holles Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 Ik gebruik OpenPLi op een DM800. Ik heb per ongeluk een opgenomen bestand verwijderd. Ik verwachte dat deze in de prullenbak zou verschijnen maar daar blijkt deze niet te staan. De prullenbak is helemaal leeg. Ik neem aan dat de verwijderde bestanden in de prullenbak komen of denk ik verkeerd. Is het misschien een instelling of een verwijzing die niet goed staat? Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
vGnp Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 Als je hebt gekozen voor definitief verwijderen, dan ben ik bang dat het bestand weg is. Of heb je Move gebruikt naar .trashcan? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast MiLo Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 Als hij vraagt of je echt wil wissen, dan gaat hij niet via de prullenbak. Als hij zonder verder commentaar wordt verwijderd, dan is hij wel naar de prullenbak verhuisd. De prullenbak wordt automatisch geleegd als er te weinig diskruimte dreigt (standaard 40GB) of als de tijd om is (standaard 8 dagen). Kijk wel uit met plugins die met de betekenis van de buttons knoeien. Ennuh, Move naar de prullenbak mag ook, dat doet hetzelfde als delete.
holles Geplaatst: 31 mei 2010 Auteur Geplaatst: 31 mei 2010 Als ik de dreamtoets gebruikt op de afspeellijst krijg ik de vraag "Wilt U echt wissen?". Bij "Ja" staat het item niet in de prullenbak. Bij "moven" staat de prullenbak niet in de lijst. Ik verwacht eigenlijk dat bij wissen het item automatisch in de prullenbak komt. Hiervoor moet je toch niet moven? Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
vGnp Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Move doe ik met Suomiepoeka, en dan naar de prullenbak (.trashcan) Dit, omdat tijdens een lopende opname het verwijderen van een bestand hikjes kan (kon?) veroorzaken in de opname. MiLo heeft onlangs iets gewijzigd waardoor dit niet meer het geval zou zijn, maar uit gewoonte (voorzorg) gebruik ik tijdens een lopende opname nog steeds Move i.p.v. definitief verwijderen. En als het mij past dan leeg ik .trashcan. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
likus Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Origineel bericht van: MiLo ...de prullenbak wordt automatisch geleegd als er te weinig diskruimte dreigt (standaard 40GB) of als de tijd om is (standaard 8 dagen)... @Milo, Even een aansluitend vraagje; ik heb dit genoemde aantal dagen naar 4 teruggebracht maar ik zie dat bestanden (na verplaatsen naar de prullenbak) na deze 4 dagen nog gewoon hierin blijven staan. Is er iets te bedenken wat dit veroorzaakt? DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
Gast MiLo Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Origineel bericht van: holles Als ik de dreamtoets gebruikt op de afspeellijst krijg ik de vraag "Wilt U echt wissen?". Bij "Ja" staat het item niet in de prullenbak. Bij "moven" staat de prullenbak niet in de lijst. Ik verwacht eigenlijk dat bij wissen het item automatisch in de prullenbak komt. Hiervoor moet je toch niet moven? Dreamtoets? Welke is dat? 't Zou "rood" moeten zijn. Als hij om bevestiging vraagt, dan gaat hij altijd "echt" wissen. Als de prullenbak niet gewoon uitgeschakeld is, dan staat er een hint bij waarom hij de prullenbak niet kan gebruiken. De meest waarschijnlijke oorzaak is dat de opname niet op de "harddisk" staat (dus /hdd/movie/.../...) maar ergens anders.
Gast MiLo Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Origineel bericht van: likus Even een aansluitend vraagje; ik heb dit genoemde aantal dagen naar 4 teruggebracht maar ik zie dat bestanden (na verplaatsen naar de prullenbak) na deze 4 dagen nog gewoon hierin blijven staan. Ja, er liep die dag geen opname. Om te voorkomen dat je harddisk te pas en te onpas wordt opgestart om de trashcan te checken, doet hij dat alleen maar als er opnames starten of stoppen, dan draait de disk toch al. En opnames wissen als er toch geen nieuwe opname in aantocht is, is gewoon verspilde moeite. De 4 dagen gaan in op het moment van deleten, dus opnames in de prullenbak kunnen best een maand oud zijn.
likus Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Ahh, dat zou zomaar kunnen... Thanx! DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
Dolf Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Origineel bericht van: MiLo Om te voorkomen dat je harddisk te pas en te onpas wordt opgestart om de trashcan te checken, doet hij dat alleen maar als er opnames starten of stoppen, dan draait de disk toch al. En opnames wissen als er toch geen nieuwe opname in aantocht is, is gewoon verspilde moeite. Nu ik een 2Tb hdd heb neem ik extra veel op, en gooi ook veel weg. Zou dat oorzaak kunnen zijn dat, als er een opname start, er soms eerst minuten lang tandwielen komen voor de opname start? VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Gast MiLo Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Nee, want bij het starten van opnames kijkt hij alleen naar de diskruimte, om zeker te weten dat er voldoende ruimte is. Hij kijkt pas op datum als de opnames klaar zijn.
holles Geplaatst: 31 mei 2010 Auteur Geplaatst: 31 mei 2010 Hallo Milo, In ben nog in de war met de DM7000. Het is nu de menu-toets (zelfde als "rode"toets). De opname staat op de harddisk en bij wissen is ie echt weg, dus niet in de prullenbak. Ik zie geen hint waarom de prullenbuk niet te gebruiken is. Bij "move" zie ik de prullenbak niet in de lijst staan. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
Gast MiLo Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Ik denk dat je een plugin hebt die 't voor je verziekt. Welke plugins heb je nog geinstalleerd? Maak eens een screenshot (via web interface) van de melding die je krijgt als je een opname gaat wissen. Anders flash er eens een "schone" OpenPLi in, zonder plugins toe te voegen, en probeer het nog eens.
holles Geplaatst: 1 juni 2010 Auteur Geplaatst: 1 juni 2010 Hallo Milo, Ik heb alleen ccam en een andere skin. Voor de rest geen plugins. Ik zal eerst de updates downloaden of eventueel een schoon image en daarna verder kijken. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen