Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Betaalde kanalen op zwart


Daemyon

Aanbevolen berichten

Vanmorgen stopte ineens de betaalde kanalen. Was TV aan het kijken, toen stotterde het beeld en sloeg ineens alles vast alsof het beeld op pauze stond. Zappen leverde daarna alleen maar de melding "gecodeerd kanaal" op. Alleen de FTA kanalen doen het nog. Harde reset gedaan, heilp niet. Telefonische heractivatie gedaan maar dat hielp ook niks. CD gebeld, men zei dat ik de stroom er af moest halen, kaart eruit, 20 min wachten, kaart erin, stroom erop en een uur op SBS 6 laten staan, zou alles weer moeten werken. Niet dus. Weer gebeld; "sorry mijnheer, het zal aan uw receiver liggen want wij sturen de signalen goed door". Ik krijg ook wel gewoon een kaart-update binnen als ik in de CAS in het menu krijg maar ik krijg geen beeld. Om toch uit te sluiten dat het de Rebox is heb ik mijn oude TF5000 weer even aangesloten. Zelfde verhaal, alleen FTA kanalen. Ik heb ook nog de firmware van de Rebox terug gezet van 8.22 naar 8.01, helpt ook niks. Kanalen opnieuw scannen helpt ook niet. Heeft iemand nog suggesties om dit te fixen of komt dit bekend voor? Of CD toch maar pushen om een nieuwe smartcard te sturen? Bedankt voor het meedenken.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb het laatst ook gehad, heeft toen meer dan een uur geduurd voordat ik weer beeld had. Heb nog een oude TF4000 op zolder en dus maar even mijn 2e kaart naar beneden gehaald en m'n 1e kaart naar boven gedaan en op SBS6 gezet... omdat ik er dus niet hele tijd bij was moet ik gokken dat het ongeveer 2,5 uur heeft geduurd.

 

Destijds had ik de heractivatie gedaan via de site en daarna omdat het zolang duurde nog gebeld. CD heeft toen een nieuw her-activatie signaal de lucht in gestuurd.

 

Als het langer duurt dan is je kaart wellicht toch stuk gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Zit je kaart wel in de ondeste kaartlezer?


Naar ik weet werkt de bovenste lezer het beste, maar ook in de onderste heb ik de betaalde kanalen op zwart met de melding "gecodeerd kanaal"... 2x 20 minuten bij CD in de wacht gestaan, daarna werd beide keren de verbinding verbroken... lekker gaat dat zo....

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mcalistair
heb het laatst ook gehad, heeft toen meer dan een uur geduurd voordat ik weer beeld had. Heb nog een oude TF4000 op zolder en dus maar even mijn 2e kaart naar beneden gehaald en m'n 1e kaart naar boven gedaan en op SBS6 gezet... omdat ik er dus niet hele tijd bij was moet ik gokken dat het ongeveer 2,5 uur heeft geduurd.

Destijds had ik de heractivatie gedaan via de site en daarna omdat het zolang duurde nog gebeld. CD heeft toen een nieuw her-activatie signaal de lucht in gestuurd.

Als het langer duurt dan is je kaart wellicht toch stuk gegaan.


Hier duurt het nu dus al een uurtje of 12/13. Niks lijkt te helpen. Denk toch dat de kaart kapot is, hopelijk krijg ik CD morgen wel normaal aan de lijn. Ik zalz e eens vragen om een nieuwe kaart.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de receiver maar de gehele nacht aan laten staan op SBS6, eerst gisteren maar weer de stekker er uit voor een uur, kaart eruit en daarna alles weer aan, toen de hele nacht aan laten staan. En zowaar, vanmorgen weer beeld. Wat hier nu ineens aan de hand is geweest....ik weet het niet....

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daemyon
Nou, de receiver maar de gehele nacht aan laten staan op SBS6, eerst gisteren maar weer de stekker er uit voor een uur, kaart eruit en daarna alles weer aan, toen de hele nacht aan laten staan. En zowaar, vanmorgen weer beeld. Wat hier nu ineens aan de hand is geweest....ik weet het niet....


Ik en mijn collega's die ook een Rebox hebben hebben allen al eens het probleem gehad dat de kaart plots niet wilde updaten/activeren. Ik los het meestal snel op door de kaart even in mijn Topfield te doen. Daarna werkt alles weer prima. Wat ik al eerder heb aangegeven is dat de interne kaartlezer/cam naar mijn idee soms een steekje laat vallen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daemyon
Origineel bericht van: David1980
Zit je kaart wel in de ondeste kaartlezer?


Naar ik weet werkt de bovenste lezer het beste, maar ook in de onderste heb ik de betaalde kanalen op zwart met de melding "gecodeerd kanaal"... 2x 20 minuten bij CD in de wacht gestaan, daarna werd beide keren de verbinding verbroken... lekker gaat dat zo....

Bij mijn zit de kaart vanaf het begin in de onderste kaartlezer, en ik weet niet beter dan, dat de bovenste kaartlezer, geen update's kan verwerken die de datum opschuiven!
(Tenminste dat heb ik wel eens gelezen)

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: Daemyon
Origineel bericht van: David1980
Zit je kaart wel in de ondeste kaartlezer?


Naar ik weet werkt de bovenste lezer het beste, maar ook in de onderste heb ik de betaalde kanalen op zwart met de melding "gecodeerd kanaal"... 2x 20 minuten bij CD in de wacht gestaan, daarna werd beide keren de verbinding verbroken... lekker gaat dat zo....

Bij mijn zit de kaart vanaf het begin in de onderste kaartlezer, en ik weet niet beter dan, dat de bovenste kaartlezer, geen update's kan verwerken die de datum opschuiven!
(Tenminste dat heb ik wel eens gelezen)


Ik heb de kaart nu in de onderste lezer zitten, dus je verhaal lijkt te kloppen. bedankt!

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Blij dat ik dit lees. Ik ben al drie dagen aan het k***en om de betaalde zenders weer te kunnen ontvangen CD zegt: als je je ontvanger niet bij ons koopt dan is het ons probleem niet.

 

Na het lezen van dit topic de kaart in de onderste lezer gedaan en via site van CD heractiveringssignaal gestuurd. Loop nu net even naar woonkamer en ik heb beeld!!!! Binnen 15 minuten. Hoe had ik kunnen weten dat je de onderste moet gebruiken??? Staat nergens.

 

Virtueel biertje van mij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jottum
Blij dat ik dit lees. Ik ben al drie dagen aan het k***en om de betaalde zenders weer te kunnen ontvangen CD zegt: als je je ontvanger niet bij ons koopt dan is het ons probleem niet.

Na het lezen van dit topic de kaart in de onderste lezer gedaan en via site van CD heractiveringssignaal gestuurd. Loop nu net even naar woonkamer en ik heb beeld!!!! Binnen 15 minuten. Hoe had ik kunnen weten dat je de onderste moet gebruiken??? Staat nergens.

Virtueel biertje van mij!

Bovenste slot doet inderdaad geen update, dat probleem zit er ook al een tijdje in (zeker vanaf de v89 firmware)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...