stefan.wolfrum Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 als je van image wisselt ben je vermodelijk alles kwijt? favorietenlijsten etc?? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
highlander53 Geplaatst: 31 mei 2010 Auteur Geplaatst: 31 mei 2010 ik heb alles opnieuw geinstalleerd was zo gepiept VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
Neptunus Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 En wat zijn je bevindingen over de nieuwe image ten opzichte van de Pli? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 find out yourself neen echt dat is subjectief en moet je gewoon zelf ontdekken. hij loves Openpli_vu+ die andere loves VTI een vreemdeling loves dream elite. testen is niet een avond maar een weekje draaien op dat image. ciao Second Life Mungo Parker
stefan.wolfrum Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 snap ik. kost me meer dan een piep om alles weer in te stellen. favorietenlijste, 5 stuks, shares naar andere apparaten etc is echt meer werk dan een piep. bij openpli heb ik het meeste werk gehad aan het vinden van een skin die mij zinde. dat is de nemesis-glass. is deze ook voor VTI beschikbaar of vergelijkbaar? een sobere stijl zonder franje en met een schermpje met de zender in de epg... VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
highlander53 Geplaatst: 31 mei 2010 Auteur Geplaatst: 31 mei 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch find out yourself neen echt dat is subjectief en moet je gewoon zelf ontdekken. hij loves Openpli_vu+ die andere loves VTI een vreemdeling loves dream elite. testen is niet een avond maar een weekje draaien op dat image. ciao je heb gelijk Tonskidutch,door van alles te proberen en te testen, wat soms voor mij niet even makelijk is voor mij,ben niet echt een tech nut(maar ik vind het leuk om te doen)krijg ik toch een leuk resultaat met mijn hobby VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
highlander53 Geplaatst: 31 mei 2010 Auteur Geplaatst: 31 mei 2010 zelf loop ik hele dagen te stoeien met mijn vuplus en het gaat niet zo als ik het wel hebben,maar het resultaat is toch wel leuk om te zien. VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8
stefan.wolfrum Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 ja, stoeien kan wel, maar er zijn nog andere dingen die moeten gebeuren en na ca 17.oo uur moet alles weer zijn zoals het hoort anders gaat men hier knorren... VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Tonskidutch Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 heb het al vaker geschreven... ook destijds met een dreambox voorbereiden (backup enkele essentiele bestanden) flashen instellen en bestanden terugzetten (met nieuw image) is minder dan 15 a 10 minuten tijd. dus oefening baart kunst flash wizard hollands pal diseqc netwerk -klaar deel een pc ~> dcc passwd pc ~> dcc opnieuw met ftp+telnet pc ~> dreamboxedit settings erin reload -klaar deel twee applicaties download config daarna cam pc ~> dcc CCcam.cfg erin pc ~> hosts + hostname + fstab + settings + smb.conf + bootlogo erin -klaar deel drie finale .... skin download skin instellen per menu KLAAR 10 a 15 minuten goeie avond kiddies en wijf hoezo heb je zitten prutsen? kijk eens... tada Second Life Mungo Parker
stefan.wolfrum Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 dank, da's een mooie handleiding, ga ik proberen. backup essentiele bestanden en terugplaatsen: cccam.cfg dat snap ik. kan ik m'n favorienlijsten hergebruiken? dat scheelt het meeste gepruts? nog meer bestanden te bewaren? werkt de nemesis-glass skin ook op vti? dat scheelt veel geprobeer en gezoek, want die bevalt me. en dan zien wijf en kiddies niet eens dat er wat anders is... VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Tonskidutch Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 het kunnen veel of weinig bestanden zijn.... afhankelijk van wat je allemaal uitspookt met plugins en soortgelijke gebruikersdata maar dit zijn die paar die ik altijd backup per DCC.exe (of het de enigma1 of 2 versie van dcc is maakt niet zo bijster veel) ciao Second Life Mungo Parker
stefan.wolfrum Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 weer dank, ga ik opsnorren die bestanden. wel ff noteren in welke map ze terugmoeten natuurlijk... om nu niet in het zicht van de haven te stranden, wat bedoel je met: pc ~> hosts + hostname + fstab + settings + smb.conf + bootlogo erin misschien dat ik er geen gebruik van maak maar dit zegt me helaas niks. wat zijn het, en hoe zet ik het per pc erin? dbedit? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Tonskidutch Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 oké NIET TE VERGETEN pc ~> dreamboxedit settings erin Maar er zijn enkele oer oude netbios / broadcasting namen en bestanden die helpen om heel snel verbindingen te leggen in EEN LAN (dus beschermd en achter de router) heel veel meer dan de over geinstrumentaliseerde veiligheidssystemen van vandaag op windows PC's de workgroup een alom bekende in een LAN netwerk met gedeelde mappen en toegangsrechten (staat in je smb.conf) de hosts een lijst met alle bekende LAN netwerk leden pcpapa pcmama pcpeter nas_gezin router_x xbox_speelkamer vu+ maar je hostsname is ook een speciale inzake herkenning op overige lan-leden ('t helpt) fstab staat altijd meteen er weer in en super simpel beschrijft dat mijn mount naar de NAS en start dus op ieder nieuw image en op elke enigma receiver zonder maar een afstandbediening vinger krom te hebben gemaakt inzake mounten (zonder per menu automount of netwerkbrowser te gebruiken dus retesimpel en 100% resultaat.) in de settings staan ook meerdere zaken, maar ik backup en restore deze (als laatste) omdat het belachelijk simpel mijn fritzcall plugin zonder teveel afstandbediening instellingen herstelt. {die heeft niet iedereen} de bootlogo is echter wel een issue die akelige groen/zwarte madam op het beeld lijkt ons weer te geven dat het """ oei oei misschien gaat lukken """ dus een andere bootlogo is veel aardiger om naar te kijken, ik gebruik laurel en hardy. ciao Second Life Mungo Parker
stefan.wolfrum Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 dank voor de uitleg, dit zijn dus meer de netwerk gerelateerde files die (ook) op de pc staan. nog een vraag: blijven de opnames op de harde schijf gewoon vindbaar cq leesbaar? of hanteren verschillende fw's verschillende lokaties? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Tonskidutch Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 de hdd blijft zoals die is. het kwam echter wel voor toen nieuwe drivers voor sata2 erin kwamen dat de hdd niet meer herkent werd, maar dat lag ook aan het type hdd (VTI 0.7) momenteel is er geen reden tot bezorgtheid. ciao Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen