Snoopy Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 Helaas is mijn EasySat 2 doorgebrand, blijkbaar door gebruik van een iets te pittige voeding. Weet iemand wat voor onderdeel dit spoeltje is ?? Er stond '10' of '18' op.
sathopper Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 Wel appart dat de spoeltjes voor LNB1 en LNB2 zijn doorgebrand Sluiting in de kabel. De spoeltjes zijn bedoeld op de spanning op de coax te zetten en zorgen voor een hoogfrequent ontkoppeling. Erg kritisch is de waarde echter niet maar ze moeten wel de stroom aan kunnen van max. 500mA. dus 10uH of 18uH maakt niets uit.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 Hmmm...wel vreemd dat zo´n ding daarvoor niet een kortsluitbeveiliging heeft. Sluiting in de coax komt nogal eens voor, zeker bij nieuwe installaties. Wordt een dure boel met die meter te werken als installateur. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Snoopy Geplaatst: 28 mei 2010 Auteur Geplaatst: 28 mei 2010 Bedankt voor de antwoorden. Zelf wikkelen zie ik niet zo zitten, denk dat ik twee nieuwe haal van 10 uH.
Snoopy Geplaatst: 28 mei 2010 Auteur Geplaatst: 28 mei 2010 Citaat: Hmmm...wel vreemd dat zo´n ding daarvoor niet een kortsluitbeveiliging heeft. Vond ik ook. Heb vanaf het begin al problemen met het ding gehad, soms werkte hij goed dan weer niet.
Snoopy Geplaatst: 28 mei 2010 Auteur Geplaatst: 28 mei 2010 OK, nog effe samenvattend, ik moet dus hebben: Hoogfrequente smoorspoel, 500mA, 10uH of 18uH, voor oppervlaktemontage. Frequentie ????
Drs. IJzerbout Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 Frequentie is niet van toepassing. Zelfinductie wel maar de waarde is onkritisch. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Snoopy Geplaatst: 28 mei 2010 Auteur Geplaatst: 28 mei 2010 En die waarde 10 uH, kun je die van de foto afleiden qua draaddikte ??? Ik weet wel zeker dat er 10 of 18 op stond.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 Kleurcode net als bij weerstanden: bruin - zwart - zwart "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Snoopy Geplaatst: 28 mei 2010 Auteur Geplaatst: 28 mei 2010 Volgens mij heb ik mazzel en nog zo'n derde onderdeeltje gevonden bij de aansluiting naar de receiver. Zie bijlages (druk vooral ook op de link net boven deze foto):
metropar Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 heb je niet een oude diseq switch of lnb liggen grote kans dat je daar die spoeltjes in vindt gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Snoopy Geplaatst: 28 mei 2010 Auteur Geplaatst: 28 mei 2010 OK, zal eens kijken. Helaas werken alle LNB's en Diseqc's hier nog
sathopper Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 Origineel bericht van: Snoopy Volgens mij heb ik mazzel en nog zo'n derde onderdeeltje gevonden bij de aansluiting naar de receiver. Deze is ongetwijveld identiek omdat deze dezelfde functie heeft (alleen omgekeerd de spanning uitkoppelen van de coax vanaf de receiver). Ik heb even in de catalogus gekeken en het is een spoeltje van 10nH (0,1uH) 350mA. Als je genoeg ruimte hebt kun je ook een gewoon normaal spoeltje nemen die heeft bijna elke electronica zaak wel in huis. Succes
Snoopy Geplaatst: 29 mei 2010 Auteur Geplaatst: 29 mei 2010 OK, dank voor het meedenken en aandragen van oplossingen. Ik ga de spoeltjes bestellen.
Gast Kimble Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 Als je dan toch gaat bestellen, lijkt mij een setje smd-fuses van 400 mA ook geen overbodige luxe. Aan de print te zien is er ruimte genoeg voor deze, door een baantje door te halen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen