Ga naar inhoud


[Premium+ HD] tuner opnemen HD en geen HD geeft een probleem


johndegr

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb altijd mijn azbox plus doorgelust middels loop trhough maar omdat je toch problemen krijgt met horizontale- en verticale zenders heb ik een lnb met meerdere uitgangen op mijn schotel gezet en een aparte coax getrokken naar de 2e tuner in de box.

 

Vreemde is als ik deze op twin zet kan ik wel bv. HD opnemen en vervolgens een niet HD zender kiezen, maar als ik dan bij reeds opname HD zender een andere HD zender opzet krijg ik geen signaal van de lnb van deze 2e HD-zender???

 

Ik kan wel niet HDzender opnemen en dan wel een andere HDzender kiezen voor weergave, maar nogmaals niet omgekeerd????

 

Erg vreemd, is iemand die mij hierover kan adviseren?

 

PS. Bij keuze separaat, krijg ik zo wie zo de melding¨, dat de opname verbroken zal worden, dus dit is niet een goede keuze.

 

Groetjes,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Ik heb de harddisk geformateerd via de azbox.

Ik heb niet gekeken naar sata 1 of 2.

 

Normaliter staan toch deze op master ingesteld?

 

Het is een eco western digital 1TB.

 

Afspelen gaat goed en opnemen ook, zij het dat via epg het niet wil lukken, maar datzelfde probleem heb ik ook met mijn azbox premium, zelfde firmware etc. Daar lukken epg opnamen ook niet, wel direkte opnamen????

 

Kan ik ergens uitlezen hoe de HD is geformateerd sata 1 of 2??

 

Groetjes,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

SATA harddisken hebben geen master/slave instellingen meer ;), je kan maar 1 harddisk per kanaal aansluiten.

 

SATA is de interface instelling van de harddisk.

SATA 1 heeft bij WD een andere naam, nl. opt1.

Je moet een jumper plaatsen op pin 5/6.

 

Zie ook volgende plaatje:

 

ssc_desktop.jpg

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je info en bijlage.

Echter, wat ik al schreef, dat normaal opnemen en weergeven zonder problemen funktioneert, alleen epg wil niet werken.

 

Zal jumper eens plaatsen, maar ben wel benieuwd of dan de rest zonder deze jumper wel zou werken.

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je beschrijven hoe je lnb's aangesloten zijn?

Heb je wel na de aanpassing van de lnb configuratie een nieuwe scan gedaan?

Met bijvoorbeeld aanpassing naar seperated moet je beide tuners opnieuw scannen.

 

 

 

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb (bij separaat) de beide tuners laten scannen.

Hoe e.e.a. aangesloten is zal ik nogmaals navragen.

Staat 10 hoog en is door een satboer hier in Spanje geplaatst.

Ik heb 1 schotel met 23 met 4 lnb en 1 schotel gecombineerd 13, 19 en 23 met daarnaast voor de separate coaxkabels een kleine schotel voor de extra 19 sateliet.(totaal dus 3 schotels)

 

Volgens hun info, zou ik bij de een lnb 1 en 2 en 3 moeten gebruiken en dat werkte voorheen ook en de nieuwe coax kabels vanuit de lnb voor de extra tuner, gebruik moeten maken van mini lnb 1 en 2 (19 en 23)

 

Dus 1 tuner heeft 13,19 en 23 de ander alleen 19 en 23.

 

los verbonden krijg ik signaal (ook 23) maar in combinatie zegt de tuner bij HD weergave en als ik de ander HD opneem, dat er geen signaal is, dat vind ik vreemd.

 

Of ik twin of separaat instel geeft dezelfde foutmelding.

 

Hopelijk begrijp je de afstelling.

John

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je info zo lees, dan moet je seperated gebruiken. Twin kan je niet gebruiken omdat tuner 1 niet dezelfde config heeft als tuner twee.

Heb je bij tuner 1 en 2 ook de lnb/disenq instellingen goed staan voor de juiste satellieten?

Dus bij tuner 1 13, 19 en 23 geconfigureerd en bij tuner 2 19 en 23?

Krijg je bij de tuner instellingen wel al signaal?

 

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoi,

Ik krijg alleen maar een balk te zien voor 13 en 19.

Is mij bij 23 nooit voorgekomen, dat ik een balk voor kwaliteit zie, maar bij scannen vind hij wel alle zenders dus moet er signaal zijn anders zou dit volgens mij ook niet kunnen.

 

Gezien je antwoord zou ik de 13 eruit kunnen laten en dan de twin proberen. Is poging waard.

 

Separaat geeft ook de melding geen signaal bij weergave als de andere opneemt.

 

Blijven doortesten, nogmaals bedankt voor het willen meedenken.

 

John

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi Valkhyr,

Je hebt mij eerder (via dit topic) doorgegeven, dat ik een jumper zou moeten zetten op 5-6 bij de WD10EADS.

 

Is dit ook van toepassing voor deze EADS schijven?

Zag, dat er ook EARS schijven zijn met 4K problemen, dit zou niet van toepassing zijn op deze EADS, zover ik heb begrepen.

 

Ik heb als ik opneem (nog zonder jumper) geen probleem met opnemen, maar als ik dan op mijn premium plus met 2 aparte coax en twin opstelling, dat dan bij zappen (kijken tijdens opname naar andere zender) dat ik dan allemaal blokjes erdoorheen krijg.

 

Zou dit aan de HDD liggen of instelling lnb?

 

Hoop, dat je mij hierover kunt inlichten.

 

Vriendelijke groeten,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dit nu standaard bij WD schijven.

Zie WDC

EADS gebruikt nog de block size, werkt dus zonder problemen met de azbox.

 

Het krijgen van blokjes tijdens het zappen is denk ik een azbox probleem. Het zappen en het opnemen is af en toe net iets te veel voor de cpu.

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Hoop niet, dat deze blokjes standaard zijn. Ben benieuwd of anderen met opnemen en tegelijk zappen hetzelfde probleem zien?

 

Want dan zouden 2 tuners zinloos zijn.

 

Je hebt gelijk, dat er nog een verschil is tussen beide versies van HDD´s, echter wordt er duidelijk op gewezen, dat de HDD de geest kan geven doordat deze volgens WD niet geschikt zou zijn voor linux.

 

De HD werkte prima bij mij (zij het met blokjes in beeld), maar dat is volgens WD geen garantie dat het blijft werken.

 

Wacht positieve reaktie´s af van hen die geen problemen met deze blokvorming hebben.

 

Bedankt vast voor je info en reaktie,

 

 

John

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb uit mijn premium de HDD gehaald, geen Western digital.

 

Na plaatsing in mijn premium plus, geen blokjes meer en kan ik normaal opnemen. Gelukkig ligt het dus niet aan de azbox wanneer er bij gebruik van mijn WD10EADS allemaal verstoringen in beeld kwamen, bij opnemen en zappen.

 

Dit ter info voor degenen, die een WD10 EADS overwegen.

 

groetjes,

 

John

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...