Ga naar inhoud


Iemand op de hoogte wetgeving relatie winkelier <-> klant ?


SouLGuY

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik hetvolgende meegemaakt bij de slager in mijn dorp :

Ik moest zo'n 8 euro betalen, ik geef (althans dat dacht ik toch) een briefje van 20. Dus ik wacht om mijn wisselgeld. Die dame kijkt zo raar naar mij en zegt "meneer u heeft me een briefje van 5" gegeven. Intussen was wel mijn briefje al in de kassa beland. Kon het niet meer kontroleren.

Ik was er van overtuigd dat ik 20 had gegeven.

Mijn vraag is nu, bestaat hier een wetgeving over ? Moet de winkelier niet mijn briefje op de desk laten liggen, mij eerst het wisselgeld geven en dan pas mijn briefje in de kassa steken ?

Is er hier iemand die op de hoogte is van de wetgeving hierrond ?

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet of het in de regels staat, maar ik ben zelf eigenaar van meerdere zaken. Bij ons is het gewoon 1 van de regels dat geld betaald door klanten altijd zichtbaar op de kassa blijft liggen tot de klant zijn/haar wisselgeld terug heeft gekregen.

 

De slager heeft als het goed is einde van de dag zijn kas opgemaakt, en heeft toen moeten zien dat er teveel geld in de kassa lag wink

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou aan de baas vragen of er niet teveel in

de kassa was.

 

zelf iets soortgelijks meegemaakt

40 euro meer gepint maar de volgende dag merkte ik

dat ik die 40 euro niet in mijn beurs was.

 

Mijn gedachte dat geld ben ik kwijt maar toch tegen

beter in naar de winkel gevraagd of bij die

cassiere teveel in de kassa was.

 

Antwoord Ja zij had 55 euro teveel in de kassa hier heb

je de 40 euro

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SouLGuY
Onlangs heb ik hetvolgende meegemaakt bij de slager in mijn dorp :
Ik moest zo'n 8 euro betalen, ik geef (althans dat dacht ik toch) een briefje van 20. Dus ik wacht om mijn wisselgeld. Die dame kijkt zo raar naar mij en zegt "meneer u heeft me een briefje van 5" gegeven. Intussen was wel mijn briefje al in de kassa beland. Kon het niet meer kontroleren.
Ik was er van overtuigd dat ik 20 had gegeven.
Mijn vraag is nu, bestaat hier een wetgeving over ? Moet de winkelier niet mijn briefje op de desk laten liggen, mij eerst het wisselgeld geven en dan pas mijn briefje in de kassa steken ?
Is er hier iemand die op de hoogte is van de wetgeving hierrond ?


Hier in NL is het zo dat de bewijslast bij de kassiere ligt en niet bij jou.

Als jij zegt dat je 20 hebt betaald dan moet de persoon achter de kassa maar bewijzen dat het anders is. Daarom is het dus ook zo verstandig om het door de klant gegeven geld niet direct in de kassalade te stoppen.

Bij diverse winkelketens wordt personeel hier dan ook op getraind. Omdat het regelmatig is voorgekomen dan een klant betaald met bv 10, kassiere stopt 10euro in de la en geeft wisselgeld. Klant roept ik heb 50 gegeven en uiteindelijk wordt klant gelijk gesteld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...