Ga naar inhoud


[Premium HD] probleem met astra 23,5


Gast Staatsbosbeheer

Aanbevolen berichten

Gast Staatsbosbeheer

Sinds kort in het bezit van deze prachtige box icm een Konig monoblock. Ontvangst 19.2 is perfect. Het probleem is dat 23,5 wel signaal geeft maar de kanalen van de Astra 2 in laad?

 

Zitten de astra 2 en 3 zo dicht op elkaar en moet ik de wok nog wat bijsturen of zie ik een AZBOX beginnersfout over het hoofd?

 

Waar zit de Astra 3 eigenlijk ten opzichte van de 2?

 

thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Staatsbosbeheer,

 

Het heeft in principe helemaal niets met de AZBox te maken.

 

Je ontvangt nu Astra 19,2 Oost en Astra 28,2 Oost terwijl dit Astra 19,2 Oost en Astra 23,5 Oost zou moeten zijn.

 

Waarschijnlijk komt het doordat je een monoblock gebruikt in plaats van een duoblock.

Een monoblock is ontworpen voor satellieten met een onderlinge afstand van circa 6 graden.

Een duoblock is ontworpen voor satellieten met een onderlinge afstand van circa 4 graden.

 

Vervang het monoblock door een duoblock.

Uiteraard schotel en lnb zo nauwkeurig mogelijk afstellen en bij de AZBox de juiste instellingen kiezen.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Staatsbosbeheer

Bedankt voor de vlotte reactie smile

 

Ik heb inderdaad een monoblock. Volgens de verpakking is het een "Konig Single monoblock for Astra 1 and 3." Verkoper raadde deze LNB zelf aan voor CD. Ik denk dat m'n afstelling dan niet klopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Staatsbosbeheer,

 

Er wordt over dit duoblock vermeld dat het optimaal werkt bij een 80 cm. schotel.

Wijkt jouw schotel aanzienlijk af van de geadviseerde grootte van 80 cm.?

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag een 80cm schotel,met duo twin lnb geinstaleerd(nieuw opgehangen en ingesteld,en dit was binnen een half uur gepiept.

 

korte uitleg:

 

astra lnb in de houder,en de astra 3 lnb ongeveer 5cm omhoog draaien.

vervolgens naar instellingen,tuner instellingen,dan drukken op tuner A DVB-S

dan antenne instelingen,daarna ga je naar satelliet naam,en zet deze op 19.2E Astra 1f,xx,x,x,x

diseqc op 1.0 LNB1

en de rest laat je zo.

daarna weer naar boven gaan naar satelliet naam,dan kies je 23.0 Astra 1E 3A

Diseqc op 1.0 LNB2

 

verder alles laten zoals het is.

dan exit knop drukken,zovaak,dat weer weer tv kan kiezen,doe dit dan...druk dus op tv(1x naar rechts drukken)

nu druk je weer op blauwe home knop,plug-ins (2x rechts)***geen-reclame***,kanallen lijst joske 19,2 graden en 23 graden.

instaleer deze en het zou moeten werken.daarna kan je een andere lijst downloaden.

 

mvg yuppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een aanvulling,Altijd uitrichten op de astra 19,2 graden satelliet.

 

en vergeet de lnb niet omhoog te draaien.

 

mvg yuppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Staatsbosbeheer

Ik heb zelf een 68cm triax op het dak van de schuur staan. Astra 19.2 en is volgens mij nu goed uitgericht (zo ver dat kan zonder professionele apparatuur)

 

Op de 19.2 krijg ik 80% signaal en 78% Quality.

 

Ik heb zoals yuppie al aangaf de Astra 1 in de meest linkse houder zitten (van bovenaf gezien) en 23,5 in de rechter. Deze laatste staat iets (een graad of 10?) omhoog.

 

Ontvangst op Astra 3 is volgens de tuner is 70% maar nu geeft ie aan dat quality 0% is. De quality was voor het uitrichten 40% maar toen kreeg ik dus de Astra 2 zenders door.

 

Zou het dan toch aan de schotelmaat liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik denk dat je het verkeerd hebt uitgericht of je Diseqc instellingen staan verkeerd. Overigens moet je even bij Astra3 een andere transponder pakken, de 1e geeft bij mij ook 0% ontvangst.

 

Met vriendelijke groet,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad gaf hij hier ook 0% aan. en het werkte vreemd genoeg pas nadat ik eerst de satlook astra 1-3 erin had gezet.daarna heb ik de gewone astra 19+23 erin gezet,want deze heeft de hd kanalen netjes op volgorde,terwijl er bij satlook enkele missen.

 

ik zou zeggen probeer het eens precies zoals ik heb beschreven hierboven,en vertel dan of het gelukt is. het is nog geen 5 min werk om de lijsten te instaleren.....en nooit geschoten altijd mis...toch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Staatsbosbeheer

bedankt iedereen. Ik ga met de bovenstaande tips vanavond nog even aan de slag. Ik laat zsm weten of we de boel aan de praat krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Staatsbosbeheer

Gefixed! Met behulp van een geleende satfinder bleek de wok toch door de jaren heen echt iets van zijn plaats te zijn gedraaid. Netjes teruggezet (echt milimeter werk...) en met behulp van de bovenstaande tips astra 1 en 3 aan de praat smile

 

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...