Gast Geplaatst: 20 juli 2002 Geplaatst: 20 juli 2002 hallo mijn vraag is hoe dat het komt dat ik de eutelsat w2 maar met een signal quality van 15% ontvang, ik ben er praktisch zeker van dat mijn schotel juist staat aangezien ik Panamsat ( 43 W ) ontvang met 55% signal quality en de eurobird ( 28 E ) ook met 55 % ontvang. Astra en Hotbird ontvang ik met 100% signal quality en de eutelsat W2 ligt daar tussen en toch maar 15%. Wie kan mij helpen. Of ligt dit aan de grote van mijn schotel ik heb een 80 cm dish. Dank
prutsie Geplaatst: 21 juli 2002 Geplaatst: 21 juli 2002 80 cm. zou wel moeten kunnen denk ik, mits je een merkschotel gebruikt, al is het wel erg minimaal. ook de lengte van je coax en gebruikte lnb gaan bij zo'n klein bordje nogal een rol spelen. Ik kan me voorstellen dat bij het eerste de beste regenwolkje je signaal dan inderdaad weg is. op een 1 meter schotel gaat het redelijk, al heb ik hier ook niet al teveel signaal op. Kijk eens bij www.satcodx.com of www.lyngsat.com wat de veldsterkte van deze sat is. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 22 juli 2002 Geplaatst: 22 juli 2002 Bedankt prutsie Mijn schotel en LNB is inderdaad van geen enkel merk en de lengte van mijn coax is 25 meter met een koppelstuk en beide delen zijn dan nog eens verschillend in diameter. Nu ja bedankt voor de snelle reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen