Ga naar inhoud

Vele betaalde hotspots met ticketsysteem nu gratis

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een hamburgerketen heeft eindelijk afgezien van het vrij dure ticketsysteem voor hun Hotspots.

Nu is het geheel gratis geworden en kun je na het selecteren van de Hotspot en een accoordbevinding van de gebruiksvoorwaarden geheel gratis internetten.

Wat de voortgang hierin is in het buitenland waar ze ook zijn gevestigd, is mij nog onbekend.

Een Nederlandse internetprovider gaf al "gratis" internettoegang bij een merk benzinestation langs de NL-snelwegen als men een ADSL abonnement had. Je kon mbv je inloggegevens dan ook vrij (niet anoniem) internetten.

De uptime (lees: buiten openingstijden) van de Hotspots van het keten is mij nog niet bekend, maar zal ik zeker eens testen, alsmede de snelheid en reikwijdte. Hier niet zo ver vandaan aan de rand van het centrum van SKN zitten ze ook.

Geplaatst:

In België net hetzelfde. (We zullen het wel over dezelfde hamburgerketen hebben :D )

Toen in een paar dagen geleden een hamburger ging halen via de drive gaf mijn telefoon een melding van een beschikbare wifi.

Enkel de voorwaarden aanvaarden en surfen maar terwijl ik op mijn bestelling wacht.

Hoe de snelheid met een laptop is weet ik niet, met de iphone ging het prima om te surfen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

In Frankrijk werkt het ook bij dezelfde keten.

Snelheid is erg varierend,maar over het algemeen valt er goed meer te surfen.

Scheelt een hoop euries.....

Valt alleen op dat de keten van kleur veranderd is in Frankrijk, was rood en in Frankrijk is groen nu de kleur....

Geplaatst:

In nederland vind ik het niet echt veel nut hebben voor mij met internet op mijn telefoon. In het buitenland daarentegen is dit natuurlijk ideaal... en die grote M's zijn overal te vinden dus ook internet om ff je mail te checken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Heb zo'n Dongle aan mijn lapdoos, en het is wel gemakkelijk. Maar er meedere Hotspots komen van benzinestations, banken, super of weet ik allemaal, dan kan die retour naar de provider.

Had al via mijn ADSL-Provider toegang bij een merk benzinestation, maar die staan ook niet overal op de route.

Leuk om te weten, dat in het buitenland het dus daar ook kan. Ik wil denk ik niet weten wat het kost als ik daar ga internetten met de Dongle.

Sommige campings hebben het overigens gratis en andere weer betaald, maar dan moet je wel je POI database volstoppen met de open Wifi-Hotspots aldaar.

Geplaatst:
Origineel bericht van: tgg
In Frankrijk werkt het ook bij dezelfde keten.

Valt alleen op dat de keten van kleur veranderd is in Frankrijk, was rood en in Frankrijk is groen nu de kleur....

Dat had er toch mee te maken dat ze een milieubewuste, dus groene, uitstraling willen hebben?
Geplaatst:
Origineel bericht van: Kimble
Heb zo'n Dongle aan mijn lapdoos, en het is wel gemakkelijk. Maar er meedere Hotspots komen van benzinestations, banken, super of weet ik allemaal, dan kan die retour naar de provider.

Had al via mijn ADSL-Provider toegang bij een merk benzinestation, maar die staan ook niet overal op de route.

Leuk om te weten, dat in het buitenland het dus daar ook kan. Ik wil denk ik niet weten wat het kost als ik daar ga internetten met de Dongle.

Sommige campings hebben het overigens gratis en andere weer betaald, maar dan moet je wel je POI database volstoppen met de open Wifi-Hotspots aldaar.

Beetje vreemd inderdaad.
Sommige café/restaurants geven je ook al de mogelijkheid om gratis in te loggen met wifi, staat dan bij de ingang vermeld.
Via de KPN hotspots kun je ook bij vele hotels en stations gratis inloggen met een xs4all abbo, maar weer niet zomaar met een KPN internet account (het moederbedrijf!), zonder voldoende "hotspot saldo".
Via hotspots-vinden zie je ook waar het gratis is en wat voor netwerk, zoals stadsnetwerken, of betaald. Alleen zijn die kaartjes niet echt actueel, geloof ik.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

• 4 weken later...
Geplaatst:

och zolang je maar DNSen kan kan ik internetten :')

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen