft. Zou hier iets anders staan dan je eigen interne IP adres is het een ander verhaal.

 

In principe heb je aan een CCcam.cfg file voor interne shares alleen de C en de F regel nodig. De rest wat er staat is niet echt spannend. De poorten hoef je niet te definieren aangezien het alleen intern blijft waarbij ik er van uit ga dat je niet langs een firewall moet die tussen je server en client zit.

 

Voor wat betreft de image denk ik zo te lezen dat je de standaard Dream image gebruikt. Misschien handig toch een ander te installeren. Pli, OpenPli, Nabillo, Gemini zijn oa images die gebruikt kunnen worden voor beide DM's

 

Voor je server/kaart CCcam.cfg zou het volstaan om alleen het volgende erin te hebben staan:

 

F: dreamboxserverkaart wachtwoord

 

Op de client dreambox zou het voldoende moeten zijn om het volgende te hebben:

 

C: 192.168.1.20 dreamboxserverkaart wachtwoord

 

Het bovenstaand IP adres moet dan wel corresponderen met het IP adres van je DM waar de originele kaart in zit.

 

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi Dave326,

 

Om de zaak even duidelijk te stellen: probeer je nu intern door te sharen van je eigen kaart of van een externe server?

 

Vragen over externe shares zijn op dit forum uit den boze en als het een pure interne share betreft, geef dan even wat meer bijzonderheden over de images die je gebruikt en of je kaart wel in de DM800 of DM500 solo werkt.

 

Mvg,

 

Rolin

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Dave326,

 

Dan zijn de zaken duidelijk wink.

 

Maar ga om te beginnen dan eens met een standaard CCcam.cfg en dezelfde CCcam-versie in de DM500 en de DM800 proberen of je kaart in allebei werkt.

 

CCcam voor de 500 is wel een andere dan voor de 800 he, in verband met Enigma1 en Enigma2 versie.

 

Zo nee, probleem in de box die niet werkt ( de 500 waarschijnlijk).

Zo ja, dan zou met de aanwijzingen die je al gehad hebt met een eenvoudige F-regel in de box met de kaart en een eenvoudige C-regel in de andere box de zaak toch moeten werken.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar staat F en C voor.

Logischer wijs zou ik zeggen S voor server en C voor client, maar F ?

 

Stel.....

Mijn HD800 share ik dus door naar mijn broer over het LAN maar wil niet dat mijn broer hem doorshared naar elders.

Kan dat ?

Kan ik zien of mijn CCcam doorgeschared word over het LAN ? Doet de server aan polling of is het een pushing methode of hoe werkt het eigenlijk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zie ik eigenlijk of ik een orginele HD800 en niet de Chinese ?

 

Op de 2e box heb ik volgens mij wel Gemini staan. Dit is volgens mij een Satellite Max2000 (staat er op)en denk dus geen DM500 zoals in de firmware staat.

Ik weet dus niet of ik op de DM800 zo maar een andere firmware kan knallen, stel ik heb een Chinese dan kan het misschien zijn dat hij niet meer werkt.

Onderstaand nogmaals de info over beide ontvangers.

 

About Box

Model DM500

Manufacturer Dream-Multimedia-TV

Processor STBx25xx, 252MHz

Harddisk none

USB Stick none

Linux Kernel Linux version 2.6.9 (tux@tux) (gcc version 3.4.4) #1 Sat Dec 12 14:19:26 CET 2009

Firmware release 4.7.0, 12.12.2009

FP Firmware n/a

Web Interface 6.0.4-Expert

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Devicename: dm800

Enigma Version: 2009-12-24-master

Image Version: Release 4.6.0 2009-12-24

Frontprozessor Version: VNone

Webinterface Version: 1.6rc3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal ik dat straks eens controleren.

Anders zal het denk ik niet zonder risico zijn, van de andere kant er staat nu ook een enigma op.

 

Device & Versions

Devicename: dm800

Enigma Version: 2009-12-24-master

Image Version: Release 4.6.0 2009-12-24

Frontprozessor Version: VNone

Webinterface Version: 1.6rc3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enigma heet de engine waarop de DM draait. Enigma zit in de orignele image, maar ook in de zelfbouw images. De nieuwe boxxen zoals de 800 en de 8000 draaien op versie 2 van Enigma, en de rest op Enigma1.

 

Het installeren van een image op een cloon neemt altijd een risico met zich mee.Of deze nou origineel of "handmade" is. Maar goed, ik ga er van uit dat dat risico al ingecalculeerd is op het moment dat de DM gekocht is. Mocht het een cloon zijn waarvan jij niet wist dat het zo was zou ik in ieder geval de verkopende partij hierop aanspreken en eisen dat je een originele DM krijgt. Tenzij de prijs zo was dat je er gevoegelijk wel van mocht uitgaan dat het een cloon zou zijn.

 

 

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...