Ga naar inhoud

eurobird 1 28,5g en hotbird 8

Aanbevolen berichten

Gast Rode Bonen
Geplaatst:

beste kenners,

het is mij na het lezen van alles over schotels nog steeds niet duidelijk hoe het moet.Ik wil de bovenstaande 2 satellieten ontvangen hoe kan ik het beste aanpakken? 2 aparte schotels of een motor op 1 schotel, is het uberhaupt mogelijk om 1 motor op 1 schotel voor deze 2 satellieten?

Nog 1 vraag is welke soort receiver kan ik het beste aanschaffen als ik deze 2 wil ontvangen? af en toe kunnen opnemen is wel leuk optie maar geen pre. dreambox of een ander merk met switches?

als jullie me kunnen helpen de bomen door het bos te kunnen zien mijn hartelijk dank

Geplaatst:

Rode Bonen,

welkom

er zijn zogenaamde multifeed antennes > dus een schotel met meerdere LNB's in 'multifeed' LNB mount (klem)

per LNB ontvang je een positie van de Clarckbelt (de gordel van geostationaire satellieten bedoeld voor digital satelliet broadcasting (dvb-s / s2)

daarmee kun je bij de doorsnee schotel wel tot 3 a 4 satelliet posities gelijktijdig ontvangen

>geschakeld middels een diseqc switch<

zoek maar eens bij de leden installaties en kijk naar al die mooie foto's inzake de schotel opstelling en uitrichting

klik hier

een rotor draaibaar, kan ook maar dan heb je enkel 1:1 verbinding en ontvangst voor een tuner, dus kijken en iets anders opnemen a)* gaat daarmee niet... (niet zomaar)

de receiver is bij voorkeur een nieuwere HD receiver voor dvb-s2 en heeft een twintuner ingebouwd tbv a)* zie boven

ciao

Pabadam

Yonderboi

Gast Rode Bonen
Geplaatst:

hoi Tonskidutch,

bedankt voor de snelle reactie!Maar ik heb van --reklame maken is niet toegestaan-- begrepen dat dat niet gaat? deze 2 satellieten samen op 1 schotel? 2 of meer lnb geldt alleen voor astra 1,2,3 en hotbird maar niet voor eurobird en hotbird?

Geplaatst:

nou dat heeft dan eerder iets te maken met je schotel-diameter of het type schotel

zelf heb ik 13 Oost / 19,2 Oost / 23,5 Oost / 28,2-28,5 Oost

dus 4 op een schoteltje van 55 cm.

waarbij 13 Oost hotbird heet

en

waarbij 28,5 Oost eurobird heet

zie kingofsat.net

wat zizo daar schrijft of beweert kan ik niet beaamen.

de hoek tussen de LNB's en dus satelliet posities is zoals ik al schreef afhankelijk van de schotel (merk en type) alsmede de bijbehorende LNB-mount

zelfs met de triax TX-TDA78H 78cm en juiste multifeed vang je de vier die ik boven noemde.

ciao

Pabadam

Yonderboi

Gast Rode Bonen
Geplaatst:

ok! dat zou mooi zijn als het op 1 schotel kan! ik heb schotel van Elro geloof ik van 63cm dus dat zou ook kunnen met 14g + 28,5g toch? Ik vind ook niet erg om nieuwe schotel van triax te kopen. Welke merk LNB zou ik erbij moeten nemen? ik ben van plan om iemand te laten installeren maar voordat het kan moet ik eerst alle apparatuur in huis hebben. Voor mij was het heel makkelijk om astra1 te vinden maar die wilde ik dus niet hebben maar die andere 2 dus, kon ik maar niet vinden. De receiver die ik hier heb is ook erg oud dus kan ook aan receiver liggen...

thanxs very much

Geplaatst:

de receiverkeuze is ook belangrijk inzake alle schakels in de keten die je eraan koppelt / aansluit.

als je 'een beetje LNB' wilt moet allereerst de kwestie single tuner of twintuner geklaard zijn

dus de vraag; kijk je straks middels een receiver die kan opnemen en onafhankelijk kan weergeven

indien je dat wilt kun je beter nu al twin LNB's nemen

de inverto silver line of black line twin LNB is qua prijs kwaliteit een goede keuze

(maar er zijn meer merken en types,,,, jouw beheer van de portemonnaie, dus budget)

je vraagt en en suggereert dat prijsbewust kiezen belangrijk is

maak dan gewoon eens een tabel met modellen-merken en prijzen

alles vanaf 78cm voor normale parabool antennes moet lukken met 4 sat-posities

of de speciale multifeed antennes zoals de T55 wavefield die door speciale kromming een hogere opbrengst hebben, dus kleiner zijn

(matrix of tabel hier onder)

____________wok-merk - lnb - diseqc - mast/of/steun

diameter

LNB-mount

Twin

OF

Single

en vul de prijzen in die je vindt

dan kom je tot een totaal budget hetgeen jij beheert.

ciao

Pabadam

Yonderboi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen