Ga naar inhoud

Eurobird-9 toevoegen op Visiosat G4 Quadro

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb het bij mijn visiosat ook al gedaan en het is wel mogelijk zoals je hierboven ziet, maar vond de ontvangst waardes echt tegen vallen. op de Joyne transponders kwam ik niet verder dan 11.4db en dat geeft veel te weinig regenreserve

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

• Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik ga het toch even proberen, ik houd jullie op de hoogte.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Geplaatst:

Gisteren heb ik de 5e lnb op de schotel geknutseld, maar  het resultaat was dermate slecht dat ik er maar mee gestopt ben. Op termijn koop ik wel een Big Bisat, hoewel mijn 11-jarige Visiosat Quadro nog in prima staat is. Joyne valt toch af voor mij vanwege de verplichte module.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

• 1 jaar later...
Geplaatst:
Op 31-5-2010 om 10:54 zei edbe:

ik heb ooit eens de 5 oost en 1 west erbij gezet, dus neem aan dat het met de 9 oost dan ook moet gaan, je moet alleen de lnb iets anders richten...

post-7098-1318260981,785_thumb.jpg

Beste edbe,

Ik wil dit ook gaan proberen.

Weet je nog wat je ervaringen met die opstelling waren (ontvangst kwaliteit, moeilijk afstellen, regenreserve enz)?

Heb je nog tips?

Mijn dank!

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Geplaatst:

Het is een flink bereik wat je wilt maar Visiosat heeft voor een Bisat ook een beugel met een heel groot bereik. Het is de Bisat Multifeed adapter Hotbird 13° / Astra 19.2° / Atlantic Bird 8°. Die heeft een satelliet bereik van 8w naar 19,2e is 27,2 graden.
Jij wilt een bereik van 1w naar 28,2e, dat is een satellietbereik van 29,2 graden. Dat is maar 2 graden meer en moet dus kunnen. Alleen is de verdeling van de originele Visiosat adapter veel beter verdeeld. Daarbij moet je de schotel eerst uitrichten op de Eutelsat 9 oost. Daarvoor zit een extra gat voor in de rail. Dan zitten de twee buitenste lnb's ongeveer even ver uit het midden. Dat zal voor het signaal op de 1w die je wilt ontvangen, een stuk beter zijn.

Je zou eigenlijk zelf een geheel nieuwe beugel moeten maken.

multifeed 8w-19,2e.png

Geplaatst:

Hier staan die visiosat bisat-beugels ook:

http://television.cahors-ced.com/images/products/4100081_b_notice_montage_bisat.pdf

Als de bovenstaande beugel van Sprietje de G4A is, hebben ze 'm daar wel iets anders belegd.

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Je zou denken dat die meer gebogen zou moeten staan als je hem vergelijkt met de g4 beugel.

Maar goed dat zien we wel bij het afstellen.

Nog iets ik ga eerst de arm verstevigen met 2 alu buisjes ala big bisat. (Idee afgekeken van een aantal forum leden)

zal ik die met een parkertje vast zetten of toch met een boutje en moertje? (Rvs natuurlijk)

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Geplaatst:
1 uur geleden zei humptydumpty:

Je zou denken dat die meer gebogen zou moeten staan als je hem vergelijkt met de g4 beugel.

Je bedoelt dat de LNBs niet op een rechte lijn staan bij de G4B beugel, maar zo schelend naar de schotel kijken?

Dat is alleen gedaan om de 4 feedhorns dichter bij elkaar te krijgen, met die dikke LNB-klemmen. De LNBs kijken daardoor zelfs gedeeltelijk buiten de schotel!

Volgens mij is een rechte lijn als 'brandpuntlijn' het beste (met wel iets 'naar binnen' kijkende LNBs), maar daar zijn de meningen over verdeeld: Er zijn er ook die denken dat een naar de schotel gebogen beugel als brandpuntlijn het beste is (zoals de triax-rail).

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Hoe de lnb's op de schotel gericht moeten zijn, is afhankelijk of het een normale offsetschotel is of een multifocus schotel.
Bij een gewone offset schotel moeten de lnb iets naast het midden van de schotel gericht zijn. Je hebt is dat geval dan ook een gebogen rail nodig.
Betreft het een multifocus schotel die breder is dan die hoog is, dan gebruikt elke lnb maar een gedeelte van de schotel en moeten ze niet naar het midden van de schotel gericht zijn. Zou je dat wel doen, dan heeft de extra brede schotel ook helemaal geen functie. Zie de bijlage met de brandlijn met de verschillende delen die op de schotel gebruikt worden. Je ziet dan ook dat de rail van de BigBisat nauwelijks gebogen is. Wel is het slobgat waar je de lnb's in verschuift hol gebogen om het spiegelbeeld van de Clarkebelt te volgen.

Brandlijn bij multifocus schotel.PNG

Geplaatst:
14 uur geleden zei Sprietje:

Dit is de beugel waar ik het over heb:

Bisat multifeed.png

Een rondje op Google gedaan, maar deze houder lijkt niet meer verkocht te worden (in Nederland).

Groet, André

Geplaatst: (aangepast)

De G4A kan ik wel vinden, maar dan met het verkeerde plaatje.

Geen idee of ze het verkeerde plaatje hebben genomen, of dat ze een verkeerde toelichting bij de afgebeelde beugel hebben gezet.

A33

aangepast door a33

Geplaatst:

Hier heb ik nog wat afbeeldingen van deze beugel. Ook een afbeelding vanaf de bovenzijde. Hierop is goed te zien dat deze beugel kaarsrecht is.

Als je een beetje handige knutselaar bent, zou je misschien een plaat kunnen maken met een lang slobgat zodat deze schuin gezet kan worden en op elke gewenste afstand.

g4-multisat-visiosat-configuration-test-eutelsat-5-fransat-hd-dans-axe-14-db-cn_imagesia-com_bv0f.jpg

multisat-bisat-g4.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen