AJV Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Sinds de nieuwste versie V 108 22 op mijn Rebox staat kan ik elke dag mijn instellingen weer goed zetten, zoals taal, tijd, waar de aansluiting van de harde schijf is etc. Na elke wijzinging ga ik in het menu naar instelling en klik op huidige instellingen opslaan. Wat zie ik over het hoofd?
vanthjo Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Ik leek gisteren hetzelfde probleem te hebben. Zoals in de andere topics te lezen ben ik op de sukkel met deze box. Gisteren met behulp van de experts op dit forum toch opnieuw een werkende firmware er op geladen (1.08.22 voor de octagon). Toen wilde ik terug naar het originele probleem gaan zoeken, namelijk dat ik altijd 90% sterkte van signaal krijg, zelfs al hang ik de LNB - binnen in de woonkamer, zonder schotel dus - met een kort draadje aan de box. Elke keer als ik de box herstartte moesten alle gegevens terug volledig worden ingegeven, ook disecq instellingen enzo. Na enkele wijzigingen geprobeerd om de systeem instellingen op te slaan via menu item systeem herstel box afzetten en terug op herstellen van systeem instellingen noppes, terug de factory defaults en kon alle gegevens opnieuw ingeven. Niet makkelijk dan om connectie problemen te onderzoeken, aangezien je elke keer de box moet afzetten als je kabels verhangt. Mijn eerste idee was dat mijn box echt wel een probleem geval was en dat het flash geheugen naar de **** was ofzo. Nog mensen met zelfde probleem? Vandaag eens proberen te downgraden of de nieuwe octagon test versie die sathopper aanraadde er eens op plakken. *zucht* het mag dan wel een hobby zijn, het mag ook af en toe eens werken he :-)
vanthjo Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 ondertussen al terug gegaan naar vorige versie van de firmware (zelfs terug tot 097), zowel ocatgon als rebox firmware maar met geen enkele krijg ik mijn instellingen nog bewaard. Ik vermoed dat de box dit op flash geheugen zet? Kan dit er op wijzen dat de dit geheugen stuk is? Een box met zoveel potentieel, maar ik loop van het ene naar het andere probleem. Nog altijd geen beeld gezien :-( Denk toch dat ik hem ga inruilen
capri28v6 Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 ik had een probleem met de harde schijf,was vergeten na fabrieksreset de harddisk te verwijzen in het menu. bij opname optie de 2 onderste instellingen. ik hoef verder niets op te slaan bij huidige instellingen. amiko alien 2 , rebox 8000 , VU+ duo , multifocus E85 , htpc amd a4 , en een emubox met veel plezier in de kliko gegooit.
remo Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Je voert alleen een hoofdstuk. Is het dan nu opgelost ?dat zou mooi zijn. Groeten Remo
sathopper Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Origineel bericht van: vanthjo Mijn eerste idee was dat mijn box echt wel een probleem geval was en dat het flash geheugen naar de **** was ofzo. Nog mensen met zelfde probleem? Zowel op het Octagon en Atevio forum kom ik dezelfde klachten tegen. Eén maal met als antwoord met ART (AAF Recovery Tool) de Image terugzetten maar geen antwoord of dat nu de oplossing is geweest Lijkt mij niet een hardware probleem maar eerder dat de Box na een firmware update en een volledige reset toch nog iets in de war gaat met de geheugen indeling en/of bestandsbeheer. Lang leve Linux
sathopper Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Even wat zitten pielen. Als je een netwerkverbinding hebt ga dan eens naar root\var\etc daar staat de zenderlijst "_service.fdu" bij mijn ca. 192kB. Staat dit bestand er nog als de zenderlijst is verdwenen?
Gast catw Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Origineel bericht van: sathopper Even wat zitten pielen. Als je een netwerkverbinding hebt ga dan eens naar root\var\etc daar staat de zenderlijst "_service.fdu" bij mijn ca. 192kB. Staat dit bestand er nog als de zenderlijst is verdwenen? Dat is een backup van de zenderlijst, deze kan je n.l. ook vinden onder root/proc/1,2,3,4 enz. /cwd/var/etc _service.fdu Ze hebben allemaal de zelfde grootte alleen een andere data en tijd, welke de orginele zenderlijst is kan je vinden door alles naar je computer te kopeeren en dan naat de lijst gaan zoeken vanwege het gegeven dat als de rebox aanstaat de tijden bij de zenderlijsten telkens veranderen. Zelf heb ik ze allemaal vervangen door die met mijn instellingen er over heen te kopieëren doordat ik nooit signaal op tuner twee had omdat de lnb door de rebox telkens uitgeschakeld werd (geen signaal op tuner twee). Daarna werkte alles zoals ik het wilde alleen welke de hoofd zenderlijst is kan ik niet achterhalen. Dus bij eventuele storing alles opnieuw nalopen. Groet, catw
vanthjo Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 @Sathopper: wat bedoel je juist met de image terugzetten via de recovery tool? Bedoel je de originele rebox image of gewoon proberen opnieuw de firmware te updaten of... Ik zou echt wel een gelukkig mens zijn mocht dit opgelost geraken. Heel vervelend als de gedane instellingen niet bewaard blijven. De mensen van rebox willen mij in elk geval niet helpen met het probleem. Blijkbaar hebben die hier gelezen dat ik ook de octagon firmware heb geladen. Iedereen die dus support wil blijven krijgen van het rebox team kan beter twee keer nadenken voor ze een andere firmware zetten. Jammer maar ergens wel begrijpelijk. Hopelijk vind ik een oplossing met behulp van de andere mensen hier op het forum.
