Gast Coach Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 Ik het een 80cm schotel en een duo lnb met 8 uitgangen. Bij goed weer meet ik een signaalsterkte van 80%. Bij regen valt het signaal terug zodat het beeld en de klank regelmatig uit valt. Het plaatsen van een signaal versterker, zou dit het probleem oplossen ?
Ventura Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 Een versterker zal deze problemen wat u nu hebt niet verhelpen. Hebt u al de volgende onderdelen nagekeken: 1. Bekabeling en F connectoren. Inspecteer op breuk en vocht lekkage. 2. LNB inspecteren voor vocht lekkage. 3. De afstelling en fysieke toestand van u schotel inspecteren.
Gast sattaz Geplaatst: 29 mei 2010 Geplaatst: 29 mei 2010 @Coach, Nee. Zeer waarschijnlijk zal de schotel en/of LNB beter afgesteld moeten worden. Met vriendelijke groeten sattaz
Mr DVB Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Origineel bericht van: sattaz @Coach, Nee. Zeer waarschijnlijk zal de schotel en/of LNB beter afgesteld moeten worden. Met vriendelijke groeten sattaz Dat denk ik ook. TIP: Waar je bij het afstellen vooral naar moet kijken is niet de sterkte maar naar de kwaliteit van het signaal, bij zowel enkele horizontale als vertikale transponders. LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Gerard 76 Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Origineel bericht van: Coach Ik het een 80cm schotel en een duo lnb met 8 uitgangen. Bij goed weer meet ik een signaalsterkte van 80%. 2 dingen. 1) die 80 % moet absoluut hoger,er zijn natuurlijk TP's die zwak zijn, maar juist die moeten met jouw schotel zeker 80% kunnen halen. het klinkt misschien lullig,maar je moet 'm toch beter uitrichten. let dan ook op de kijkhoek naar boven toe, daar valt misschien ook wat winst te halen. 2) een duo lnb met 8 uitgangen heb ik nog nooit van gehoord, welke heb je dan???
satencom Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 volgens mij gaat het over deze lnb Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast sattaz Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Origineel bericht van: Coach Ik het een 80cm schotel en een duo lnb met 8 uitgangen. Bij goed weer meet ik een signaalsterkte van 80%. die 80 % moet absoluut hoger,er zijn natuurlijk TP's die zwak zijn, maar juist die moeten met jouw schotel zeker 80% kunnen halen. @Gerard 76, Volgens mij kun je pas zeggen dat 80% signaalsterkte te weinig is als je ook de gebruikte satellietontvanger kent. Misschien weet jij welke satellietontvanger Coach heeft, dan kun je hierover natuurlijk een uitspraak doen. Wat mij betreft, uit de gegevens die Coach verstrekt heeft kan ik niet afleiden om welke satellietontvanger het gaat. Met vriendelijke groeten sattaz
Gerard 76 Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Sattaz,deels heb je gelijk. Wat echter wel zo is,is het feit dat zenders met 80% bij hem blijkbaar niet sterk genoeg zijn om een (flinke) regenbui te weerstaan. Bij een goed uitgerichte set is dit wel 't geval. Daarom zullen de zenders bij hem , als de set beter uitgericht is sterker binnenkomen,bijvoorbeeld op 90%. Dat bedoel ik te zeggen. @ satencom die LNB is een single octo LNB, de Ts heeft 't over een Duo LNB. Origineel bericht van: Coach Ik het een 80cm schotel en een duo lnb met 8 uitgangen.
Jassy Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Op dit moment zeer sterke regen en onweer hier in Twente, maar de Multytenne houd zich sterk (45cm). Had net twee minuten geen beeld meer. Ik denk dat, zoals de overige sprekers hebben gezegd, de afstelling niet in orde is. Kijk ook of de skew van de LNB in orde is, daar kan je ook nog een paar procent uit halen als die niet goed is.
Joanne Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Hallo, ik heb dit probleem nu ook. Ik had lange tijd een Technisat 45 cm met een Single-LNB. Dit werkte perfect, ook bij zware regen of sneeuw. Maar 2 jaar geleden heb ik een nieuwe Topfield gekocht met twintuner. Dus de schotel moest worden aangepast en dat heb ik 1 week geleden laten doen door een vakman (een griek). Ik woon een beetje meer naar het oosten over de grens en daar worden denk ik meer schotels verkocht voor de oostelijke landen (Polen, Rusland, Turkije enz.). Kan het zijn dat de nieuwe schotel (85 cm) niet geschikt is voor de ontvangst van Sat 1, 2 en 3 ? Topfield SRP-2401CI+ECO 500 GB, Topfield 5000 Masterpiece 160 GB (fw Aug.08 2007), Aston Dual 1.07, 2.23, Pioneer DVR LX-61
Zuppelan Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Dat is natuurlijk een open deur intrappen: met een 85cm-schotel kan je zonder probleem meerdere satellieten ontvangen. De vraag is wat erin hangt, en vooral of datgene dat erin hangt goed is afgesteld.
Joanne Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Es ist eine "Maximum E-85 Multi-focus dish" met 3x LNB-twin en 2x disceq, zodat voor beide tuners de ontvangst gelijk is. Ik heb alleen tuner 1 voorbereid. Tuner 2 is nog niet klaar. Bij goed weer is er ook geen probleem, maar toen het begon met een beetje regen, gaf ie al het foutbeeld "geen signaal" en dat voor alle 3 Astra's! Topfield SRP-2401CI+ECO 500 GB, Topfield 5000 Masterpiece 160 GB (fw Aug.08 2007), Aston Dual 1.07, 2.23, Pioneer DVR LX-61
Snoopy Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Ik was gisteren een Multytenne aan het testen toen ineens de regen met bakken naar beneden kwam. Het signaal ging van 90/82 (sterkte/kwaliteit) terug naar 90/80 op de Astra1. Ook op de andere posities nauwelijks terugval. En dat voor een 45cm schoteltje.
GeniusX Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Je heb minder last van wolken/regen boven je hoofd, dan in de richting waarheen de schotel kijkt. Deze kijkt grofweg schuin naar het zuiden. Bovendien dempt regen het signaal veel minder dan de vette grijze wolk zelf.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen