Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Helaas het heeft niet geholpen na 8 uur uitgevallen ga morgen nogeens bellen met telfort mad

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

  • 2 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: daan
Helaas het heeft niet geholpen na 8 uur uitgevallen ga morgen nogeens bellen met telfort mad


En, nog wat gehoord???

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Geplaatst:
Origineel bericht van: looney2
Origineel bericht van: daan
Helaas het heeft niet geholpen na 8 uur uitgevallen ga morgen nogeens bellen met telfort mad


En, nog wat gehoord???


Ja hij draait nu eindelijk sinds vandaag ,heb vanmorgen een smsje van telfort gehad dat het probleem is opgelost!
hoop nu dat het echt nu opgelost is.

Dit is nu veel anders dan de vorige keer

System Uptime: 10:32:34
DSL Up 14143 kbps / 1028 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M

noise margin upstream: 4 dBm
output power downstream: 22 dBm
attenuation upstream: 16 dBm
tone 0- 31: 00 00 00 09 ab cc cd dd dd de dd dc cc cb a9 86
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 dBm
output power upstream: 12 dBm
attenuation downstream: 36 dBm

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Geplaatst:

jouw noise margin downstream is aanzienlijk omhoog gegaan. Dat maakt veel verschil voor de stabiliteit.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:

Nee, die is juist aanzienlijk achteruitgegaan. Daar waar er 6dB nodig is voor een stabiele lijn wordt nu nog maar 4dB gehaald. Eerst was dat wel 6dB.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: EL PIÑO
Nee, die is juist aanzienlijk achteruitgegaan. Daar waar er 6dB nodig is voor een stabiele lijn wordt nu nog maar 4dB gehaald. Eerst was dat wel 6dB.


Ik denk dat je de verkeerde regel nu leest EL PIÑ0

Je leest nu de gegevens van de noise margin downstream. Die was 0 db.


Geplaatst:
Origineel bericht van: Kimble
Ik denk dat je de verkeerde regel nu leest EL PIÑ0

Je leest nu de gegevens van de noise margin downstream. Die was 0 db.


Nee, die was eerst 0dB maar is nu 6dB. Upstream is echter van 6dB naar 4dB en dat is ook verkeerd.

Die 0dB las ik trouwens als 8. Ook gek want 0dB zou betekenen dat er alleen ruis op de lijn zit.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: daan

Ja hij draait nu eindelijk sinds vandaag ,heb vanmorgen een smsje van telfort gehad dat het probleem is opgelost!
hoop nu dat het echt nu opgelost is.

Dit is nu veel anders dan de vorige keer

System Uptime: 10:32:34
DSL Up 14143 kbps / 1028 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M

noise margin upstream: 4 dBm
output power downstream: 22 dBm
attenuation upstream: 16 dBm
tone 0- 31: 00 00 00 09 ab cc cd dd dd de dd dc cc cb a9 86
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 dBm
output power upstream: 12 dBm
attenuation downstream: 36 dBm


Origineel bericht van: druid
jouw noise margin downstream is aanzienlijk omhoog gegaan. Dat maakt veel verschil voor de stabiliteit.


Origineel bericht van: EL PIÑO
Nee, die is juist aanzienlijk achteruitgegaan. Daar waar er 6dB nodig is voor een stabiele lijn wordt nu nog maar 4dB gehaald. Eerst was dat wel 6dB.


Origineel bericht van: Kimble
Ik denk dat je de verkeerde regel nu leest EL PIÑ0

Je leest nu de gegevens van de noise margin downstream. Die was 0 db.


Ik heb beidde lijstjes even uitgeprint en zie dat zijn noise margin upstream mooier zou zijn als die 2 dBm hoger zouden zijn. Maar van 0 naar 4 dBm is al stukken beter.
Vraag me af wat de sfstand tot de centrale is.
Geplaatst:

met deze waarden zal je nooit stabiel draaien.Norm is minstens 6 db in downstream en upstream.Dan zit je al aan de limiet.Wat ook belangrijk is ,is je bezettingsgraad of pêrcentage bandbreedte gebruikt.Moet eigenlijk beneden 80 % blijven.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
Origineel bericht van: bellejt
met deze waarden zal je nooit stabiel draaien.Norm is minstens 6 db in downstream en upstream.Dan zit je al aan de limiet.Wat ook belangrijk is ,is je bezettingsgraad of pêrcentage bandbreedte gebruikt.Moet eigenlijk beneden 80 % blijven.


Tot nu toe draait het nu stabiel geen uitval meer:

System Uptime: 79:12:15

DSL Up 14161 kbps / 1028 kbps
DSL Line Status:
noise margin upstream: 5 dBm
output power downstream: 22 dBm
attenuation upstream: 16 dBm
tone 0- 31: 00 00 00 09 ab bc cc cd dd dd dd cc cb bb a9 76
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 5 dBm
output power upstream: 12 dBm
attenuation downstream: 36 dBm

Ben nu tevreden laugh

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Geplaatst:

Toch is je lijn minimaal één keer opnieuw ingetraind, want de snelheid is anders.

 

Als ik op de helpdesk van Telfort werkte had ik het profiel van je lijn naar 12/1 Mbps gezet denk ik. Dan had je zeker een stabiele lijn gehad.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: EL PIÑO
Toch is je lijn minimaal één keer opnieuw ingetraind, want de snelheid is anders.

Als ik op de helpdesk van Telfort werkte had ik het profiel van je lijn naar 12/1 Mbps gezet denk ik. Dan had je zeker een stabiele lijn gehad.


Daar ben ik het helemaal mee eens. Zou het verzoek iig indienen bij Telfort.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...