Ga naar inhoud


Welke espresso machine hebben jullie staan


mapi

Aanbevolen berichten

Geen colombian hoogland arabica ?,dan is het niks.

Potje Cap Colombie wint het dan nog van elke machine.

Heb zelf zo'n dingetje van "Hard wie **** Stahl"

 

Over de grens bij buurtsuper (wat groter) zijn die patronen maar lieftst 10% goedkoper dan gewone retail incl alle internetsmaken. Aleen zijn ze wat te zoet. Onlangs kwamen ze met ongezoete patronen.

 

Dure manier van drinken is het wel.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

tja, dikke 300 km om koffie te kopen, respect. ik was laatst in Höchst en kreeg daar last van een tennisarm en heb nog nooit getennist. ach weet je wat? als jij de koffieshop sluit, doe ik het verband van mijn arm en drinken we samen een kop koffie in de buurt van Aachen.

 

en de groeten uit zuid-limbabwe

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO

De koffie is prima, je maalt de bonen vers voor het koffie maken.


Vaak gemaakte fout, bonen machines malen de bonen "vers" voor het koffie zetten, ze malen het alleen, zodra de koffiebonen langer dan bijv. Een dag in het apparaat zitten worden/zijn ze al oud.
Zodra de verpakking met bonen open gaat, begint het verouderings proces waardoor de bonen al minder van smaak worden.

De mensen met de bonenmachines, gooien jullie de hele zak in het apparaat? Hoe lang zitten de bonen in de machine? Indien de zak opengemaakt is en niet alles past in het apparaat, wat doe je dan met de halfvolle zak? Hoe bewaar je die?

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terror
Origineel bericht van: AEO

De koffie is prima, je maalt de bonen vers voor het koffie maken.


Vaak gemaakte fout, bonen machines malen de bonen "vers" voor het koffie zetten, ze malen het alleen, zodra de koffiebonen langer dan bijv. Een dag in het apparaat zitten worden/zijn ze al oud.
Zodra de verpakking met bonen open gaat, begint het verouderings proces waardoor de bonen al minder van smaak worden.

De mensen met de bonenmachines, gooien jullie de hele zak in het apparaat? Hoe lang zitten de bonen in de machine? Indien de zak opengemaakt is en niet alles past in het apparaat, wat doe je dan met de halfvolle zak? Hoe bewaar je die?


De meeste machines hebben opties om voor een koffie de bonen te malen net voor het gebruikt zal worden. Om snelheid te winnen kunnen ze ook vaak een gemalen portie in voorraad hebben. Op zijn slechts is dan dus slechts het eerste kopje gemaakt met gemalen koffie dat zo oud is als je vorige koffie.

Verder zak goed dicht doen en koel bewaren. Niet vriezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt verse koffie wil ,zul je zelf moeten branden !!

De meeste koffie uit supermarkten enzo is meestal een halfjaar oud of ouder.

Der staat alleen een houdbaarheids datum op,maar nooit de branddatum.

Ikzelf heb sinds een half jaar proappparaten staan,voorheen volautomaat krupps,dat verschil proef je dus echt wel.

Brand mijn koffie met een Genecaffe,ik maal zelf met een aangepaste professionele maler en heb een professioneel espressoapparaat staan :D

Alles tweedehands gekocht voor rond de 650 euro.

 

001ybv.jpg

 

002lnk.jpg

 

003qw.jpg

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x  , Google Nexus 7 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als je echt verse koffie wil ,zul je zelf moeten branden !!

Dit is voor mij nog niet goed genoeg!!

Ik groei mijn koffiebonen zelf. Ik heb daarvoor een grondstukje in Madagascar aangekocht en laat direkt na het plukken een vliegtuig aanrukken om het voor mij hier naar mijn adres te laten aanleveren. Daarvoor heb ik een eigen landingsbaan achter in mijn tuin laten aanleggen.

Uiteraard brand ik de bonen na aanlevering zelf.

Dan pas voldoet de koffie aan mijn wensen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn volautomaat past 250g koffie. Ik krijg de koffie in 1kg zakken. Bij de machine kreeg ik indertijd drie blikjes Illy koffie. Die blikjes sluiten erg goed af, en daar gaat de overige 750g in. Het reservoir in de machine sluit ook erg goed af, dus ik denk dat die veroudering daardoor niet zo snel verloopt. De koffie wordt steeds vers gemalen voor ieder kopje, er is dus geen voorraad gemalen koffie voor één kopje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
In mijn volautomaat past 250g koffie. Ik krijg de koffie in 1kg zakken. Bij de machine kreeg ik indertijd drie blikjes Illy koffie. Die blikjes sluiten erg goed af, en daar gaat de overige 750g in. Het reservoir in de machine sluit ook erg goed af, dus ik denk dat die veroudering daardoor niet zo snel verloopt. De koffie wordt steeds vers gemalen voor ieder kopje, er is dus geen voorraad gemalen koffie voor één kopje.


Zodra een pak bonen open word gemaakt, komt er zuurstof bij de bonen wat het verouderingsproces opstart, dan maakt het niet uit of je het daarna in blikjes doet wat goed afsluit, tenzij je die weer vacuüm trekt.

De stelling bonen worden "vers" gemaald heeft niets met de versheid van de koffie(boon) zelf te maken.

Voorbeeld: Nespresso capsules zijn vacuüm verpakt in aluminium, ieder kopje koffie is dus altijd "vers" omdat er geen lucht bijkomt.

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 1kg zakken zijn niet vacuüm gezogen! Sterker nog, er zit een overdruk ventiel op om te voorkomen dat de zak op spanning komt te staan door de uit de koffie ontsnappende kooldioxide. Ik denk ook niet dat die Nespresso cupjes vacuüm gezogen zijn. Het is waarschijnlijker dat ze gevuld zijn met kooldioxide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...