Madshark Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Mijn schoonmoeder overweegt haar kabelabonnement op te zeggen en over te stappen naar CanalDigitaal. Nu hebben ze een zeer mooie aanbieding, 99eur incl. HD ontvanger, smartcard, schotel+lnb en montage. Nu vraag ik me af, of die montage met installatie garantie ook nog zijn voorwaarden of grenzen kent. Op de website is er niets over te vinden, en telefonisch konden ze me ook niet al te veel over zeggen behalve als 'het niet lukt' je gratis overal van af kunt zien. Nu weet ik dat haar appartement aan de 'verkeerde' kant zit, ze heeft dus GEEN uitzicht op 19.2/23.5, dat zit precies aan de achterkant (waar een andere woning zit). Dus de enige optie is een plaatsing op het dak (2 etages hoger). Zouden ze dit doen ? (kabel zal wel via een luchtschacht kunnen lopen) En hoe is de gemiddelde afwerking van deze montage service, laat men de kabels gewoon los liggen, of wordt het tevens helemaal netjes afgewerkt ? Iemand die er hier ervaring mee heeft?
Gast Henri Aalten Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Ik zou eerst eens navraag doen, of een schotel wel op het dak mag staan !!
Eduard07 Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Nee, maar volgens mij gaat de dichtstbijzijnde CDS-dealer installeren. Dus daar kun je m.i. informeren over mogelijkheden, installatie en afwerking. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
rommelaar Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Origineel bericht van: Eduard07 Nee, maar volgens mij gaat de dichtstbijzijnde CDS-dealer installeren. Dus daar kun je m.i. informeren over mogelijkheden, installatie en afwerking. Inderdaad besteden ze dit gewoon uit aan de dichts bijzijnde CDS dealer. Is dit een goede zal het ook goed gebeuren.CDS heeft zelf daar geen mensen voor in dienst. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Gast Kimble Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Klopt helemaal. CD besteed dit uit aan de dichtsbijzijnde officiele dealer. Zou wel nagaan of het toegestaan is om de schotel op dak te plaatsen, het eea zit niet meer op of aan je "eigen" woning. Als je tegen de monteur zegt "zet maar op dak", dan vrijwaar je hem wel van eventuele gevolgen. De installatie op zich hoef je niet bang voor te zijn, dit zal vakkundig gebeuren. Betreft het een koopwoning, contacteer de VVE en is het een huurwoning contacteer dan de woningbouwcoöperatie of (particuliere) verhuurder.
Madshark Geplaatst: 27 mei 2010 Auteur Geplaatst: 27 mei 2010 Ah ok, gebeurt dus door de dichtstbijzijnde dealer, dit is in iedergeval fijn om te weten. Over toestemming ed. is ze nog bezig, in haar huurcontract staat namelijk niets over vermeld, dus dat moet dan zowieso eerst even afgewacht worden. Bedankt voor de antwoorden!!
Gast sattaz Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Origineel bericht van: Madshark Nu hebben ze een zeer mooie aanbieding, 99eur incl. HD ontvanger, smartcard, schotel+lnb en montage. Nu vraag ik me af, of die montage met installatie garantie ook nog zijn voorwaarden of grenzen kent. Op de website is er niets over te vinden. Dus de enige optie is een plaatsing op het dak (2 etages hoger). Zouden ze dit doen ? (kabel zal wel via een luchtschacht kunnen lopen) En hoe is de gemiddelde afwerking van deze montage service, laat men de kabels gewoon los liggen, of wordt het tevens helemaal netjes afgewerkt ? @Madshark, Zoals al eerder in dit topic vermeld zal moeten worden afgewacht of de verhuurder toestemming geeft voor plaatsing op het dak. Als er al toestemming komt dan zal dat ongetwijfeld onder strikte voorwaarden zijn zoals onder andere normering en onder naleving van ARBO regels. Dat zal aanzienlijk duurder zijn dan een standaard installatie (voor 99 Euro). Op de website van CanalDigitaal is er wel iets over te vinden al moet je er misschien even naar zoeken. Daartoe kun je aldaar een pdf-document downloaden. Van belang lijken mij met name de volgende installatievoorwaarden. • Montage van de schotel moet mogelijk zijn op een goed bereikbare plek, met vrij zicht op het zuiden. • De plaatsing van de schotel mag niet hoger zijn dan 4 meter boven het maaiveld (gemeten vanaf grond). • Bij alle installatiewerkzaamheden bepaalt de monteur ter plaatse of deze veilig uitgevoerd kunnen worden, conform ARBO richtlijnen en norm NEN3140 en NEN1010. • De bekabeling wordt met behulp van nietjes in het zicht bevestigd langs wanden, plinten en trappen. Kort samengevat: de installatiegarantie is duidelijk niet onbegrensd... Met vriendelijke groeten sattaz
_Bartje_ Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Er is mij altijd gezegd geweest dat coax NOOIT geniet mag worden.
albert_K Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 De monteur heeft zo'n 1.5 uur de tijd voor de installatie en de meeste hebben diverse muur- en balkon beugels bij zich en meestal ook 1 tegelvoet. Waar de klant zelf voor moet zorgen zijn dan 4 stoeptegels. Kabel wordt idd met nietjes zo ver mogelijk weggewerkt maar meestal is de klant of een handige buurman beter in staat om dit netjes te doen. Je kunt ook niet verwachten dat voor 49 of 99 euro alles (monteur en hardware) supernetjes wordt geinstalleerd.
albert_K Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Origineel bericht van: _Bartje_ Er is mij altijd gezegd geweest dat coax NOOIT geniet mag worden. Nieten is geen probleem met het juiste gereedschap.
hugogertie Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 Origineel bericht van: albert_K Origineel bericht van: _Bartje_ Er is mij altijd gezegd geweest dat coax NOOIT geniet mag worden. Nieten is geen probleem met het juiste gereedschap. Nieten al een tijdje in de installatie wereld niet meer toegestaan omdat de mantel op den duur door weersinvloeden open scheurt op de genieten plekken. Ook door het krimpen en uitzetten van de nietjes komen er beschadigingen in de kabel. Als het een goede monteur is wordt de kabel netjes afgewerkt in buis, goot of met kabelclips. Bij slechte montage wordt de kabel niet vast gezet, is ook op veel plaatsen gebeurd. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Eduard07 Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 Origineel bericht van: hugogertie Bij slechte montage wordt de kabel niet vast gezet, is ook op veel plaatsen gebeurd. Is ook een vorm van "nieten"... Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
albert_K Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 Een goede monteur wil altijd alles graag netjes en goed afleveren maar bij de CanalDigitaal Smartpacks van 99 euro krijgt hij daar de tijd en middelen niet voor.
Eduard07 Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 Meer een "Plug-and-play"pack, eigenlijk. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast aart44 Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 Origineel bericht van: albert_K Een goede monteur wil altijd alles graag netjes en goed afleveren maar bij de CanalDigitaal Smartpacks van 99 euro krijgt hij daar de tijd en middelen niet voor. Uit welke bron heb je dat ik lees dat er anderhalf uur voor staat dat moet toch haast volstaan om een schotel op te hangen en de kabel naar binnen te brengen en aan te sluiten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen