Ga naar inhoud


Welke espresso machine hebben jullie staan


mapi

Aanbevolen berichten

@mapi

 

Wat een flauwe kul. Zo'n chemische fabriek wil je toch helemaal niet in je huis hebben staan.

 

Doet me allemaal denken aan de vroegere uitzendingen van "Hier Parijs, hier Jan Brusse". Die ging op bezoek bij van die chique herenclubs. Om te kijken hoe ze daar een Cognacje dronken. Speciaal glas, opwarmen met spiritus brander etc.

 

Vervolgens ging hij naar de cognacboer in Frankrijk. Die dronk z'n cognac gewoon uit een koppie.

 

Strekking van dit verhaal: doe maar gewoon ....

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

idem. nespresso is voor mij nog altijd de lekkerste koffie met het grootste gebruikersgemak.

 

opstaan, nespresso aan, wc bezoek, espresso zetten, douchen en espresso drinken smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: mapi
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Oo.. ohh dit was wat voor onze AlanS geweest, eens in de zoveel tijd steekt dit soort "welk soort koffiezetapparaat gebruik jij" draadjes weer de kop op cry
Mijn opa zaliger zei het al, de geschiedenis herhaald zich.....


heb zoekfunctie gebruikt en niet gevonden in het laatste jaar....


>>klik<< van 11-11-09 t/m 10-03-2010


Eeeh dat ging over een defecte machine en wat moet ik kopen....

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flauwe kul is het niet, wel gewoon lekkerder. ik geef toe is meteen ook moeilijker. nu drink ik bijna nergens meer koffie omdat hij simpelweg bijna nergens meer te pruimen is....

 

En inderdaad , bij de koffiebrander hadden ze laatst gewoon automaten machine...... ook niet te pruimen

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Op basis van de vorige discussie een Nespresso apparaat gekocht, tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.
Niets mis mee, is best in orde. Lekker makkelijk ook.

Ik heb een collega die HIFI fanaat is. heeft voor enkele tienduizenden aan apparatuur staan inc gordijnen en vloer aangepast, gevolg : perfecte geluid en kan bijna niets meer luisteren omdat hij elk foutje hoort..... Heb me voorgenomen om niet die kant op te gaan..... nu heb ik voor een duizendje of 2 aan apparatuur staan en gaat het ook......

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevolg van de aankoop van de Nespresso machine is wel geweest dat ik Senseo (onder andere bij mijn ouders) nu dus echt niet meer te drinken vind.

 

Ik neem dan maar thee.

 

En dan te weten dat Nespresso eigenlijk nog maar de onderkant van de markt is.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach wat is lekker???

 

Omdat ze weten dat ik zo'n machine heb en van goede koffie hou krijg ik wel eens een zak van e.e.a.

In het begin denk je Woooaaahhh dat is lekker, maar als je een maand of wat steeds dat smaakje hebt gehad is de smaaksensatie toch wel weer voorbij en ga je toch weer op zoek naar een ander smaakje waarbij je weer denkt dit is het.

 

Daarbij, 'smorgen om 4.30 uur in de auto, 2,5 uur rijden om op je werk te komen en dan gaat een gewone bak automaten koffie of senseo er ook nog steeds in hoor.

Als je dan 'savonds thuis komt en weer een lekkere bak uit je eigen automaat tapt smaakt hij gewoon weer extra lekker.

 

Ik heb nu trouwens el salvador super luxe 100% arabic bonen.

Vrij donkere bonen die in zakjes van 500m gram worden verkocht en heeft een lekkere volle smaak die als je de koffie heet drink van zichzelf al wat zoet smaakt (boon is niet gecarameliseerd oid.)

Als je de kopjes voorverwarmd dan zorgt de schuimlaag er voor dat de koffie ook lang goed heet blijft.

Dus denk dat die nog wel een paar keer vaker gehaald wordt.

Hiervoor had mijn zus een zak vers gebrande Mövenpick uit Zwitserland meegenomen, maar zodra die wat afkoelde smaakte hij vrij bitter.

Maar mijn schoonvader reed er een blokje voor om om hier een bak van die koffie te drinken.

Dus wat de een lekker vindt hoeft de ander nog niet lekker te vinden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

En dan te weten dat Nespresso eigenlijk nog maar de onderkant van de markt is.


Hoe bedoel je dat Neptunus?

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb géén echt espresso geval staan, maar ga steevast naar een Amerikaans koffieketen als ik in Mexico kom. Ze zitten hier ook in Nederland (Schiphol en sommige NS-Stations), maar de keus hier is minimaal.

 

Niet normaal meer wat een keuze aan soorten Espresso. Heb wel een lading van die miniblikjes (4cm hoog 3cm doorsnede) met baggerzoette melkcréme in huis die ik door de Dark Brown Senseo roer.

 

Lekker lekker smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...