sathopper Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Origineel bericht van: vanthjo @Sathopper: wat bedoel je juist met de image terugzetten via de recovery tool? Bedoel je de originele rebox image of gewoon proberen opnieuw de firmware te updaten of... In ART kun je de ATEVIO versie 8.22 terugzetten via het recovery tabblad. Daarna kun je evt. weer de rebox firmware via USB laden. Ik kan niet garanderen dat het help maar niet geschoten altijd mis. Origineel bericht van: vanthjo Ik zou echt wel een gelukkig mens zijn mocht dit opgelost geraken. Heel vervelend als de gedane instellingen niet bewaard blijven. De mensen van rebox willen mij in elk geval niet helpen met het probleem. Blijkbaar hebben die hier gelezen dat ik ook de octagon firmware heb geladen. Iedereen die dus support wil blijven krijgen van het rebox team kan beter twee keer nadenken voor ze een andere firmware zetten. Jammer maar ergens wel begrijpelijk. Hopelijk vind ik een oplossing met behulp van de andere mensen hier op het forum. Flauw van Rebox. Zo gooien als dit waar is hun eigen glazen in. Ik zou als ik Rebox maximaal alle informatie verschaffen over de voortgang van de firmware update's en waarom ze versie's weer offline halen. Dit zou meer vertrouwen geven dan dit geheimzinnige gedoe. Maar ik denk dat ze vanuit de fabrikant geen keuze hebben je ziet nml. hetzelfde spastische gedoe bij ATEVIO en OCTAGON.
Jürgen Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Origineel bericht van: vanthjo .... De mensen van rebox willen mij in elk geval niet helpen met het probleem. Blijkbaar hebben die hier gelezen dat ik ook de octagon firmware heb geladen. Vind je het gek dat ze geen support meer willen verstrekken als ze het vermoeden of de zekerheid hebben dat je andere FW dan die door Rebox geleverd in jouw ontvanger gebruikt. Als je de software van het motormanagement van je auto vervangt krijg je toch ook geen support meer, sterker nog dan vervalt gelijk de volledige garantie. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
sathopper Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Origineel bericht van: Jürgen Als je de software van het motormanagement van je auto vervangt krijg je toch ook geen support meer, sterker nog dan vervalt gelijk de volledige garantie. Ben ik niet mee eens. verkeerde instellingen in het motormanagement kan je motor van in de soep lopen. Andere (officiële reseller) firmware gaat de hardware niet stuk maken. Garantie heb je op de hardware. Daar heeft iemand met een X-Box al een rechtzaak mee gewonnen zal eens zoeken voor het artikel. Ik zou mij als Rebox wat flexibeler opstellen dit is een veel betere reclame voor je bedrijf tenslotte moeten ze hun brood er mee verdienen
duitsland Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 ja ja.... stuur maar eens een Dreambox naarBombeeck in Eindhoven met een speciale image, kijken wat er dan wordt gezegd...... Ik kan het alvast voor je invullen, Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners. SSD 500GB Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west. Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.
Jürgen Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Daar heb je ook weer gelijk in en was het voorbeeld niet goed gekozen. Ik wilde hiermee alleen aangeven dat een leverancier zo goed als nooit support verleend als er wijzigingen zijn aangebracht anders dan door de leverancier ondersteund. Dat is ook niet realistisch want dan kun je de Helpdesk wel 24 uur / 7 dagen in de week met allerhande specialisten bemannen die de meest uiteenlopende exotische problemen van verschillende configuraties onder de aandacht krijgen. Op het moment dat je vreemde FW / SW installeert ben je op de community aangewezen en moet je van de leverancier / fabrikant geen support meer verwachten. Volgens mij heeft dit niets met 'flexibeler opstellen' te maken maar meer aan gebrek van capaciteit en wellicht ook kennis want je krijgt dan nogal wat vragen over je heen. Rebox is immers maar een klein bedrijf en heeft alle hens aan dek nodig om de problemen met hun 'eigen' FW op te lossen. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
vanthjo Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Ik vind het vooral jammer dat ze in hun mail dit forum verwijzen en mij pakken op het feit dat er een andere firmware geprobeerd is. Op de eerste vraag ivm problemen met de rebox antwoorden ze dan niet (terwijl heel duidelijk is dat dit voor het proberen van de firmware was) Geeft mij een ietwat bedrogen gevoel. Ik probeer gewoon die box werkend te krijgen, ik vind nergens gehoor, en als je dan iets probeert krijg je het deksel op de neus. Ik kan hun standpunt begrijpen, maar het blijft jammer (en lost mijn problemen niet op)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen