Ga naar inhoud

Telesat kaart veroorzaakt problemen bij CCcam

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een DM8000 die onder de laatste versie van OpenPLI draait met daarin een kaart van TVV en één van Télésat. Deze combinatie werkte voordien prima, maar sinds enige dagen begon ik problemen te krijgen met CCcam (2.1.4) die regelmatig vastliep. Nu heb ik gemerkt dat van zodra ik naar een Telesat zender kijk, er constant EMM's binnen komen, maar niet alleen op de Telesat kaart, maar hetzelfde aantal EMM's komt eveneens binnen op de TVV kaart. Voordien kreeg ik maar een EMM binnen om de paar dagen, maar bij het kijken naar een Telesat zender komen er meer EMM's binnen dan ECM's.

Heeft iemand anders hetzelfde probleem?

Ik heb ondertussen CCcam en OpenPLI opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft niets veranderd.

Geplaatst:

Hierbij een output van de CCcam info

card reader /dev/sci0

handled 2(2) ecms and 105(105) emms

SECA card 00.XXX.XXX.XXX entitlements:

0000 MANAGMENT : 2010-07-26

006c TV VLAANDEREN : 2010-07-19

card reader /dev/sci1

handled 85(85) ecms and 105(105) emms

SECA card 00.XXX.XXX.XXX entitlements:

0000 MANAGMENT : 2010-07-27

006d TELESAT : 2010-07-27

Geplaatst:

ik ervaar dit probleem sinds vandaag ook,

is omdat elke kaart apparte update bestanden moet krijgen en beiden elkaar storen,

want dat kan niet goed zijn voor beide kaarten zo elke keer een resem aan update's ontvangen voor de zenders.

ik heb al gedacht om de ene kaart in een andere ontvanger te steken zodat de update's stroom goed kunnen verwerkt worden.

dit is maar een idee hé,weet niet of dit veel uithaalt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Hi,

Ik heb hetzelfde probleem sinds enkele dagen, hier met een tvv en canal digitaal kaart:

card reader /dev/sci0

handled 24810(24636) ecms and 34867(34867) emms

card reader /dev/sci1

handled 6629(5599) ecms and 34865(34865) emms

Met als gevolg dat sommige zenders freezes vertonen, na een reboot werkt alles weer eventjes goed.

De thread met de "workaround" staat er niet meer op het Pli Forum, wie kan mij helpen?

Thx,

Kopernikus

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Is een probleem van de EMM caching van CCCam. Zo kreeg ik op de DM7000 ook geen stabiele ontvangst van TVV en CDS als beide kaarten in de ontvanger zaten. Heb nu een Smargo in mijn DM800 en voor het eerste in 6 maanden zitten beide nu gezellig te babbelen met CCCam 2.1.4. Geen freezes, niks.. Alle zenders werken naar behoren.. Alsof we weer terug zijn bij Seca2 smilesmile

Een Smargo heb je tussen de € 30 en € 40,-.. Wel even opletten of je de 1.03 of 1.04 firmware erop hebt...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kopernikus
Hi,

Ik heb hetzelfde probleem sinds enkele dagen, hier met een tvv en canal digitaal kaart:

card reader /dev/sci0
handled 24810(24636) ecms and 34867(34867) emms

card reader /dev/sci1
handled 6629(5599) ecms and 34865(34865) emms

Met als gevolg dat sommige zenders freezes vertonen, na een reboot werkt alles weer eventjes goed.

De thread met de "workaround" staat er niet meer op het Pli Forum, wie kan mij helpen?

Thx,

Kopernikus

Je kan dit op het Pli forum vinden als je de advanced search functie gebruikt en zoekt op taskset. Bij mij werkte de workaround niet altijd : soms bleef cccam gedurende uren normaal werken en op andere momenten bleef die na enkele minuten hangen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen