Ga naar inhoud


Eerste oprolbare organische OTFT scherm 16 miljoen kleuren.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Is geen satnieuws, dus in de off-topic.

 

Sony heeft een nieuwtje waarvan morgen de bevindingen. het betreft hier de eerste oprolbare TFT scherm met 16 miljoen kleuren. Dit met een nieuwe organische samenstelling.

 

Op het >>> Persbericht <<< hier staat eveneens een filmpje waar hij op de testbank zit rol-op rol-af rol-op rol-af etc etc.

 

Er zijn nog geen ideeën over het hoe, wat, waar en wanneer toe te passen. Mobiele telefoons worden op andere nieuwssites aangehaald.

 

De technische specificaties laten zien dat het iig tegen vele invloeden bestand is. Zou dus zelf iets kunnen voorstellen dat het wellicht in de voorruit van een auto wordt verwerkt.

 

Nu nog een oprolbare PCB en je rolt je laptop op voor in je kontzak.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast roger4007

ziet er leuk uit maar ......

tuurlijk heb ik mijn bedenkingen

als er opgerold wordt zou er ook beeld zijn op het opgerolde toch ?

 

meerdere keren gekeken maar ik zie daar niets gewoon donker zoals in de bijlage

post-50940-1318260973,5705_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi die animatiesoftware tegenwoordig wink

 

Maar toch kwam ik een OLED tegen op U-tube uit 2007 (0,3mm dik). Is degelijk anders dan een OTFT maar ook leuk om te zien uit de "garage" van Sony.

 

 

 

Wordt iig tijd om de techniek die er dus is, toe te passen in de huidige schermen. Er sneuvelen nog steeds schermen bij bosjes. Zowel pc als gsm. Voor de N95 betaal je nu 80 Euro voor een nieuw schermpje en de touchscreen en backlight zijn gewoon heel. Gebruik je de OTFT of OLED nog niet eens als oprolbaar, maar als oplossing tegen het sneuvelen.

 

Mocht Sony dit in hun samenwerkingsverband met hun partner op de markt brengen, verwacht ik aardig wat overstap.

 

Zelfs de contrastratio met de OTFT is voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...