Ga naar inhoud

config herstel na stuklopen dagdagelijkse update

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

na de update van vandaag bleef mijn DM8000 in een opstart loop. Stroom eraf gaf geen soelaas. Dus opnieuw geflashed met image (OpenPli) van vandaag en voila het werkt weer. Jammer genoeg geen vraag voorbij zien komen om 'oude' config instellingen terug te plaatsen...helaas heb ik dus nog effe werk om alles weer zo te krijgen zoals voor mij wenselijk.

Maar goed mijn vraag: wie kan mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen zodat ik een eventuele volgende keer niet alles handmatig hoef te doen (zoals downloaden van mijn gewenste skin, cccam, epg, you tube...noem maar op.

Ik heb ook wel eens iets gelezen over auto instal file??

Graag jullie hulp.

grt.

Patrick

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus

Je kan ook een nfi-backup maken voordat je gaat updaten, zie plugins.

Dat is eigenlijk ook wel een gemakkelijke...nu nog de discipline aanleren om eerst een nfi backup te maken alvorens te updaten wink

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Geplaatst:
Origineel bericht van: Patman
na de update van vandaag bleef mijn DM8000 in een opstart loop. Stroom eraf gaf geen soelaas. Dus opnieuw geflashed met image (OpenPli) van vandaag en voila het werkt weer. Jammer genoeg geen vraag voorbij zien komen om 'oude' config instellingen terug te plaatsen...helaas heb ik dus nog effe werk om alles weer zo te krijgen zoals voor mij wenselijk.

Maar goed mijn vraag: wie kan mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen zodat ik een eventuele volgende keer niet alles handmatig hoef te doen (zoals downloaden van mijn gewenste skin, cccam, epg, you tube...noem maar op.

Ik heb ook wel eens iets gelezen over auto instal file??

Graag jullie hulp.

grt.
Patrick

Het is heel simpel;
Als je na de update op "OK" drukt, i.p.v. "EXIT", komt het allemaal goed!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:

Die maakt van je huidige systeem een nfi. Als je daarmee je dm flashed krijg je exact de situatie terug van het moment dat je de nfibackup maakte, incl extensions, skins enz.

Deze heeft mij gisteren gered na de mislukte update (bootloop).

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Altijd zorgen dat je ergens een backup nfi opslaat. Is met de plugin zo uitgevoerd.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen