Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hy,ik heb een defekte motor kontrol regeling voor een 24v elektische palletwagen/hond, met 8 Powerfet's STP75NF75(FP),en 8 BYW51(FP)en 1x MJF1530.ik heb alle transitoren er uit gehaald en 1 voor 1 op stuiting gekontroleerd,geen van de trans.haden sluiting.weet iemand een manier om deze MosFet's afzonderlijk op een betrouwbare manier te testen,daar de print zeer moeilijk loste maken is van de 2 diodes 85HFR20 die geisoleerd op een aluminium grond plaat gemonteerd zitten.Er zijn geen driver tras.aanwezig alleen een weerstandbrug via een ic IR2110.verder zijn er nog 4 ic's anwezig nl. 2x LM258n en 1 Uc prosessor van philips.andere ic nummer is onleesbaar.Het betreft een regeling unit van SEVCON type S1 24/36V 250A. Part no 631/50109.Foutcode:groene LED knippert 3x.er is ook een lichte brand lucht waar genomen,er is echter niets te zien wat verbrand is.iemand met evaring van dit soort power units?

post-33806-1318260980,1013_thumb.jpg

Geplaatst:

een fet kun je best testen met een multimeter, je heb een Gate Drain en Source en de gate is een condensator, die als i geladen is (n channel) doorlaat van drain naar source.

mij lukt dit zelfs met een multimeter, ik laad de gate op met de diode-test stand en dan meet ik een diode van drain naar source, ontlaag ik nu de gate door deze door te verbinden naar source meet ik niks meer. anti paralel (van source naar drain meet je altijd een diode (datasheet kun je zo vinden op het net), maar de meeste powerfets zijn pin 1,2,3 - G,D,S.

p-channel is standaard in geleiding tenzij de gate geladen is, maar p-channel zie je niet vaak.

succes

Geplaatst:

Ik heb ze allen te gegijk getest deze staan allemaal parlel.ik kan ze evt wel los solderen en apartmeten zijn 10x470uf105c 50V.maar ze meten te samen 45800uf.moet goed zijn dus.

Geplaatst:

Ander ideetje

Als je sluiting krijgt richting batterij, (24V) lamp in serie zetten en fets één voor één verwijderen of alle verwijderen en één voor één terugzetten. Bij géén sluiting naar batterij lamp zetten i.p.v. motor en hetzelfde doen...

M.V.G.

Eddy Vl

Geplaatst:

Of je neemt 1 fet, je zet een 24V lamp in serie en zet die op je batterij of 24V voeding. Je stuurt de gate met bvb een 9V batterijtje via een weerstand... Je moet dan wel weten welk type het is...

Je kan ook zien welke de max Vds (in de datashee)t en die spanning er op zetten met de FET in sper via een betrekkelijk hoogohmige weerstand.

Nog een mogelijkheid: je stuurt een 24V relais i.p.v. een lamp.

Het zou kunnen dat ze doorslaan bij een zekere spanning, zoals een inductiepiek. Als je even de relais optrekt en dan lost moet die loskomen...

Het blijven ideetjes.

m.v.g.

Eddy Vl

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen