Gast wageral Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Zoals hierboven omschreven probeer ik al een paar dagen een extra LNB naast de Hotbird te monteren t.b.v. de Eurobird 9 op 9 oost. Ik heb nog een originele LNB-houder en kan die met wat aanpassingen wel op de juiste plaats krijgen. Maar het signaal valt me vreselijk tegen, wat ik ook doe. Ook de LNB uit de houder houden en met de hand los naast de Hotbird-LNB te houden levert niet veel op. Hebben anderen dit ook al eens geprobeerd en zo ja, hoe is jullie ervaring daarmee? Volgens de footprint moet dat toch zeker lukken lijkt me? Ger
edbe Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 ik heb ooit eens de 5 oost en 1 west erbij gezet, dus neem aan dat het met de 9 oost dan ook moet gaan, je moet alleen de lnb iets anders richten... 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Gast wageral Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Bedankt Ed, het probleem is inmiddels verholpen. Een tuinhuisje waarvan ik dacht dat ie niet in de weg zou staan bleek dat nét wel te doen. De schotel 8cm omhoog geschoven en genoeg signaal om ook bij slecht weer nog wat reserve te hebben. Ger
edbe Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 toppie Ger, 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
SalimRMAF Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 http://www.anchel.eu/images/5lnbs.jpg Tadaa dat is E9 Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
Gast wageral Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 Origineel bericht van: SalimRMAF http://www.anchel.eu/images/5lnbs.jpg Tadaa dat is E9 Weet je dat wel heel zeker? Ik kan het me namelijk nauwelijks voorstellen; lijkt meer op een extra 5 oost LNB. Ik heb de 9 oost inmiddels toegevoegd aan de opstelling en kan je vertellen dat de 9 oost helemaal tegen de Hotbird aan moet zitten. Als je ook maar iets van de Hotbird afgaat zit je meteen op 7 oost. Ger
dogeatdog Geplaatst: 2 juni 2010 Geplaatst: 2 juni 2010 ja deze opstelling ging over 5E. Ik herken de beugel gelijk
Gast wageral Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Nou, inmiddels is het gelukt en heb ook nog eens zeer goede waardes. Het vreemde vind ik het feit dat de 9 E iets hoger staat dan de Hotbird. Ik had het logischer gevonden als ie lager had gestaan. Natuurlijk geprobeerd maar dan is er absoluut geen signaal. Voor degene die ook de 9E aan de Visiosat G4Quadro willen toevoegen hier wat foto's: Tja, en hoe heet zoiets nu eigenlijk? G4 Quadro+ dan maar ? Ger
edbe Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 ziet er mooi uit Ger, zo alleen de connectors beschermen. 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Gast wageral Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Origineel bericht van: edbe alleen de connectors beschermen. Bedankt voor de tip Eddie, is inmiddels opgelost. Ger
dogeatdog Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 misschien ga ik deze vakantie maar weer eens het dak op
DreamHummie Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 @ Ger Je moet in je handtekening nog ff 9E toevoegen. Nog even wat vraagjes. -Ik heb zelf afgelopen weekend nog even geëxperimenteerd en heb een losse schotel (1 mtr) bijgezet met een enkele LNB en uitgericht op 9E en met handmatige sat. instellingen in mijn VU+ Duo krijg ik op deze schotel ook 10E binnen. Beide sats in goede kwaliteit op die ene LNB. Lukt jouw dit ook op de Visiosat met de 9E LNB ? -Heb jij voor de montage van de LNB's gebruik gemaakt van een samenvoeging van het G3 en G4 uitbreiding setje ? Of iets anders gebruikt ? THX & GRTZ John Octagon SF8008m - Wave Frontier T90 - 1.20Mtr no name. 30 W - 0.8 W - 4.8 E - 7 E - 9 E - 10 E - 13 E - 19.2 E - 23.5 E - 28.2 E
Gast wageral Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Origineel bericht van: DreamHummie @ Ger Je moet in je handtekening nog ff 9E toevoegen. Is inmiddels aangepast Citaat: -Ik heb zelf afgelopen weekend nog even geëxperimenteerd en heb een losse schotel (1 mtr) bijgezet met een enkele LNB en uitgericht op 9E en met handmatige sat. instellingen in mijn VU+ Duo krijg ik op deze schotel ook 10E binnen. Beide sats in goede kwaliteit op die ene LNB. Lukt jou dit ook op de Visiosat met de 9E LNB ? Ja, inderdaad, heb ik ook en heb ze ook gewoon mee ingelezen. Er zit echter (voor mij althans)niets interessants bij op 10E Citaat: Heb jij voor de montage van de LNB's gebruik gemaakt van een samenvoeging van het G3 en G4 uitbreiding setje ? Of iets anders gebruikt ? Precies, één van de beide beugeltjes die dan overblijven past precies over de houder van de Hotbird. Het is dus een kwestie van een boutje, 2 ringetjes en 2 moertjes om het geheel te fixeren. Ger
edbe Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Origineel bericht van: wageral Origineel bericht van: edbe alleen de connectors beschermen. Bedankt voor de tip Eddie, is inmiddels opgelost. Ger =) graag gedaan Ger 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Donkeyman Geplaatst: 31 juli 2017 Geplaatst: 31 juli 2017 We zijn inmiddels 7 jaar verder en het lijkt mij wel wat om de Eutelsat 9 toe te voegen aan mijn Visiosat Quaddro. Ik heb in ieder geval nog een beugeltje liggen en een Edision twin lnb. Zijn er meer Visiosat gebruikers die deze truc met succes hebben toegepast? VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen