RVP Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 Voor mijn Aritech CD150 wil ik een printerkabel maken, maar dat lukt niet. De Aritech heeft een connector met 4 pinnen: 1=Signalground 2=Data Set Ready 3=Transmitdata 4=Protective ground Via google kom ik dan op de volgende pinnen uit: 1=pin 7 2=pin 6 3=pin 2 4=pin 1 De SubD25 plug heb ik er af geknipt en de draden direct op een stekkertje gesoldeerd die op de Aritech past De printer is een HP840c en de aansluiting is Centronics. En toch reageert de printer TOTAAL niet !! Ben ik nou zo dom, of zijn zij zo slim ? Wie weet het antwoord ?
henkvd1 Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 Je hebt een seriele printer hiervoor nodig, die zijn schaars en antiek. Eventueel kan je via Hyperterminal de printopdrachten naar de PC halen.
RVP Geplaatst: 29 mei 2010 Auteur Geplaatst: 29 mei 2010 Origineel bericht van: henkvd1 Je hebt een seriele printer hiervoor nodig. OK, dus aan de HP840 heb ik niks ?
henkvd1 Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 Daar heb je niets aan. Wat wil je er precies meedoen en is bovenstaande tip voldoende voor je toepassing
Eddy VL Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 Centronics? Parallele poort? Op een seriële poort aansluiten? Centronics Printer Voor zover ik zie in de handleiding heb je enkel een USB of parallelle poort als aansluiting... Mvg Eddy Vl
RVP Geplaatst: 29 mei 2010 Auteur Geplaatst: 29 mei 2010 Gegevens overhalen naar een pc is niet de bedoeling. Er zijn dus helemaal geen omvormertjes van serieel naar usb of parallel te koop / te maken ? EDIT: er is wel een IC voor zo te zien: http://www.componentkits.com/dslibrary/EDE1400.pdf of is dit wat anders ?
henkvd1 Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 Die zijn er wel maar of je printer hier goed mee omgaat is nog maar de vraag, een oude matrix printer zal wel werken maar een huidige generatie printer betwijfel ik of die hier goed mee om weten te gaan. Als je geluk hebt kan je een oude OKI printer met seriele aansluitingen proberen te vinden, of een serieel printertje van een oud kassa systeem, deze zijn op bekende verkoopsite wel te vinden.
trust Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Origineel bericht van: RVP Gegevens overhalen naar een pc is niet de bedoeling. Er zijn dus helemaal geen omvormertjes van serieel naar usb of parallel te koop / te maken ? EDIT: er is wel een IC voor zo te zien:http://www.componentkits.com/dslibrary/EDE1400.pdf of is dit wat anders ? http://www.elektor.de/elektronik-news/(alte)-gerate-auf-usb-umrusten.1367793.lynkx?utm_source=DE&utm_medium=email&utm_campaign=news Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
henkvd1 Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Zonder drivers werken de huidige printers niet en een driver installeren op je alarm unit kan niet, het idee van een converter lijkt me in dit geval dan ook niet te gaan werken.
Eddy VL Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Gewoon tekst doorsturen en Formfeed geven? Printer gebruikt dan de laatste instellingen... En als het alarm escape-codes doorzend dan zal de printer ze wel herkennen, want dan is het alarm erop voorzien. De driver is toch hoofdzakelijk voor windows (voor het aansturen van de output Com/LPT1 enz). En een pak luxe om de instellingen te wijzigen (windows stuurt dan de escape codes) mvg Eddy Vl
RVP Geplaatst: 30 mei 2010 Auteur Geplaatst: 30 mei 2010 Toch raar dat er wel USB naar RS232 oplossingen zijn, maar andersom niet (!?) USB is nl ook mogelijk op mijn printer. Tevens staat de S van USB toch ook voor Serieel.
RVP Geplaatst: 30 mei 2010 Auteur Geplaatst: 30 mei 2010 Ik spreek/lees geen Duits, maar dat ziet er uit als een los chassisdeel.
DRG Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 De meeste "nieuwe" printers zoals je HP 840 zijn pagina printers.. na een regel printen van je alarmsysteem zal deze na x tijd de pagina eruit gooien.. gevolg is dus 1 regel per pagina... niet echt handig lijkt me zoek inderdaad een OKI matrix printertje met serieele poort. Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
RVP Geplaatst: 30 mei 2010 Auteur Geplaatst: 30 mei 2010 Maar hij hoeft niet elke gebeurtenis realtime te printen hoor. 1 x per zo veel tijd een log uitdraaien is genoeg. Maar ik zoek wel naar een seriele printer. Nog suggesties ? Hij moet ook plat zijn omdat de kast waar hij in komt maar 20cm diep is. Had canon vroeger niet zo iets ? Liefst inktjet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen