Gast dishman_ex5020 Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Wie weet hoe en waar ik de epg.dat moet wissen, zodat ik met een lege EPG kan beginnen alvorens epgimport te doen? Ik gebruik standaard de DCC E2.
Tonskidutch Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 in enigma2 wordt het epg toch in het receivergeheugen opgeslagen voor de duur dat de receiver aan is dat kun je toch niet wissen????????? ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Gast dishman_ex5020 Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Ik ga mezelf (en ook jou) van antwoord voorzien, na een tijdje gepuzzeld te hebben: In DCC met FTP het bestand EPG.DAT wissen in de folder /media/hdd. DAARNA DE BOX UITSCHAKELEN MET DE SCHAKELAAR OP DE VOEDING (OF STEKKER ERUIT). Na inschakelen is de box de hele EPG vergeten. (als je de box in uitschakelt via de afstandsbediening, schrijft hij eerst de data weer terug op /media/hdd, waardoor je het NIET gewist krijgt)
Gast MiLo Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 Code: init 4rm /hdd/epg.datinit 3 Is wat vriendelijker voor je box en nog sneller ook...
Tonskidutch Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 ja maar.. uh oké je hebt de epg cache gewist je gaat een epg data bestand importeren wellicht een van die mooie xml plugins is die cache dan belangrijk? volgens de epgimport middels die nieuwe plugins heeft die epg.dat toch geen relevante betekenis meer... toch? de plugin regelt toch welke data ingelezen wordt? ik vraag het enkel opdat we duidelijk krijgen wat je aan dat wissen van de cache hebt... ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Gast dishman_ex5020 Geplaatst: 30 mei 2010 Geplaatst: 30 mei 2010 De reden van dit alles: Een tijdje geleden heb ik gevraagd hoe het kan dat opnames soms zo hikken en blokken, terwijl de ontvangst in realtime prima was. Ik heb een HD uit m'n oude Reelbox in de DM gezet, en lijkt me snel genoeg om een stream op te slaan. Hij deed het immers prima. Lees ik ergens, dat de 7025+ wel eens freezes en boot's doet vanwege het krap bemeten RAM. Dus: de EPG's van Duitsland uitgezet tijdens import. Blijft staan: Nederlandse en Engelse zender-EPG's. Wél 7 dagen uitgebreide versie. Helaas wordt de bestaande EPG.DAT alleen aangevuld en niet gewist. Daardoor duurt het dus nog een week voordat de overtollige EPG-delen vervallen. Vanmiddag nog een swapfile op CF ingesteld: resultaat valt nog tegen (bij een nieuwe opname én niet zappen tijdens opnemen!) De snelste methode is de hele EPG.DAT te wissen en later (in de vroege ochtend) weer in verkleinde vorm (waarvan 3 dagen uitgebreid) weer importeren. Kijken of dat helpt. Zonder een EPG te importeren (alle andere epg's via sat uitgeschakeld), gaan inmiddels 3 opnames van een uur van 3 weken geleden nagenoeg schoon naar het scherm. Dus: zolang ik de indruk heb de enige(!?!) te zijn die dit soort problemen heeft en geen tips krijg, blijf ik zoeken naar oorzaken. @Milo: getuige het feit dat je ná mijn antwoord hebt gepost, blijkt mijn methode tóch sneller
Kabeltje87 Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Op mijn 7025 heb ik gelijkaardige problemen met hikken in de opnames. Heb al van alles geprobeerd met andere images, swapfiles, TVV kaart in mijn DM600PVR en intern sharen, kaart in 7025 en nog wel enkele dingen meer die kon bedenken. Soms was het iets beter maar meestal niet. Aan de epg heb ik nog niet gedacht. Zal eens beginnen met alleen maar de epg van de zenders te importeren die mij interesseren. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast MiLo Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Met het commando: cat /proc/meminfo krijg je een lijstje memory info te zien. Tel "Cached" en "Free" bij elkaar op (Free is meestal rond de 2MB en Cached tussen 10 en 20MB). Dat is het beschikbaar geheugen. Is dat samen minder dan 10 MB, dan moet je je inderdaad zorgen gaan maken.
Gast dishman_ex5020 Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Als ik mijn optelsom doe, zou ik me geen zorgen hoeven te maken. De ellende is, dat terwijl er een beperkte EPG met uitgebreide beschijving van 3 dagen is geladen, de opnames nog steeds hikken en blokken. Vanavond liepen 2 opnames gelijktijdig: de box moet voor élke toetsdruk verschrikkelijk lang nadenken (raderen). Soms wel 3 minuten voordat er weer iets beweegt. Gewoon walgelijk dus. Vanavond de suomipoeka-plugin verwijderd. Kijken of dat helpt. (heb nog de 'elektro' en 'xmltvimport' staan)
vGnp Geplaatst: 31 mei 2010 Geplaatst: 31 mei 2010 Dat gedrag had ik ook op m'n 7025+, totdat ik er OpenPli op heb gezet. Voor die tijd Gemini, en het was met regelmaat een drama. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast MiLo Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Flash hem eens opnieuw. Sommige plugins laten sporen na die je niet meer kwijtraakt, met name de timeshift plugins zijn hier berucht om. Een stuk of vier gelijktijdige opnames is geen enkel probleem voor m'n 7025.
Kabeltje87 Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Origineel bericht van: dishman_ex5020 Vanavond liepen 2 opnames gelijktijdig: de box moet voor élke toetsdruk verschrikkelijk lang nadenken (raderen). Soms wel 3 minuten voordat er weer iets beweegt. Gewoon walgelijk dus. Op een bepaald moment had ik dit ook, totdat ik een hoop plug-ins heb verwijdert en een swap file geactiveerd had. PS: de kleine hikjes in de opnames blijven wel daar. How to create a swap file on a DM800 / DM7025 PLi niet op andere images getest. Open a telnet session to your dreambox, and type in the code mentioned below. Code: dd if=/dev/zero of=/media/cf/swapfile bs=1024 count=32768 This creates the swapfile itself. In this command, bs is the blocksize (1024 = 1Kb), and count indicates the number of blocks. 32768 x 1024 = a 32Mb swapfile. Instead of /media/cf/swapfile, you can also use /media/usb/swapfile or /media/hdd/swapfile. You mark this file as a swapfile, enter the command: Code: mkswap /media/cf/swapfile You only have to do this once. You can activate the swap with the following command, without restarting your dreambox: Code: swapon /media/cf/swapfile To check if everything is working, type this command: Code: Free If you want your swapfile activated automatically when you power on your dreambox, do the following: Open the file /etc/fstab with your favorite editor, and add this line: Code: /media/cf/swapfile swap swap defaults 0 0 Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Heavy Helder Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Origineel bericht van: dishman_ex5020 De snelste methode is de hele EPG.DAT te wissen en later (in de vroege ochtend) weer in verkleinde vorm (waarvan 3 dagen uitgebreid) weer importeren. Kijken of dat helpt. Hoe precies imorteer je een EPG dan? Gaat dat via het user interface (afstandsbediening) of log je daarvoor in op de box?
Gast dishman_ex5020 Geplaatst: 1 juni 2010 Geplaatst: 1 juni 2010 Ik gebruik de xmltvimport-plugin van Rytec. Ik gebruik geen timeshift-plugin. Na 20:00 worden twee opnames vlak na elkaar gestart: zal eens kijken of dat nu beter gaat zonder suomipoeka-plugin. @Milo: wat is dan het verschil tussen update en flashen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen