dream v8 box Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 wie weet hoe je een esata externe schijf 1tb met eigen voeding moet aansluiten met een 500hd op dit moment vind ik de schijf niet op de box terwijl die wel is aangesloten zowel met esata en zijn eigen voeding door veel te kijken leer je ook nog eens iets
Gast Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Eerst flashen met de originele Dream image en de schijf formatteren en vervolgens de alternatieve image erin plaatsen.
dream v8 box Geplaatst: 30 mei 2010 Auteur Geplaatst: 30 mei 2010 ron moet dan de schijf aan de box hangen met het origineel en alternatie image door veel te kijken leer je ook nog eens iets
Gast Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Uiteraard aansluiten op je box, voeding aansluiten en spanning erop. De eSata wordt dan vanzelf herkend.
BushWhacker Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Origineel bericht van: ron1872 Eerst flashen met de originele Dream image en de schijf formatteren en vervolgens de alternatieve image erin plaatsen. Waarom moet de Dream image erop? Kan Open PLi de schijf niet herkennen en formatteren? Gr, BW DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013) DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)
Gast Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Origineel bericht van: BushWhacker Waarom moet de Dream image erop? Kan Open PLi de schijf niet herkennen en formatteren? Wellicht kan de laatste upgrade met nieuwe kernel dat wel, dat zou je nog even kunnen proberen. Hier lukte dat in ieder geval niet en was het nodig eerst te flashen met de originele Dream image om de schijf te herkennen.
dream v8 box Geplaatst: 30 mei 2010 Auteur Geplaatst: 30 mei 2010 heb ik weer,kan dus nergens vinden waar mijn hd esata schijf is en waar deze te formatteren is door veel te kijken leer je ook nog eens iets
arie kanarie Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 heb je wel de goede volgorde van opstarten.(lukte mij met de openPLi®) eerst de esata schijf aanzetten. Daarna pas je DM opstarten. via het menu naar de harde schijf en dan staat ie netjes in het menu. even formatteren en daarna is alles werkend. Schakel je de HDD na de opstart van de DM op, dan wordt ie niet herkent. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
dream v8 box Geplaatst: 30 mei 2010 Auteur Geplaatst: 30 mei 2010 kunnen jullie mijn eens vertellen stap voor stap waar ik die die esata schijf kan vinden heb er intussen al 3 verschillende images op gehad maar niets moet ik niet eerst die schijf formatteren aan de pc door veel te kijken leer je ook nog eens iets
M€®LïÑ Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Als je HD niet wordt herkend krijg je de Hardisk optie niet te zien in het menu. Overigens kon ik de HD formateren in PLI maar werdt deze ook herkent terwijl er geen file system op stond. maw geen harddisk in je menu.. ligt het aan je harddisk, en wordt blijkbaar niet herkent. Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!
Gast Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Origineel bericht van: dream v8 box moet ik niet eerst die schijf formatteren aan de pc Nee altijd formatteren/initialiseren via je Dream. Je harddisk moet gewoon in je menu staan, zo niet dan eerst de originele Dream image flashen. Op dat moment wordt hij zeker herkend en staat hij in je menu. Vervolgens OpenPLi flashen en dan zie je hem nog steeds staan.
dream v8 box Geplaatst: 30 mei 2010 Auteur Geplaatst: 30 mei 2010 het werkt,heb eerst de schijf zelf aan de computer gehangen en toen geformatteerd (na 2 uur verder gelukt) daar na met origineel image de esata schijf geformatteerd en andere image er in en daar staat hij dan netjes aangegeven bedankt voor de steun van dit topic door veel te kijken leer je ook nog eens iets
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen