Gast Tha Great Mac Geplaatst: 26 mei 2010 Geplaatst: 26 mei 2010 Heeft iemand het weten te presteren, een T55 met daarop (met name in het midden) Alps Quad LNBs? Heb een T55 gekocht onlangs en die netjes in elkaar gezet. Vervolgens Alps Quad LNBs gekocht en wat denk je... Ze zijn 'te hoog' en passen dus niet in het midden, daar waar de ruimte tussen de rail en de schotel het kleinst is. Komt dit iemand bekend voor? Zo ja, hoe heb je dat opgelost?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 26 mei 2010 Geplaatst: 26 mei 2010 Google heeft me op zich al wel geholpen, er zijn meer mensen die dit probleem hebben gehad, ook met Alps Twin LNBs. Nu, gezien het feit dat de Alps LNBs zo mooi slank zijn en dat dat juist wel handig is mbt 28.2E/23.5E/19.2E/13E (zitten op de T55 volgens mij vrij strak op elkaar), denk ik erover om doodleuk ca 2cm van de onderkant van de schotel te slijpen. Heeft iemand dit al als oplossing gezien en daadwerkelijk uitgevoerd?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 26 mei 2010 Geplaatst: 26 mei 2010 Additie: ... of 'hapjes' uit de schotel, alwaar die een LNB in de weg zit...
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 ... even later... Voor de mensen die zich aan dezelfde steen stoten, het volgende... Ik heb 2 Alps Quads op de rail geplaatst, strak tegen de schotel. Dit met als doel erachter te komen hoeveel ruimte ik nodig had. Streepe gezet links en rechts, slijper gepakt, mooi lijntje gezet en slijpen maar. Vervolgens de schotel even overgespoten (anders gaat ie roesten). Vandaag de boel opgehangen en uitgericht, resultaat is super. Conclusie: T55 + Alps Quad LNBs gaat prima :-)
Eduard07 Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 Origineel bericht van: Tha Great Mac ... even later... Voor de mensen die zich aan dezelfde steen stoten, het volgende... Ik heb 2 Alps Quads op de rail geplaatst, strak tegen de schotel. Dit met als doel erachter te komen hoeveel ruimte ik nodig had. Streepe gezet links en rechts, slijper gepakt, mooi lijntje gezet en slijpen maar. Vervolgens de schotel even overgespoten (anders gaat ie roesten). Vandaag de boel opgehangen en uitgericht, resultaat is super. Conclusie: T55 + Alps Quad LNBs gaat prima :-) Ik zou even afwachten hoe de kwaliteit de komende week is bij onweer en stromende regen. Een strakblauwe lucht kan bedrireglijk zijn over de bottom line van de ontvangstkwaliteit. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 5 juni 2010 Geplaatst: 5 juni 2010 Dat ben ik zeker met je eens... Edoch... Bij plaatsen van mijn T90 (die hangt ook nog dus) had ik niet de kennis, nog het geduld van goed uitrichten. Met andere woorden, die hangt met skew van 90 graden (gewoon recht) en volgt de Clarke belt niet netjes. Met name op de uiteinden (afwijking het grootst) heb ik ook bij mooi weer een beetje BER. Nu, laten we zeggen een jaar of 9 later, de nieuwe 'gepersonaliseerde' T55 is daarentegen wél netjes geïnstalleerd. Die geeft geen BER op de uiteinden. Dus wat dat betreft stemt dat mij positief.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen