Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

shape,

dat encrypted filesystem zou wel eens problemen kunnen leveren, alhoewel ik niet zeker weet of enigma2 daar mee overweg kan

maar standaard is /Public de share voor iedereen die als user is aangemaakt

(onder /Public staat bij mij de map movie waar alle opnames terechtkomen)

access control en/of NFS access werkt (indien full access ingesteld is) voor alle onderliggende mappen

(het IPfilter kan ook gebruikt worden voor toegang of weigeren)

je maakt wel erg veel bokkesprongen bij zo'n veilig kassie als de QNAP om OOK nog je bestanden te gaan crypten

ciao

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

Geplaatst:

Heren,

Allen zeer bedankt voor jullie hulp! Ik heb het voorelkaar gekregen. De fout waar het inzat, is de Locale gedeelde map. Dit kan alleen maar 1 map zijn.

Bij Server share, dient dezelfde locaal gedeelde map weer te staan, met een / (front slash) voor eventuele submappen.

Instellingen als volgt

- Actief; activeren

- Lokale gedeelde map; Recordings (de map media/hdd heb ik hier niet opstaan)

- Type verbinding; CIFS share

- Server IP; 192.168.1.110 (het IP adres)

- Server share; /Recordings (de naam van de Qnap en de map op de NAS)

- Gebruik als harde schijf vervanging; ja (zelf op ja gezet)

- Verbindingsopties; rw,nolock (nolock erbij getypt)

- Gebruikersnaam: Db800

- Wachtwoord: wilniet

In de Qnap heb ik bij het NFS veld alleen het IP adres van de Dream toegevoegd.

@Tonskidutch

kan niet veilig genoeg zijn bij mij. Wil het zover zien te krijgen dat er een sFTP servertje van kan maken en dan wil ik het per definitie goed hebben. Misschien zelfs de combnatie SSH en SSL (alleen moet ik nog uitvogelen hoe ik zelf certificaten kan maken).

Overigens: Telnet is zo lek als een mandje en daar werkt de dreambox wel mee. Kan een een hacker niet via de dreambox naar de Qnap komen op deze manier? Telnet heb ik in de Qnap wel uitgezet (alleen via SSH verbinding maken)

Geplaatst:

Milo heeft een mooie uitleg over SSH dropbear gemaakt die voor jou heel goed zoU zijn om te lezen

voor je QNAP of voor je dreambox, maakt niet uit.

beiden zoals ik begrijp uit je verhaal staan open naar buiten en daar is het probleem ook manifest.

dan ook beiden beveiligen.

ciao

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

Geplaatst:

SSH is potdicht.

HTTPS (SSL of TLS dus) op de dreambox daarentegen is volstrekt zinloze flauwekul en verspilde moeite, want de private key van de dreambox staat op het internet. Eigenlijk wil ik die daarom ook default uitzetten in het image, maar ik vrees dat er dan weer een hoop gebruikers gaan klagen.

Geplaatst:

Thnx Milo.

Ik kan me dus beter op SSH gaan richten als ik het goed begrijp. Volgens mij heeft Qnap daar een package voor. Zal ik even moeten zoeken.

Hoe zit het nu dan met de dreambox en de NAS?

Dreambox maakt nu ook verbinding met de NAS, maar heeft eveneens een internet verbinding. Zou een hacker nu gemakkelijk kunnen inbreken in de dreambox en vandaaruit naar de NAS kunnen komen?

@Tonskidutch

De NAS verbinding is me gelukt, maar ik merk dat op sommige bestanden (FLAC bestanden) haperen/stotteren. Sterke vermoeden dat dit komt door de verbinding. Werkt de verbinding door de fstab aan te passen beter?

Geplaatst:

neen een aanpassing, bijvoorbeeld de rsize wsize, schreef Milo al wordt door de NFS server<>client optimaal uitgehandeld.

maar FLAC kan qua codeq een probleem opleveren, is misschien een separaat topic.

ciao

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

Geplaatst:

Ik heb hier een probleem met HD opnames.

Ik heb een DM800HD en een Buffalo Linkstation NAS.

Zie voor specs:

Linkstation

Ik heb een dreambox folder geshared op de NAS via CIFS.

SD opnemen en spelen gaat prima, maar zodra ik in HD opneem krijg ik beeld uitval en stotteren om de 10 seconden circa.

Ik heb het idee dat ofwel de HD te traag is (lijkt me sterk) ofwel het netwerk de boel belemmert.

Alles zit aangesloten via een D-Link DIR-615 100mbit router die ik van Virgin heb.

Enige ideen?

Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak

Geplaatst:

Via nfs mountenis wat sneller, weet niet of de buffalo dat ondersteunt.

Probeer eens een mount en opnames naar een pc oid, en kijk of het dan wel lukt.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:
Origineel bericht van: metoo
Via nfs mountenis wat sneller, weet niet of de buffalo dat ondersteunt.
Probeer eens een mount en opnames naar een pc oid, en kijk of het dan wel lukt.

Nee dat ondersteund ie niet (iig niet met de standaard firmware). Windows/Apple protocol en FTP.

Naar een PC is het resultaat hetzelfde..

Het enig probleem dat ik zie daarmee is dat al m'n PC's via Wireless (n/300mbit) zijn aangesloten. De verbinding tussen de DM800 en de Buffalo NAS drive zijn bekabeld via 100 mbit.
Zou het uitmaken een gigabit switch te kopen of maakt dat geen verschil?

Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen