Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Err:0x71 bij laden nieuwste frimware


vanthjo

Aanbevolen berichten

Usb stickje (FAT) klaar gemaakt met daarop de nieuwste firmware.

 

Rebox opnieuw gestart en de nieuwe firmware laten download. De box wil daarna opnieuw opstarten maar tijdens het laden van de loader geeft hij nu de fout Err:0x71 op het display.

 

Herstarten helpt niet...

 

De loader van de box is dus blijkbaar om zeep. Hoe kan zoiets gebeuren. Niets speciaal gedaan, gewoon volgens de regels nieuwe update gezet.

 

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om de box te reanimeren? Of is de enige oplossing doos in en terug sturen?

 

*zucht*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is niets om zeep. Je hebt een corrupte file op je USB stick gezet (check even de bestandsgrootte).

 

Even de software laden via RS232 dan werkt ie weer.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik in ieder geval nagekeken.

 

Zowel op pc als op stick zijn ze alle twee 15.244.906 bytes (rechts klikken in explorer en properties opvragen)

 

Kan iemand bevestigen dat dit de juiste grootte is?

 

Kan je kort uitleggen hoe je die verbinding via seriele kabel juist maakt.

 

Je hangt die kabel tussen je pc en de box en dan...

 

In elk geval bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, leek mij ook beste idee

 

Maar hoe doe je juist die update met de seriele kabel?

 

Is die box zodanig geprogrameerd dat hij altijd eerst nieuwe firmwares binnen pakt via de seriele poort?

 

Want voor de duidelijkheid, ik krijg zelfs het rebox logo al niet meer te zien bij het opstarten van de box. Hij loopt al vroeger vast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vanthjo
Yep, leek mij ook beste idee

Maar hoe doe je juist die update met de seriele kabel?

Is die box zodanig geprogrameerd dat hij altijd eerst nieuwe firmwares binnen pakt via de seriele poort?

Want voor de duidelijkheid, ik krijg zelfs het rebox logo al niet meer te zien bij het opstarten van de box. Hij loopt al vroeger vast


Als je de AAF Recovery tool even download versie 3.9 inmiddels en je volgt de handleiding in het volgende topic van punt 1 t/m 12:
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...n_m#Post1839303

Daarna selecteer je tabblad Recovery Image dan start, dan wordt de laatste versie 8.22 weer teruggezet (zit ingebakken in de AAF tool). Dit is dan wel de Atevio versie maar die is identiek aan de Rebox versie (extra kun je nu wel tabs installeren). Evt. kun je ook de Rebox firmware weer terugzetten.

Werkt dit niet is de kans groot dat je box is overleden. Defect flash geheugen ed.

succes


Na
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vanthjo
Usb stickje (FAT) klaar gemaakt met daarop de nieuwste firmware.



Je stickje moet wel FAT32 geformatteerd zijn.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hierboven uitgelegd boot mijn rebox totaal niet meer.

 

Ik heb na een avondje prullen terug een laptop in orde met nog een seriele poort en ben ook ergens nullmodem kabel gaan lenen.

 

Laptop opnieuw Win XP opgezet want was linux bakje.

AFF geinstalleerd

 

Maar nu lees ik verder de todo en zie dat ik het ip adres moet weten van de rebox. Hoe kan ik die weten als ik niet eens tot in het menu geraak?

 

Los van de vraag hierboven: Is het een optie om zelf via de null modem kabel commando's naar dat ding te sturen? Als je via Com poort connecteert, kan je dan een of ander commando taaltje met de box praten? Iets Bash-achtig? Of reageert dat ding op help-commando?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee je hoeft het IP adres niet te weten van de BOX zelf. Gebruik een IP adres in de range van je netwerk die nog niet gebruikt is.

 

Voor het gemak wordt vaak aangegeven het IP adres te gebruiken wat de box heeft in de settings maar voor ART is dit geen vereiste.

 

ART wijst dit IP adres tijdelijk toe aan de Box.

 

succes wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je een beetje helpen...

 

De errorcodes:

0x00 No Error

0x01 Application Error

0x02 BlockXpress

0x03 InvalidFlash

0x04 Security Main BCB

0x05 Security Front PCB

0x10 System ID not match

0x11 Range (Downloading file is bigger than the arear reserved)

0x12 UartTimeOut (Serial communication error)

0x13 BlockCrc (Downloaded package file crashed)

0x14 DataType (Not supporting data type)

0x15 XfdVer (Not supporting IRD version)

0x20 OtaTimeOut (While OTA, the Antenna line is disconnected)

0x21 OtaCrc32 Ota downloaded file crashed

0x70 Kernel File system error

0x71 rootfs Error

0x72 device fs (Device file system error)

0x80 FlashWriting (Error During Flash writing)

0x81 EepromWriting

0x82 XfdmWriting (IRD Write ERROR)

0x83 EepromReading

0x90 USBNotFound

0x91 USBFatReadErr

0x92 USBFileFound

0x93 USBReadErr

 

Je kunt de software eenvoudig laden met porter. Zie bijlage.

Compoort selecteren, bestand klaarzetten, op download klikken en dan de netschakelaar van je box aan...

Porter.zip

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt aan iedereen voor de hulp

 

De box start terug op en heb ineens de how to van sathopper gevolgd om de firmware van de octagon te installeren. Goede how to, staat alles in.

 

Kleine aanvulling: als je een laptop rechtstreeks aan de box hangt, wel zien dat je een crossed cable gebruikt. Als je via router gaat, moet je een straight pakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...