Snoopy Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Ik heb deze Belkin adapter gekocht van DVI naar VGA. Bedoeling is een VGA monitor aan te sluiten op de DVI uitgang van mijn DreamBox, zodat ik deze kan gebruiken bij het uitrichten van de schotel zonder de TV van de muur te hoeven halen. Maar helaas, geen beeld op mijn VGA monitor. Iemand een idee waarom ??
winwiz Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Standaard zit bij een pc op de dvi uitgang ook een standaard analoog vga signaal, waarschijnlijk is dit in de dreambox niet aanwezig, dus heb je geen beeld. Deze pinnen zitten in het vierkantje met het brede lipje. Het kan ook zijn dat de resolutie/refreshrate niet door je monitor wordt ondersteunt, maar meestal krijg je dan een foutmelding. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Snoopy Geplaatst: 27 mei 2010 Auteur Geplaatst: 27 mei 2010 Dank je, zal de vraag een voorleggen aan Dream.
winwiz Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Wat ik zo hier en daar gelezen heb zit er geen analoog signaal in de dvi plug op de dreambox. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast raas Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Origineel bericht van: winwiz Standaard zit bij een pc op de dvi uitgang ook een standaard analoog vga signaal, waarschijnlijk is dit in de dreambox niet aanwezig, dus heb je geen beeld. Deze pinnen zitten in het vierkantje met het brede lipje. Ik kan me stevig vergissen, maar als een DVI aansluiting niet in een analoog signaal voorziet is volgens mij de aansluiting anders en past zo'n DVI->VGA convertor niet op de DVI aansluiting. Ik meen dat er dan iets 'aparts' aan dat vierkante (analoge) blokje waardoor de convertor er niet in gestoken kan worden.
winwiz Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Origineel bericht van: raas Origineel bericht van: winwiz Standaard zit bij een pc op de dvi uitgang ook een standaard analoog vga signaal, waarschijnlijk is dit in de dreambox niet aanwezig, dus heb je geen beeld. Deze pinnen zitten in het vierkantje met het brede lipje. Ik kan me stevig vergissen, maar als een DVI aansluiting niet in een analoog signaal voorziet is volgens mij de aansluiting anders en past zo'n DVI->VGA convertor niet op de DVI aansluiting. Ik meen dat er dan iets 'aparts' aan dat vierkante (analoge) blokje waardoor de convertor er niet in gestoken kan worden. Nee hoor past gewoon.. Er zijn 3 versies. DVI-D (digitaal) DVI-A (analoog) DVI-I (analoog + digitaal) Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Tonskidutch Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 er zijn natuurlijk ook RGB VGA adapters/converters iets duurder dan dat pluggetje van Snoopy, maar daarmee gaat het wel lukken. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Beobuddy Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Ik heb onlangs een soortgelijk probleem meegemaakt. Ik had een DVI-I naar VGA adapter, maar ook geen beeld op een (VGA)monitor. De reden was dat de monitor "te oud" was. De monitor werd niet als zodanig herkend door de pc. De oudere monitoren hebben geen datapin(nen) met daarin informatie over de aangesloten monitor. Oudere monitoren werken met het oudere VESA standaard en hebben vaak alleen pin 4 en pin 11 naar aarde liggen om herkend te worden als een monitor die een resolutie van 1024x768 aan kan. De nieuwere werken dus met de VGA VESA DDC2 standaard. Zie hier een uitleg: http://pinouts.ru/Video/VGA15_pinout.shtml Bij mij was de (omslachtige) oplossing een splitter van DVI-I naar DVI-I en VGA. Ik kreeg beeld op de VGA aansluiting bij het gelijktijdig aansluiten van een DVI monitor (die dus wel data overzend). Daarbij werd de pc dus a.h.w. misleid. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Snoopy Geplaatst: 25 juli 2010 Auteur Geplaatst: 25 juli 2010 Heb mijn plugje nog even bekeken en dat is absoluut een DVI-A versie ! Ik zie trouwens in die DVI connector nergens een pin voor geluid ???
winwiz Geplaatst: 25 juli 2010 Geplaatst: 25 juli 2010 Origineel bericht van: Snoopy Heb mijn plugje nog even bekeken en dat is absoluut een DVI-A versie ! Ik zie trouwens in die DVI connector nergens een pin voor geluid ??? Nee!! Dvi ondersteund geen geluid. Alleen in speciale gevallen wordt de DVI uitgang misbruikt om toch geluid door te geven, maar het is geen standaard. DVI = Digital Video Interface. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Snoopy Geplaatst: 25 juli 2010 Auteur Geplaatst: 25 juli 2010 Welke pin(nen) gebruikt Dream dan om het geluid door te geven naar HDMI ??
winwiz Geplaatst: 25 juli 2010 Geplaatst: 25 juli 2010 Origineel bericht van: Snoopy Welke pin(nen) gebruikt Dream dan om het geluid door te geven naar HDMI ?? Er is geen geluidspinnetje. Het wordt verwerkt in het data signaal, maar valt geheel buiten de specificatie van DVI. Ze gebruiken de DVI eigenlijk als HDMI welke elektronisch bijna gelijk is, echter wel bedoeld voor geluid en beeld. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Zuppelan Geplaatst: 25 juli 2010 Geplaatst: 25 juli 2010 Geluid bij DVI/HDMI wordt verstuurd over de videopinnen. Dat gebeurt tijdens de terugslagperiode van de monitor, er wordt dan geen beeld weergegeven dus kunnen de pinnetjes voor geluid gebruikt worden.
Zuppelan Geplaatst: 25 juli 2010 Geplaatst: 25 juli 2010 Origineel bericht van: winwiz maar valt geheel buiten de specificatie van DVI ... maar is niet strijdig met de specificatie van DVI. Origineel bericht van: winwiz Ze gebruiken de DVI eigenlijk als HDMI welke elektronisch bijna gelijk is Elektronisch gezien geldt: HDMI = DVI-D
winwiz Geplaatst: 25 juli 2010 Geplaatst: 25 juli 2010 Origineel bericht van: Zuppelan Origineel bericht van: winwiz maar valt geheel buiten de specificatie van DVI ... maar is niet strijdig met de specificatie van DVI. Origineel bericht van: winwiz Ze gebruiken de DVI eigenlijk als HDMI welke elektronisch bijna gelijk is Elektronisch gezien geldt: HDMI = DVI-D HDMI is NIET gelijk aan DVI-D In de specificatie van DVI-D zit geen geluid. HDMI heeft die mogelijkheid wel. Overigens heb je bij digitaal beeld geen terugslag meer hoor. Dat is iets uit het analoge tijdperk. Overigens noemen ze bovenstaand HDMI over DVI, alleen mis je dan o.a. de CEC besturing signalen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen